Španěl Fernando Alonso touží dosáhnout v závěrečném závodě letošního mistrovství světa F1 v Abú Zabí výborného výsledku a tuší, že loučení se stájí Renault, v níž vybojoval dva tituly mistra světa, budou provázet emoce.
Dvojnásobný mistr světa bude v neděli při Velké ceně Abú Zabí naposledy pilotovat vůz Renault, od příští sezony bude usedat do kokpitu rudého vozu Ferrari. Osmadvacetiletý Alonso, který s Renaultem získal v letech 2005 a 2006 dva tituly mistra světa, připouští, že loučení v Abú Zabí bude emocionální.
"Strašně rád bych ukončil sezonu a své působení ve stáji Renault výborným výsledkem," přeje si Španěl. "Bude to hodně emocionální závod, s tímhle týmem mám spojené velké množství krásných vzpomínek a opouštím také hodně přátel. Renault je jeden z velkých týmů v F1, těším se, že v příštích letech budeme spolu bojovat na trati," řekl Alonso.
Šéf týmu Bob Bell si je jistý, že Alonso bude francouzské stáji hodně chybět. "Jeho přínos byl obrovský. Fernando vybojoval pro Renault dva tituly, takového jezdce budeme zcela jistě postrádat," ocenil španělského pilota Bell.
"O Fernandovi se říká, že je momentálně nejlepším pilotem F1 na startovním roštu. Já si to myslím také, takže je pochopitelné, že ho ztrácíme neradi. Ale také se těšíme na další roky a já jsem rád, že v týmu přivítáme Roberta Kubicu. Věřím, že rychle ukáže, že je stejný formát jako Fernando," dodal Bell.
Renault dosud neoznámil jméno druhého pilota, ale je pravděpodobné, že jím nebude Francouz Romain Grosjean, který za Renault jezdí od léta, kdy nahradil Nelsona Piqueta mladšího.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.