Heikki Kovalainen tvrdí, že není schopný zajet lepší výsledky, než kterých je schopný nyní, dokud se jeho monopost nezadaptuje na jeho jízdní styl.
Kvůli rostoucím hrozbám, které poslední dobou probíhají paddockem a tvrdí, že je Kovalainenova pozice v týmu ohrožena, se v posledních závodech důsledně snaží zápasit s týmovým kolegou, Hamiltonem. Zatímco ale britská hvězda singapurský závod vyhrála, Kovalainen se z desátého místa na startu dokázal vyšvihnout jen na dva body.
„Byl jsem schopný držet si stejné tempo od startu až do konce závodu. Už nemůžu jet rychleji. Bojuji hlavně s odolností pneumatik, když zrychluji. Auto je potom celé rozhozené a do zatáček nemohu jezdit tak ryhle. To je věc, na které musíme zapracovat, aby auto sedělo více mému stylu."
Fin přiznal, že jeho slabý výsledek v kvalifikaci se mu nakonec vymstil. Měl dostupnou jen jednu sadu super-měkké směsi pneumatik, zajel první jízdy na tvrdších pneumatikách a spoléhal na úspěšný druhý pokus. Ten mu ale překazil Rubens Barrichello, který havaroval a způsobil tím vyvěšení červených vlajek.
„Dobře zajet na tvrdších pneumatikách bylo těžké. Udělal jsem v mém prvním pokusu chybu a druhý pokus jsem už nedostal, takže jsem si tím pokazil celý víkend,“ přiznal Kovalainen.
Tyto dny nejsou pro finského jezdce žádnou procházkou růžovým sadem. Přiznal, že kolem sebe cítí spoustu supů, kteří krouží kolem jeho závodní sedačky a brousí si na ni své drápy.
„Abych byl upřímný, tak jsem dost pod tlakem. To není zrovna ideální situace. Ale tohle je to, o čem Formule 1 je. Nefňukám a ani netrucuji. Potřebuji pracovat ještě tvrději.“
Přiznal, že Hamiltonovy výsledky byly pro něj uklidňující, nezávisle na tom, jak dopadl on.
„Budu se neustále soustředit, pracovat s týmem. Z tohoto závodu si můžeme odvézt spoustu pozitiv. Výkonnost auta byla fantastická a držela celou dobu závodu, jak nám dokázal Lewis svým vítězstvím. Jen potřebuji najít větší rychlost, hlavně ke konci pro tvrdší pneumatiky. Tam mám většinou daleko víc práce než Lewis, takže přesně na tom teď musíme zapracovat. “
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.