Kimimu Räikkönenovi závodění v nočním Singapuru nedělá žáden problém. Uvedl to na včerejší tiskové konferenci svým klasickým stylem - bez sebemenšího vzrušení.
"Jízda v noci pod umělým osvětlením je v pohodě, příliš se to neliší od ostatních okruhů, je to opravdu jako jízda ve den," říká Kimi. "A pokud se vám světla zdají příliš jasná, můžete vždy nasadit tmavší hledí."
Fin zde loni své účinkování zakončil nehodou, Sinapurem je však nadšen: "Nepamatuji si všechny zatáčky, protože jich je tady hodně, což činí věci zajímavými. Je to hezká trať představující velkou výzvu a hrbolatá - ale prý to srovnali, což znamená, že to bude skvělé tady opět jezdit, pokud je problém vyřešen."
Podle Räikkönena by měl okruh Ferrari vyhovovat podobně jako Monako či Valencie. Ferrari již od Maďarska nepředstavilo žádné větší úpravy na svém voze, pouze pár drobností, přesto dosahuje dobré výsledky. Kimi od nehody Felipeho Massy podává nejkonzistentnější výsledky - ve všech čtyřech posledních závodech dojel na podiu.
A jak se finský pohodář dívá na loňskou aféru s Piquetovou úmyslnou nehodou? "V každém sportu dochází k podobným věcem - pokud někdo kvůli toho ztratil důvěru v F1, tak k tomu podle mě muselo dojít již před tímto incidentem. Takové věci se stávají všude, včetně motosportu. Věřím, že na to dokážeme zapomenout a vrátit se k závodění."
Nápad s úmyslnou nehodou se ani mu samozřejmě nelíbí: "K nehodě může vždy dojít, ale nemyslím, že by tady bylo mnoho lidí, kteří by to udělali účelově. Je to nebezpečný sport, cokoliv se může zvrtnout - i při nízkých rychlostech se můžete těžce zranit - ale to je riziko, které akceptujeme."
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.