SINGAPUR - 2. TRÉNINK; Sebastian Vettel na Red Bullu zvítězil ve večerním tréninku pod umělým osvětlením před Renaultem Fernanda Alonsa. O trochu vzruchu se postaral i Mark Webber havárií v nájezdu před hlavní tribuny na cílové rovince.
Do tréninku vstoupil se zpožděním Robert Kubica kvůli problému s čidly ve svém monopostu, po havárii z prvního tréninku nastoupil Romain Grosjean s 30 min zpožděním. Po celou dobu se jezdilo za umělého osvětlení, teploty se držely kolem 30 °C.
Mark Webber vedl ve 2. tréninku s časem 1:49,317 min, v jeho třetině však havaroval v nájezdu na cílovou rovinku a trénink byl přerušen, pro Australana trénink skončil. Druhý byl v té době jeho stájový kolega Sebastian Vettel se ztrátou tří desetin.
Po 10 min přerušení se opět začalo jezdit naplno, Webbera překonali Button, Vettel i Heidfeld (1:49,098), jenž inovovaným monopostem F1.09(D) začal vystrkovat růžky (nakonec skončil 4.).
Zajímavé bylo sledovat maximální rychlosti - na cílové rovince excelovaly oba vozy Force India (288 km/hod), za nimi díky KERSu oba McLareny (Hamilton 287 a Kovalainen 285 km/hod). Podobně to bylo už v prvním tréninku. Force India má velmi efektivní aerodynamiku, která ale negeneruje tak vysoký přítlak, jak by pro Singapur bylo třeba - proto je velmi nepravděpodobné, že by zde zopakovala výsledky ze Spa či Monzy.
V této večerní části byla k vidění spousta smyku, trať byla stále dost zaprášená a kluzká. Přes víkendy by se Singapurem měly přehnat nějaké bouřky, což okruhu moc nepřidá.
Z nejrychlejšího času se nakonec mohl těšit Sebastian Vettel za 1:48,650 min. Pod hranici 109 vteřin na kolo se vlezli i druhý Alonso (1:48,924) a třetí Heikki Kovalainen 1:48,952). Rozdíly mezi piloty byly poměrně těsné, nejlepších 12 jezdců se vlezlo do rozmezí 1 vteřiny.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.