Španěl Fernando Alonso touží dosáhnout v závěrečném závodě letošního mistrovství světa F1 v Abú Zabí výborného výsledku a tuší, že loučení se stájí Renault, v níž vybojoval dva tituly mistra světa, budou provázet emoce.
Dvojnásobný mistr světa bude v neděli při Velké ceně Abú Zabí naposledy pilotovat vůz Renault, od příští sezony bude usedat do kokpitu rudého vozu Ferrari. Osmadvacetiletý Alonso, který s Renaultem získal v letech 2005 a 2006 dva tituly mistra světa, připouští, že loučení v Abú Zabí bude emocionální.
"Strašně rád bych ukončil sezonu a své působení ve stáji Renault výborným výsledkem," přeje si Španěl. "Bude to hodně emocionální závod, s tímhle týmem mám spojené velké množství krásných vzpomínek a opouštím také hodně přátel. Renault je jeden z velkých týmů v F1, těším se, že v příštích letech budeme spolu bojovat na trati," řekl Alonso.
Šéf týmu Bob Bell si je jistý, že Alonso bude francouzské stáji hodně chybět. "Jeho přínos byl obrovský. Fernando vybojoval pro Renault dva tituly, takového jezdce budeme zcela jistě postrádat," ocenil španělského pilota Bell.
"O Fernandovi se říká, že je momentálně nejlepším pilotem F1 na startovním roštu. Já si to myslím také, takže je pochopitelné, že ho ztrácíme neradi. Ale také se těšíme na další roky a já jsem rád, že v týmu přivítáme Roberta Kubicu. Věřím, že rychle ukáže, že je stejný formát jako Fernando," dodal Bell.
Renault dosud neoznámil jméno druhého pilota, ale je pravděpodobné, že jím nebude Francouz Romain Grosjean, který za Renault jezdí od léta, kdy nahradil Nelsona Piqueta mladšího.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.