Ve věku šedesáti osmi let zemřel Jean Sage, bývalý sportovní ředitel týmu Renault. Francouz, který ve formuli jedna odstartoval éru turbomotorů, dnes podlehl rakovině plic.
Sage začínal v motorsportu v šedesátých letech jako spolujezdec v rally, závodník ve sportovních vozech a formuli 3. Později založil spolu s Gerardem Larroussem a Paulem Archambeaudem švýcarský tým Ecurie Elf. Společně dovedli v roce 1976 k titulu v evropské formuli 2 Jean-Pierra Jabouilla.
Když se Larrousse stal vedoucím programu motorsportu u Renaultu, přizval Sageho, aby se s ním v roce 1977 podílel na vedení firemního F1 projektu. Renault pod Sagehp vedením nikdy nevyhrál mistrovství, odstartoval však éru turbomotorů. Alain Prost, René Arnoux a Jabouille vyhráli patnáct závodů a k zisku titulu chyběly v roce 1983 dva body.
Jean Sage
Renault v roce 1985 ukončil svůj tovární program a Sage zůstal. O dva roky později však svou kariéru ve firmě skončil, když Renault přestal dodávat motory. Věnoval se vedení týmu sportovních vozů Ferrari v sérii IMSA GT a závodil v historických soutěžích. V osmašedesáti letech po dlouhém boji podlehl rakovině plic.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.