Promotér Formule 1 Bernie Ecclestone soudí, že doživotní zákaz působení v motosportu pro Flavia Briatoreho je příliš tvrdým trestem.
"Pokud se na to citlivě podíváte, lidé nahoře o tom neměli ani nejmenší tušení. Lidé v týmu Renault F1 o tom také neměli ani potuchy," říká Ecclestone.
"Jen tři lidé věděli, co se děje, a o tom to je. Nikdo jiný do toho nebyl zapojen. S těmito lidmi jsme se vypořádali - z mého pohledu však docela tvrdě s Flaviem. Nemyslím si, že by tohle bylo nutné, ale byl jsem v komisi, takže mě můžete vinit stejně jako kohokoliv jiného. S odstupem času můžu prohlásit, že tohle nebylo nutné. Bylo to příliš tvrdé. Určitě příliš."
Bernie dodal, že Flavio se mohl vyhnout tak tvrdému trestu, kdyby se zúčastnil pondělního zasedání Světové rady motosportu a kdyby přiznal, že v tom měl prsty - stejně jako to učinil Pat Symonds.
"Předně - Briatore byl předvolán před Světovou radu motosportu, ale jeho právníci napsali a řekli, že to není v pravomoci FIA, pokud se ho to týká, což měli možná pravdu. Ale nebylo správné to takhle říci. Bylo to tak jednoduché přijít a říct: "Načapali jste mě, vypadalo to tehda jako dobrý nápad, mrzí mě to." Jenže on k tomu všemu přistoupil špatně. Měl to udělat úplně jinak - potom by mu řekli: "Ty jsi ale uličník," a tím by to skončilo."
V médiích se objevila zpráva, že by Briatore mohl zažalovat FIA u civilního soudu, podle Ecclestona by to však nebylo správné: "Bylo by to od Flavia hloupé. Měl by žádat o slyšení u odvolacího soudu, odvolat se k FIA. Pokud s tím půjde k civilnímu soudu, tak podle mě nevyhraje. Protože FIA se bude muset bránit a klidně by někdo mohl říct, že přikázal mladému klukovi, ať se vybourá, což mohlo skončit jeho smrtí. Takže tohle by nevyšlo."
Je známo, že oba byli dobrými přáteli, které spojovaly i jiné obchodní aktivity. Bernie přiznal, že s ním nyní Flavio nehovoří, protože očekával, že se postaví na jeho stranu a bude se ho zastávat. "Já jsem ale nemohl jinak," dodává Ecclestone vzhledem k dostupným důkazům.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.