Technický ředitel stáje F1 Renault Pat Symonds dostal od Mezinárodní automobilové federace (FIA) nabídku: nebude potrestán, když řekne pravdu o údajném ovlivnění GP Singapuru 2008 francouzským týmem a jeho tehdejším pilotem Nelsonem Piquetem juniorem.
Případ bude projednávat příští pondělí Světová rada motorismu FIA.
Nabídka imunity vzešla z jednání mezi Symondsem, zástupci FIA a členy vyšetřovací komise, která považuje Symondsovo svědectví za klíčové. Symonds údajně potvrdil, že schůzka mezi ním, Piquetem a Briatorem se v den závodu skutečně konala a že na ní byla řeč o úmyslné havárii. Podle Symondse to však navrhl Piquet. Symonds pak odmítl odpovídat na další otázky.
Mezinárodní automobilové federaci je jasné, že právě Symonds může do celé věci vnést jasno. "Pan Symonds naznačil při slyšení 27. srpna, že by se k některým věcem mohl případně vrátit s dalšími informacemi, včetně těch, ke kterým se dříve nechtěl vyjádřit. O den později byl pan Symonds znovu předvolán ke slyšení u komisařů a otázán, zda chce něco dodat. Pan Symonds znovu odmítl vypovídat." uvádí se ve stanovisku komisařů.
Zatím není jasné, zda Symonds nabídku imunity přijal. Pokud by to udělal, jediným, kdo by příští pondělí stál před Světovou radou motorismu, která bude případ projednávat, by byl šéf stáje Renault Flavio Briatore. Pilotovi Nelsonu Piquetovi nabídl imunitu prezident FIA Max Mosley v pátek.
Pilot stáje Renault Nelson Piquet mladší učinil 30. července pro Mezinárodní automobilovou federaci prohlášení. Vypověděl, že ho Pat Symonds a šéf stáje Flavio Briatore před loňskou Velkou cenou Singapuru požádali, aby záměrně havaroval na dohodnutém místě a v dohodnutém kole, způsobil tak výjezd zaváděcího vozu a dopomohl tak svému stájovému kolegovi Fernandu Alonsovi, který jako jediný měl mít v té době natankováno, k vítězství. Stáj naopak tvrdí, že úmyslná havárie byl Piquetův vlastní nápad. Pilot si tím prý chtěl upevnit nejistou pozici v týmu a získat smlouvu pro rok 2009. Nelson Piquet mladší byl po letošní Velké ceně Maďarska, která se jela 26. července, ze stáje Renault pro neuspokojivé výsledky propuštěn.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.