Bernie Ecclestone uštědřil týmu BrawnGP slovní políček za to, že doposud neprodloužili se novopečeným mistrem světa Jensonem Buttonem smlouvu.
29letý Button přitom vyjádřil přání zůstat u týmu z Brackley i v příští sezóně, požaduje však zvýšení platu na původně smluvenou úroveň z počátku roku na přibližně 13 mil. dolarů (kolem 220 mil. Kč). Brit po manažerském odkoupení závodního týmu souhlasil s utažením opasku: se zkrácením svého platu o 5 mil dolarů (84 mil. Kč). Hradil si také většinu svých cestovních a dalších nákladů.
Na Buttonův požadavek zatím ale šéfové stáje Ross Brawn s Nickem Fryem odmítají přistoupit. "Vzhledem k tomu, jak dlouho působí ve Formuli 1, je jejich chování trochu arogantní," zkritizoval jejich přístup Bernie Ecclestone. "Neměli by zapomínat, že se v tomto sportu ve skutečnosti pohybují déle než deset minut."
Manažer Jensona Buttona Richard Goddard s tímto výrokem souhlasí a hodnotí to jako chybu managementu. K situaci na trhu dodává "K dispozici je ještě dost kvalitních míst, takže záleží na Brawnovi, jestli nám učiní nabídku."
Není proto divu, že se začínají vést řeči o možném přestupu britského úřadujícího mistra světa k McLarenu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.