Jaime Alguersuari prohlásil, že je ohromen vysokou úrovní bezpečnosti, kteá je zavedená ve Formuli 1. Tento fatk si o víkendu v Japonsku ověřil hned dvakrát.
Španělský teenager vyzkoušel první „crash test“ v sobotu při kvalifikaci, čímž způsobil červené vlajky. Mimo trať a tvrdost bariér pocítil i v závodě, kde neudržel své auto na trati, konkrétně v zatáčce 130R.
Alguersuari vyšel z obou nehod bez zranění, i přesto ale musel na povinnou zdravotní prohlídku do medical centra. V obou přípaech šlo totiž o nehody ve vysoké rychlosti.
„Byl jsem vážně ohromen, jak jsou auta bezpečná,“ řekl mladý Španěl po závodě.
I přes velké finanční sumy, které musí jeho tým vydat za opravy auta, Alguersuari tvrdí, že se jeho nadřízení na něj vůbec nezlobí. Jaimemu totiž chybí zkušenosti.
„Myslím, že to nejdůležitější pro mě nyní je učení. Novým jezdcům bez zkušeností se stává, že havarují, když nemají šanci testovat. Je to pro mě velmi špatné, obzvlášť ve vysokých rychlostech, kdy potřebujete na to pořádně šlapat a dostat úplně všechno ze svého auta. V tu chvíli jdete mimo trať. Rozhodně to není nic hezkého, když bouráte, nicméně je to součást vaší kariéry. Čím dříve zjistíte proč a naberete co nejvíce zkušeností, tím dříve tomu porozumíte a poučíte se z chyb.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.