Promotér Formule 1 Bernie Ecclestone soudí, že doživotní zákaz působení v motosportu pro Flavia Briatoreho je příliš tvrdým trestem.
"Pokud se na to citlivě podíváte, lidé nahoře o tom neměli ani nejmenší tušení. Lidé v týmu Renault F1 o tom také neměli ani potuchy," říká Ecclestone.
"Jen tři lidé věděli, co se děje, a o tom to je. Nikdo jiný do toho nebyl zapojen. S těmito lidmi jsme se vypořádali - z mého pohledu však docela tvrdě s Flaviem. Nemyslím si, že by tohle bylo nutné, ale byl jsem v komisi, takže mě můžete vinit stejně jako kohokoliv jiného. S odstupem času můžu prohlásit, že tohle nebylo nutné. Bylo to příliš tvrdé. Určitě příliš."
Bernie dodal, že Flavio se mohl vyhnout tak tvrdému trestu, kdyby se zúčastnil pondělního zasedání Světové rady motosportu a kdyby přiznal, že v tom měl prsty - stejně jako to učinil Pat Symonds.
"Předně - Briatore byl předvolán před Světovou radu motosportu, ale jeho právníci napsali a řekli, že to není v pravomoci FIA, pokud se ho to týká, což měli možná pravdu. Ale nebylo správné to takhle říci. Bylo to tak jednoduché přijít a říct: "Načapali jste mě, vypadalo to tehda jako dobrý nápad, mrzí mě to." Jenže on k tomu všemu přistoupil špatně. Měl to udělat úplně jinak - potom by mu řekli: "Ty jsi ale uličník," a tím by to skončilo."
V médiích se objevila zpráva, že by Briatore mohl zažalovat FIA u civilního soudu, podle Ecclestona by to však nebylo správné: "Bylo by to od Flavia hloupé. Měl by žádat o slyšení u odvolacího soudu, odvolat se k FIA. Pokud s tím půjde k civilnímu soudu, tak podle mě nevyhraje. Protože FIA se bude muset bránit a klidně by někdo mohl říct, že přikázal mladému klukovi, ať se vybourá, což mohlo skončit jeho smrtí. Takže tohle by nevyšlo."
Je známo, že oba byli dobrými přáteli, které spojovaly i jiné obchodní aktivity. Bernie přiznal, že s ním nyní Flavio nehovoří, protože očekával, že se postaví na jeho stranu a bude se ho zastávat. "Já jsem ale nemohl jinak," dodává Ecclestone vzhledem k dostupným důkazům.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.