Stake F1 oznámil své plány pro sezónu 2025. Neponechá si pro ní ani jednoho ze svých současných jezdců. Kdo za něj tedy bude závodit?
Stáj z Hinwilu se letos rozloučí s Guanyu Zhouem i se zkušeným Valtterim Bottasem, který se k týmu přidal v roce 2022, kdy závodil ještě pod názvem Alfa Romeo. Fin se nejspíše vrátí k Mercedesu, kde bude působit jako rezervní pilot.
Stake, který se od roku 2026 promění v tovární tým Audi, již v průběhu roku oznámil, že pro nadcházející ročník angažoval Nica Hülkenberga, jenž letos jezdí s Haasem. Otázkou bylo, kdo se k němu přidá. Mezi kandidáty kromě setrvání Bottase patřil i nováček Williamsu Franco Colapinto.
Švýcarský tým dnes oznámil, že k Hülkenbergovi pro příští rok vezme Gabriela Bortoleta, který je členem mládežnického programu McLarenu. Letos úspěšně závodí za stáj Invicta Racing ve Formuli 2, kde 2 podniky před koncem vede šampionát s náskokem 4,5 bodů před Isackem Hadjarem. Dvacetiletého Brazilce mimochodem zastupuje společnost A14, kterou vlastní Fernando Alonso.
*Bortoleto has been added to the group chat*💬💚 pic.twitter.com/hIgBKTMuVN
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) November 6, 2024"Gabriel už v juniorských kategoriích předvedl, že má na to, aby se stál vítězným jezdcem. Jsme moc potěšeni tím, že se stane členem Sauberu a Audi," komentuje ředitel Sauberu Mattia Binotto, jenž naposledy v F1 působil na vedoucí pozici u Ferrari.
"Společně s Gabrielem jsme na cestě k úspěchu a proměníme se v sjednocenou sílu, která bude formovat novou éru Audi v motorsportu. Nico a Gabriel představují ideální kombinaci zkušeností a mládí, což pro budoucnost staví do silné pozice," pokračuje Binotto.
A mladý Bortoleto nadšeně popisuje: "Tohle je jeden z nejvíce vzrušujících projektů v motorsportu, pokud ne ve všech sportech vůbec. Přidat se k týmu, který spojuje bohatá sportovní historie Sauberu a Audi, to je skutečně pocta. Nechci být pouze členem, ale mým cílem je růst s tímto ambiciózním projektem a dosáhnout na špici motorsportu."
"Jsem neuvěřitelně vděčný za příležitost, kterou mi tým dává, a za šanci pracovat po boku zkušeného jezdce, jakým je Nico. Oba programy prokazatelně vychovávají mladé talenty a já jsem si jstý tím, že společně budeme psát náš společný úspěšný příběh," dodává Bortoleto.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.
Nico Rosberg podpořil kritická slova Lewise Hamiltona na adresu Ferrari SF-25 a potvrdil, že vůz je skutečně obtížně ovladatelný. Podle bývalého mistra světa tento problém výrazně limituje výkonnost týmu a je nezbytné jej co nejdříve vyřešit.