Fernando Alonso - pilot, jenž nejvíce vytěžil z úmyslné nehody Nelsona Piqueta loni v Singapuru, byl po obviněních, že o všem věděl, předvolán k zasedání Světové rady motosportu FIA v pondělí do Paříže.
Podle italské Gazzetty dello Sport je předvolán i bývalý šéf Renaultu Flavio Briatore, nikoliv už Pat Symonds, jenž byl dle FIA hlavní osobností tajné dohody. Symonds by měl být v době jednání na dovolené ve Španělsku.
Oba muži již opustili tým, a tak ani Briatore se pondělního zasedání nemusí zúčastnit. Je velmi pravděpodobné, že tak neučiní. Život se mu aférou zkomplikoval - bude mu zřejmě zakázána návštěva boxů a paddocku v budoucích závodech - což není dobré pro něj jakožto majitele společnosti zastupující piloty. Není to dobré ani pro sérii GP2, o jejíž vznik se právě on hodně zasloužil. Takový zákaz by ho mohl dle pravidel britské fotbalové ligy diskvalifikovat také z předsednictví ve fotbalovém klubu Queens Park Rangers.
Alonso však jako držitel superlicence FIA nemá na vybranou a zasedání se bude muset zúčastnit. Ačkoliv vyšetřovatelé zatím došli k závěru, že neměl ani ponětí ohledně celé singapurské zápletky, Světová rada se ho to znova zeptá. Podle italských novin by se mohl dostat na tenký led, protože bude pod tlakem a dostane otázky, jež by se mohly týkat dalších incidentů v minulosti s cílem získat více informací proti Briatoremu.
Mezitím jedna ze známých osobností španělského motosportu - Carlos Gracia - prohlásila, že nabídka imunity pro Piqueta byla špatným rozhodnutím, nad čímž se dle něj pozastavuje i většina veřejnosti.
"Tomuhle dítěti bych nesvěřil ani vedení slepých lidí po chodníku. Zachoval se jako chuligán, z čehož navíc těží, protože, jak uvádí ve svém místopřísežném prohlášení, udělal to kvůli prodloužení svého kontraktu pro rok 2009, za což bude dostávat až do konce roku plat. V tomto případě je osobou, která by měla být nejen potrestána radou FIA, ale také žalována u civilního soudu. Z tisku jsem zjistil, že p. Nelsinho dostane imunitu. Pokud k tomu dojde, střihne si tím FIA obrovskou ostudu," prohlásil Gracia pro španělské rádio.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.