Sir Frank Williams vyjadril negatívny postoj voči účasti štrnásteho tímu v budúcoročných majstrovstvách.
Štartový rošt by sa mal pred začiatkom sezóny 2010 výrazne rozšíriť, do "efjednotky" plánujú vstúpiť štyria noví účastníci. Pôvodne sa síce hovorilo o troch, ale len do momentu, kým automobilka BMW neoznámila svoj definitívny odchod z Formule 1. Pre fanúšikov to bol šok, pre Bernieho Ecclestonea nie. Anglický bilionár sa totiž krátko predtým stretol s Dr. Mariom Theissenom, pričom z rozhovoru s ním vyrozumel, že stajni sa jednoducho nepodarilo naplniť stanovené ciele. A keďže žiaden progres v priebehu sezóny neprichádzal, nastal čas pre smutné rozhodnutie. Pozitívom na celej veci bolo, že automobilka nechcela zanechať svoj pretekársky tím len tak napospas osudu a napokon zjednala dohodu so spoločnosťou Qadbak. Predaj stajne sa ale uskutočnil v čase, keď už bola zverejnená budúcoročná náhrada za BMW. Tím sídliaci v Hinwile sa tak chtiac-nechtiac ocitol v pozícii čakateľa, resp. rezervného účastníka v prípade, že by sa niektorému z potenciálnych nováčikov nepodarilo pripraviť načas. Pomocnú ruku sa však napokon rozhodla podať FIA, ktorá uviedla, že vzniknutú situáciu ešte prekonzultuje s predstaviteľmi tímov. V prípade ich jednoznačného súhlasu by jestvovala možnosť, že by sa na štartovom rošte budúcoročnej sezóny objavilo až 28 monopostov. Podľa posledných informácii ale nie je tejto myšlienke naklonený Williams.
"V F1 by malo dostať šancu len 13 tímov, teda toľko, čo v minulosti," nechal sa počuť šéf legendárnej stajne z Grove, ktorá slávila senzačné úspechy najmä v 80-tych a 90-tych rokoch. "V Sauberi sú momentálne pripravení ako náhradníci, čo je logické. Je možné, že šancu napokon dostanú. Stačí pozorne sledovať, o čom sa v poslednom čase hovorí." Williams zrejme narážal na klebety týkajúce sa niektorých nováčikov, obzvlásť USF1. Špekuluje sa, že projekt Američanov nejde tak celkom podľa plánu.
Postoj Franka Williamsa podporil aj boss McLarenu Martin Whitmarsh.
"Naša pozícia je jasná. Určite nemáme záujem blokovať možnú účasť stajne Sauber v majstrovstvách, ide predsa o jedného zo zakladajúcich členov FOTA. 14 tímov na štarte je ale podľa nás priveľa," vyslovil názor nástupca Rona Dennisa.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.