Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley prozradil, že šéf F1 Bernie Ecclestone hlasoval na zasedání Světové rady motorismu proti potrestání bývalého šéfa stáje F1 Renault Flavia Briatoreho.
"Rada nehlasovala jednotně," řekl Mosley pro londýnský list Evening Standard. "Převážná většina byla pro trest, Bernie byl v menšině," dodal.
Flavio Briatore, Ecclestonův osobní přítel a obchodní partner, byl potrestán doživotním zákazem činnosti v F1 za ovlivnění výsledku loňské Velké ceny Singapuru, kdy se on a tehdejší technický ředitel Pat Symods domluvili s pilotem Nelsonem Piquetem, že úmyslně havaruje, způsobí tak výjezd zaváděcího vozu a umožní vítězství stájového kolegy Fernanda Alonsa. Případ řešila minulé pondělí Světová rada motorismu FIA, která potrestala stáj podmíněným vyloučením ze šampionátu, Symondse pětiletým zákazem činnosti v F1 a Briatore dostal doživotní distanc.
Ecclestone po příjezdu z Paříže do Singapuru, kde se o víkendu konala Velká cena F1, prohlásil, že považuje Briatoreho trest za příliš tvrdý. "Byl jsem u toho, takže na tom mám pravděpodobně stejný podíl jako kdokoli jiný. Ale myslím, že to nebylo nutné," řekl tehdy Brit. Jeho stanovisko vyvolalo ostrou kritiku Martina Sorrella, ředitele společnosti CVC, která je spoluvlastníkem práv na F1.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.