Kimimu Räikkönenovi závodění v nočním Singapuru nedělá žáden problém. Uvedl to na včerejší tiskové konferenci svým klasickým stylem - bez sebemenšího vzrušení.
"Jízda v noci pod umělým osvětlením je v pohodě, příliš se to neliší od ostatních okruhů, je to opravdu jako jízda ve den," říká Kimi. "A pokud se vám světla zdají příliš jasná, můžete vždy nasadit tmavší hledí."
Fin zde loni své účinkování zakončil nehodou, Sinapurem je však nadšen: "Nepamatuji si všechny zatáčky, protože jich je tady hodně, což činí věci zajímavými. Je to hezká trať představující velkou výzvu a hrbolatá - ale prý to srovnali, což znamená, že to bude skvělé tady opět jezdit, pokud je problém vyřešen."
Podle Räikkönena by měl okruh Ferrari vyhovovat podobně jako Monako či Valencie. Ferrari již od Maďarska nepředstavilo žádné větší úpravy na svém voze, pouze pár drobností, přesto dosahuje dobré výsledky. Kimi od nehody Felipeho Massy podává nejkonzistentnější výsledky - ve všech čtyřech posledních závodech dojel na podiu.
A jak se finský pohodář dívá na loňskou aféru s Piquetovou úmyslnou nehodou? "V každém sportu dochází k podobným věcem - pokud někdo kvůli toho ztratil důvěru v F1, tak k tomu podle mě muselo dojít již před tímto incidentem. Takové věci se stávají všude, včetně motosportu. Věřím, že na to dokážeme zapomenout a vrátit se k závodění."
Nápad s úmyslnou nehodou se ani mu samozřejmě nelíbí: "K nehodě může vždy dojít, ale nemyslím, že by tady bylo mnoho lidí, kteří by to udělali účelově. Je to nebezpečný sport, cokoliv se může zvrtnout - i při nízkých rychlostech se můžete těžce zranit - ale to je riziko, které akceptujeme."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.