Prezident FIA Max Mosley odmítá tvrzení, že Renault odešel od včerejšího zasedání FIA jen s mírným trestem.
Světová rada motosportu udělila anglicko-francouzské stáji trest v podobě vyloučení z šampionátu Formule 1 - ovšem s dvouletou podmínkou, což znamená, že Renault může soutěžit dále, pokud nespáchá další přestupek.
Vzhledem k výroku FIA, která úmyslnou havárii v Singapuru ohodnotil jako skutek "nejvyšší závažnosti," protože porušil nejen zásady poctivosti ve Formuli 1, ale také ohrozil životy lidí, se mnohým zdálo potrestání až překvapivě shovívavé.
Naproti tomu sankce vyměřené vůči původcům skandálu - Flaviu Briatoremu a Patu Symondsovi - byly mnohem tvrdší. První jmenovaný dostal doživotní zákaz působení ve Formuli 1, druhý na pět let.
Mosley je však názoru, že Světová rada motosportu rozhodla správně, když nejtvrdší tresty udělila přímo zodpovědným osobám: "Myslím, že rozhodli správně - obviněni byli ti, kteří si to zasloužili."
Podle něj ani Renault jako společnost, ani jejich závodní tým, nenese žádnou morální vinu za to, co se přihodilo, proto by bylo nespravedlivé tým rovnou vyloučit: "Trest, jenž jsme udělili, je tím nejtvrdším, jaký jsme mohli udělit - tudíž diskvalifikace, úplné vyloučení ze sportu. Protože však Renault prokázal, že za to, co se stalo, nenesl žádnou morální zodpovědnost - ani tým Renault F1 a tím méně mateřská automobilka - nebylo by správné za daných okolností udělit okamžitý trest."
Mosley věří, že aféra nebude mít žádné dlouhodobé následky pro Formuli 1 poté, co FIA učinila rázné kroky: "Nemyslím, že to něco znamená. Občas máme problémy, ale pokud je řešíme a vypořádáme se s nimi, pak je to v pořádku."
Prezident FIA směrem k Briatoreho trestu: "V motosportu působí na nejvyšší úrovni déle než 20 let. Je smutné, když takto končí svou kariéru, ale co jsme měli dělat?"
A jaký bude mít vliv celá kauza na setrvání Renaultu ve Formuli 1? Dle Mosleyho bude dále pokračovat, nicméně jeho prezident Bernard Rey to po vynesení rozsudku odmítl potvrdit.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.