Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley prozradil, že šéf F1 Bernie Ecclestone hlasoval na zasedání Světové rady motorismu proti potrestání bývalého šéfa stáje F1 Renault Flavia Briatoreho.
"Rada nehlasovala jednotně," řekl Mosley pro londýnský list Evening Standard. "Převážná většina byla pro trest, Bernie byl v menšině," dodal.
Flavio Briatore, Ecclestonův osobní přítel a obchodní partner, byl potrestán doživotním zákazem činnosti v F1 za ovlivnění výsledku loňské Velké ceny Singapuru, kdy se on a tehdejší technický ředitel Pat Symods domluvili s pilotem Nelsonem Piquetem, že úmyslně havaruje, způsobí tak výjezd zaváděcího vozu a umožní vítězství stájového kolegy Fernanda Alonsa. Případ řešila minulé pondělí Světová rada motorismu FIA, která potrestala stáj podmíněným vyloučením ze šampionátu, Symondse pětiletým zákazem činnosti v F1 a Briatore dostal doživotní distanc.
Ecclestone po příjezdu z Paříže do Singapuru, kde se o víkendu konala Velká cena F1, prohlásil, že považuje Briatoreho trest za příliš tvrdý. "Byl jsem u toho, takže na tom mám pravděpodobně stejný podíl jako kdokoli jiný. Ale myslím, že to nebylo nutné," řekl tehdy Brit. Jeho stanovisko vyvolalo ostrou kritiku Martina Sorrella, ředitele společnosti CVC, která je spoluvlastníkem práv na F1.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.