Nelson Piquet včera zveřejnil své prohlášení, v němž opět potvrzuje, že boural na přání vedení týmu. Včera se o tom v paddocku hodně hovořilo.
Nelson včera podrobněji popsal okolnosti své nehody. Po mítinku s Patem Symondsem a Flaviem Briatorem si ho první jmenovaný měl vzít stranou a na mapě mu ukázal zatáčku, kde měl bourat. Vybral takové místo, kde na trati nebyl poblíž žádný jeřáb, který by umožnil vůz ihned odstranit z trati, ani žádný boční přístup k trati, kam by mohli maršálové vůz odtlačit. Při havárii v tomto místě tak mělo být jisté, že vyjede safety car. Symonds měl Piquetovi rovněž říci, ve kterém kole přesně má bourat, aby tomu mohli přizpůsobit Alonsovu strategii. Během rozhovoru vůbec nepadla otázka bezpečnosti pro Piqueta, veřejnost či jiné piloty. Jedinou zmínkou k tomu byla slova Symondse, jenž varoval mladého Brazilce, aby přitom "byl opatrný." Nelson se před nehodou rádiem ptal, ve kterém je kole - což normálně nedělá. FIA by měla výsledky svého vyšetřování zveřejnit 21. září, snad se jí podaří kauzu rozklíčovat. Data z telemetrie údajně svědčí spíše proti Renaultu (Piquet zatáčku projel nestandardně a prudce zničeho nic přidal, Alonso předtím zajel o 2 kola dříve do boxu než původně měl s 8,5 kg paliva, což bylo divné i jeho inženýrovi).
Včera se o tom na Monze hodně hovořilo, během včerejší tiskové konference Rubens Barrichello učinil zajímavé srovnání mezi tím, co se stalo loni v Singapuru a v Rakousku v roce 2002: "V Rakousku jsem byl postaven na limit limitu. Osm kol jsme o tom hovořili, během ní mi bylo řečeno, že se musím vzdát, ale musel jsem to udělat před očima všech, všichni věděli, co se děje. Je to velmi, velmi smutné. Pokud se tohle prokáže jako pravda, bude to také velmi, velmi smutné.Jedinou věcí, kterou vidím, je, že někdo chce hlavu Briatoreho, to je zatím vše, protože to celé zní velmi zvláštně." Nick Heidfeld během rozhovoru k tomu měl také co říci: "Jsem ohromen z toho, že to trvalo tak dlouho a že po roce se z toho stává takový problém, protože po tom závodě tehdy téměř všichni v paddocku měli podezření na to, že se jednalo o účelovou havárii. A po roce je z toho najednou taková aféra."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.