Sir Frank Williams vyjadril negatívny postoj voči účasti štrnásteho tímu v budúcoročných majstrovstvách.
Štartový rošt by sa mal pred začiatkom sezóny 2010 výrazne rozšíriť, do "efjednotky" plánujú vstúpiť štyria noví účastníci. Pôvodne sa síce hovorilo o troch, ale len do momentu, kým automobilka BMW neoznámila svoj definitívny odchod z Formule 1. Pre fanúšikov to bol šok, pre Bernieho Ecclestonea nie. Anglický bilionár sa totiž krátko predtým stretol s Dr. Mariom Theissenom, pričom z rozhovoru s ním vyrozumel, že stajni sa jednoducho nepodarilo naplniť stanovené ciele. A keďže žiaden progres v priebehu sezóny neprichádzal, nastal čas pre smutné rozhodnutie. Pozitívom na celej veci bolo, že automobilka nechcela zanechať svoj pretekársky tím len tak napospas osudu a napokon zjednala dohodu so spoločnosťou Qadbak. Predaj stajne sa ale uskutočnil v čase, keď už bola zverejnená budúcoročná náhrada za BMW. Tím sídliaci v Hinwile sa tak chtiac-nechtiac ocitol v pozícii čakateľa, resp. rezervného účastníka v prípade, že by sa niektorému z potenciálnych nováčikov nepodarilo pripraviť načas. Pomocnú ruku sa však napokon rozhodla podať FIA, ktorá uviedla, že vzniknutú situáciu ešte prekonzultuje s predstaviteľmi tímov. V prípade ich jednoznačného súhlasu by jestvovala možnosť, že by sa na štartovom rošte budúcoročnej sezóny objavilo až 28 monopostov. Podľa posledných informácii ale nie je tejto myšlienke naklonený Williams.
"V F1 by malo dostať šancu len 13 tímov, teda toľko, čo v minulosti," nechal sa počuť šéf legendárnej stajne z Grove, ktorá slávila senzačné úspechy najmä v 80-tych a 90-tych rokoch. "V Sauberi sú momentálne pripravení ako náhradníci, čo je logické. Je možné, že šancu napokon dostanú. Stačí pozorne sledovať, o čom sa v poslednom čase hovorí." Williams zrejme narážal na klebety týkajúce sa niektorých nováčikov, obzvlásť USF1. Špekuluje sa, že projekt Američanov nejde tak celkom podľa plánu.
Postoj Franka Williamsa podporil aj boss McLarenu Martin Whitmarsh.
"Naša pozícia je jasná. Určite nemáme záujem blokovať možnú účasť stajne Sauber v majstrovstvách, ide predsa o jedného zo zakladajúcich členov FOTA. 14 tímov na štarte je ale podľa nás priveľa," vyslovil názor nástupca Rona Dennisa.
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.