Bernie Ecclestone uštědřil týmu BrawnGP slovní políček za to, že doposud neprodloužili se novopečeným mistrem světa Jensonem Buttonem smlouvu.
29letý Button přitom vyjádřil přání zůstat u týmu z Brackley i v příští sezóně, požaduje však zvýšení platu na původně smluvenou úroveň z počátku roku na přibližně 13 mil. dolarů (kolem 220 mil. Kč). Brit po manažerském odkoupení závodního týmu souhlasil s utažením opasku: se zkrácením svého platu o 5 mil dolarů (84 mil. Kč). Hradil si také většinu svých cestovních a dalších nákladů.
Na Buttonův požadavek zatím ale šéfové stáje Ross Brawn s Nickem Fryem odmítají přistoupit. "Vzhledem k tomu, jak dlouho působí ve Formuli 1, je jejich chování trochu arogantní," zkritizoval jejich přístup Bernie Ecclestone. "Neměli by zapomínat, že se v tomto sportu ve skutečnosti pohybují déle než deset minut."
Manažer Jensona Buttona Richard Goddard s tímto výrokem souhlasí a hodnotí to jako chybu managementu. K situaci na trhu dodává "K dispozici je ještě dost kvalitních míst, takže záleží na Brawnovi, jestli nám učiní nabídku."
Není proto divu, že se začínají vést řeči o možném přestupu britského úřadujícího mistra světa k McLarenu.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.