Heikki Kovalainen tvrdí, že není schopný zajet lepší výsledky, než kterých je schopný nyní, dokud se jeho monopost nezadaptuje na jeho jízdní styl.
Kvůli rostoucím hrozbám, které poslední dobou probíhají paddockem a tvrdí, že je Kovalainenova pozice v týmu ohrožena, se v posledních závodech důsledně snaží zápasit s týmovým kolegou, Hamiltonem. Zatímco ale britská hvězda singapurský závod vyhrála, Kovalainen se z desátého místa na startu dokázal vyšvihnout jen na dva body.
„Byl jsem schopný držet si stejné tempo od startu až do konce závodu. Už nemůžu jet rychleji. Bojuji hlavně s odolností pneumatik, když zrychluji. Auto je potom celé rozhozené a do zatáček nemohu jezdit tak ryhle. To je věc, na které musíme zapracovat, aby auto sedělo více mému stylu."
Fin přiznal, že jeho slabý výsledek v kvalifikaci se mu nakonec vymstil. Měl dostupnou jen jednu sadu super-měkké směsi pneumatik, zajel první jízdy na tvrdších pneumatikách a spoléhal na úspěšný druhý pokus. Ten mu ale překazil Rubens Barrichello, který havaroval a způsobil tím vyvěšení červených vlajek.
„Dobře zajet na tvrdších pneumatikách bylo těžké. Udělal jsem v mém prvním pokusu chybu a druhý pokus jsem už nedostal, takže jsem si tím pokazil celý víkend,“ přiznal Kovalainen.
Tyto dny nejsou pro finského jezdce žádnou procházkou růžovým sadem. Přiznal, že kolem sebe cítí spoustu supů, kteří krouží kolem jeho závodní sedačky a brousí si na ni své drápy.
„Abych byl upřímný, tak jsem dost pod tlakem. To není zrovna ideální situace. Ale tohle je to, o čem Formule 1 je. Nefňukám a ani netrucuji. Potřebuji pracovat ještě tvrději.“
Přiznal, že Hamiltonovy výsledky byly pro něj uklidňující, nezávisle na tom, jak dopadl on.
„Budu se neustále soustředit, pracovat s týmem. Z tohoto závodu si můžeme odvézt spoustu pozitiv. Výkonnost auta byla fantastická a držela celou dobu závodu, jak nám dokázal Lewis svým vítězstvím. Jen potřebuji najít větší rychlost, hlavně ke konci pro tvrdší pneumatiky. Tam mám většinou daleko víc práce než Lewis, takže přesně na tom teď musíme zapracovat. “
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.