Sir Frank Williams vyjadril negatívny postoj voči účasti štrnásteho tímu v budúcoročných majstrovstvách.
Štartový rošt by sa mal pred začiatkom sezóny 2010 výrazne rozšíriť, do "efjednotky" plánujú vstúpiť štyria noví účastníci. Pôvodne sa síce hovorilo o troch, ale len do momentu, kým automobilka BMW neoznámila svoj definitívny odchod z Formule 1. Pre fanúšikov to bol šok, pre Bernieho Ecclestonea nie. Anglický bilionár sa totiž krátko predtým stretol s Dr. Mariom Theissenom, pričom z rozhovoru s ním vyrozumel, že stajni sa jednoducho nepodarilo naplniť stanovené ciele. A keďže žiaden progres v priebehu sezóny neprichádzal, nastal čas pre smutné rozhodnutie. Pozitívom na celej veci bolo, že automobilka nechcela zanechať svoj pretekársky tím len tak napospas osudu a napokon zjednala dohodu so spoločnosťou Qadbak. Predaj stajne sa ale uskutočnil v čase, keď už bola zverejnená budúcoročná náhrada za BMW. Tím sídliaci v Hinwile sa tak chtiac-nechtiac ocitol v pozícii čakateľa, resp. rezervného účastníka v prípade, že by sa niektorému z potenciálnych nováčikov nepodarilo pripraviť načas. Pomocnú ruku sa však napokon rozhodla podať FIA, ktorá uviedla, že vzniknutú situáciu ešte prekonzultuje s predstaviteľmi tímov. V prípade ich jednoznačného súhlasu by jestvovala možnosť, že by sa na štartovom rošte budúcoročnej sezóny objavilo až 28 monopostov. Podľa posledných informácii ale nie je tejto myšlienke naklonený Williams.
"V F1 by malo dostať šancu len 13 tímov, teda toľko, čo v minulosti," nechal sa počuť šéf legendárnej stajne z Grove, ktorá slávila senzačné úspechy najmä v 80-tych a 90-tych rokoch. "V Sauberi sú momentálne pripravení ako náhradníci, čo je logické. Je možné, že šancu napokon dostanú. Stačí pozorne sledovať, o čom sa v poslednom čase hovorí." Williams zrejme narážal na klebety týkajúce sa niektorých nováčikov, obzvlásť USF1. Špekuluje sa, že projekt Američanov nejde tak celkom podľa plánu.
Postoj Franka Williamsa podporil aj boss McLarenu Martin Whitmarsh.
"Naša pozícia je jasná. Určite nemáme záujem blokovať možnú účasť stajne Sauber v majstrovstvách, ide predsa o jedného zo zakladajúcich členov FOTA. 14 tímov na štarte je ale podľa nás priveľa," vyslovil názor nástupca Rona Dennisa.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.