Heikki Kovalainen tvrdí, že není schopný zajet lepší výsledky, než kterých je schopný nyní, dokud se jeho monopost nezadaptuje na jeho jízdní styl.
Kvůli rostoucím hrozbám, které poslední dobou probíhají paddockem a tvrdí, že je Kovalainenova pozice v týmu ohrožena, se v posledních závodech důsledně snaží zápasit s týmovým kolegou, Hamiltonem. Zatímco ale britská hvězda singapurský závod vyhrála, Kovalainen se z desátého místa na startu dokázal vyšvihnout jen na dva body.
„Byl jsem schopný držet si stejné tempo od startu až do konce závodu. Už nemůžu jet rychleji. Bojuji hlavně s odolností pneumatik, když zrychluji. Auto je potom celé rozhozené a do zatáček nemohu jezdit tak ryhle. To je věc, na které musíme zapracovat, aby auto sedělo více mému stylu."
Fin přiznal, že jeho slabý výsledek v kvalifikaci se mu nakonec vymstil. Měl dostupnou jen jednu sadu super-měkké směsi pneumatik, zajel první jízdy na tvrdších pneumatikách a spoléhal na úspěšný druhý pokus. Ten mu ale překazil Rubens Barrichello, který havaroval a způsobil tím vyvěšení červených vlajek.
„Dobře zajet na tvrdších pneumatikách bylo těžké. Udělal jsem v mém prvním pokusu chybu a druhý pokus jsem už nedostal, takže jsem si tím pokazil celý víkend,“ přiznal Kovalainen.
Tyto dny nejsou pro finského jezdce žádnou procházkou růžovým sadem. Přiznal, že kolem sebe cítí spoustu supů, kteří krouží kolem jeho závodní sedačky a brousí si na ni své drápy.
„Abych byl upřímný, tak jsem dost pod tlakem. To není zrovna ideální situace. Ale tohle je to, o čem Formule 1 je. Nefňukám a ani netrucuji. Potřebuji pracovat ještě tvrději.“
Přiznal, že Hamiltonovy výsledky byly pro něj uklidňující, nezávisle na tom, jak dopadl on.
„Budu se neustále soustředit, pracovat s týmem. Z tohoto závodu si můžeme odvézt spoustu pozitiv. Výkonnost auta byla fantastická a držela celou dobu závodu, jak nám dokázal Lewis svým vítězstvím. Jen potřebuji najít větší rychlost, hlavně ke konci pro tvrdší pneumatiky. Tam mám většinou daleko víc práce než Lewis, takže přesně na tom teď musíme zapracovat. “
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.