Promotér Formule 1 Bernie Ecclestone soudí, že doživotní zákaz působení v motosportu pro Flavia Briatoreho je příliš tvrdým trestem.
"Pokud se na to citlivě podíváte, lidé nahoře o tom neměli ani nejmenší tušení. Lidé v týmu Renault F1 o tom také neměli ani potuchy," říká Ecclestone.
"Jen tři lidé věděli, co se děje, a o tom to je. Nikdo jiný do toho nebyl zapojen. S těmito lidmi jsme se vypořádali - z mého pohledu však docela tvrdě s Flaviem. Nemyslím si, že by tohle bylo nutné, ale byl jsem v komisi, takže mě můžete vinit stejně jako kohokoliv jiného. S odstupem času můžu prohlásit, že tohle nebylo nutné. Bylo to příliš tvrdé. Určitě příliš."
Bernie dodal, že Flavio se mohl vyhnout tak tvrdému trestu, kdyby se zúčastnil pondělního zasedání Světové rady motosportu a kdyby přiznal, že v tom měl prsty - stejně jako to učinil Pat Symonds.
"Předně - Briatore byl předvolán před Světovou radu motosportu, ale jeho právníci napsali a řekli, že to není v pravomoci FIA, pokud se ho to týká, což měli možná pravdu. Ale nebylo správné to takhle říci. Bylo to tak jednoduché přijít a říct: "Načapali jste mě, vypadalo to tehda jako dobrý nápad, mrzí mě to." Jenže on k tomu všemu přistoupil špatně. Měl to udělat úplně jinak - potom by mu řekli: "Ty jsi ale uličník," a tím by to skončilo."
V médiích se objevila zpráva, že by Briatore mohl zažalovat FIA u civilního soudu, podle Ecclestona by to však nebylo správné: "Bylo by to od Flavia hloupé. Měl by žádat o slyšení u odvolacího soudu, odvolat se k FIA. Pokud s tím půjde k civilnímu soudu, tak podle mě nevyhraje. Protože FIA se bude muset bránit a klidně by někdo mohl říct, že přikázal mladému klukovi, ať se vybourá, což mohlo skončit jeho smrtí. Takže tohle by nevyšlo."
Je známo, že oba byli dobrými přáteli, které spojovaly i jiné obchodní aktivity. Bernie přiznal, že s ním nyní Flavio nehovoří, protože očekával, že se postaví na jeho stranu a bude se ho zastávat. "Já jsem ale nemohl jinak," dodává Ecclestone vzhledem k dostupným důkazům.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.