SINGAPUR - 2. TRÉNINK; Sebastian Vettel na Red Bullu zvítězil ve večerním tréninku pod umělým osvětlením před Renaultem Fernanda Alonsa. O trochu vzruchu se postaral i Mark Webber havárií v nájezdu před hlavní tribuny na cílové rovince.
Do tréninku vstoupil se zpožděním Robert Kubica kvůli problému s čidly ve svém monopostu, po havárii z prvního tréninku nastoupil Romain Grosjean s 30 min zpožděním. Po celou dobu se jezdilo za umělého osvětlení, teploty se držely kolem 30 °C.
Mark Webber vedl ve 2. tréninku s časem 1:49,317 min, v jeho třetině však havaroval v nájezdu na cílovou rovinku a trénink byl přerušen, pro Australana trénink skončil. Druhý byl v té době jeho stájový kolega Sebastian Vettel se ztrátou tří desetin.
Po 10 min přerušení se opět začalo jezdit naplno, Webbera překonali Button, Vettel i Heidfeld (1:49,098), jenž inovovaným monopostem F1.09(D) začal vystrkovat růžky (nakonec skončil 4.).
Zajímavé bylo sledovat maximální rychlosti - na cílové rovince excelovaly oba vozy Force India (288 km/hod), za nimi díky KERSu oba McLareny (Hamilton 287 a Kovalainen 285 km/hod). Podobně to bylo už v prvním tréninku. Force India má velmi efektivní aerodynamiku, která ale negeneruje tak vysoký přítlak, jak by pro Singapur bylo třeba - proto je velmi nepravděpodobné, že by zde zopakovala výsledky ze Spa či Monzy.
V této večerní části byla k vidění spousta smyku, trať byla stále dost zaprášená a kluzká. Přes víkendy by se Singapurem měly přehnat nějaké bouřky, což okruhu moc nepřidá.
Z nejrychlejšího času se nakonec mohl těšit Sebastian Vettel za 1:48,650 min. Pod hranici 109 vteřin na kolo se vlezli i druhý Alonso (1:48,924) a třetí Heikki Kovalainen 1:48,952). Rozdíly mezi piloty byly poměrně těsné, nejlepších 12 jezdců se vlezlo do rozmezí 1 vteřiny.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.