Prezident FIA Max Mosley odmítá tvrzení, že Renault odešel od včerejšího zasedání FIA jen s mírným trestem.
Světová rada motosportu udělila anglicko-francouzské stáji trest v podobě vyloučení z šampionátu Formule 1 - ovšem s dvouletou podmínkou, což znamená, že Renault může soutěžit dále, pokud nespáchá další přestupek.
Vzhledem k výroku FIA, která úmyslnou havárii v Singapuru ohodnotil jako skutek "nejvyšší závažnosti," protože porušil nejen zásady poctivosti ve Formuli 1, ale také ohrozil životy lidí, se mnohým zdálo potrestání až překvapivě shovívavé.
Naproti tomu sankce vyměřené vůči původcům skandálu - Flaviu Briatoremu a Patu Symondsovi - byly mnohem tvrdší. První jmenovaný dostal doživotní zákaz působení ve Formuli 1, druhý na pět let.
Mosley je však názoru, že Světová rada motosportu rozhodla správně, když nejtvrdší tresty udělila přímo zodpovědným osobám: "Myslím, že rozhodli správně - obviněni byli ti, kteří si to zasloužili."
Podle něj ani Renault jako společnost, ani jejich závodní tým, nenese žádnou morální vinu za to, co se přihodilo, proto by bylo nespravedlivé tým rovnou vyloučit: "Trest, jenž jsme udělili, je tím nejtvrdším, jaký jsme mohli udělit - tudíž diskvalifikace, úplné vyloučení ze sportu. Protože však Renault prokázal, že za to, co se stalo, nenesl žádnou morální zodpovědnost - ani tým Renault F1 a tím méně mateřská automobilka - nebylo by správné za daných okolností udělit okamžitý trest."
Mosley věří, že aféra nebude mít žádné dlouhodobé následky pro Formuli 1 poté, co FIA učinila rázné kroky: "Nemyslím, že to něco znamená. Občas máme problémy, ale pokud je řešíme a vypořádáme se s nimi, pak je to v pořádku."
Prezident FIA směrem k Briatoreho trestu: "V motosportu působí na nejvyšší úrovni déle než 20 let. Je smutné, když takto končí svou kariéru, ale co jsme měli dělat?"
A jaký bude mít vliv celá kauza na setrvání Renaultu ve Formuli 1? Dle Mosleyho bude dále pokračovat, nicméně jeho prezident Bernard Rey to po vynesení rozsudku odmítl potvrdit.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.