Stake F1 oznámil své plány pro sezónu 2025. Neponechá si pro ní ani jednoho ze svých současných jezdců. Kdo za něj tedy bude závodit?
Stáj z Hinwilu se letos rozloučí s Guanyu Zhouem i se zkušeným Valtterim Bottasem, který se k týmu přidal v roce 2022, kdy závodil ještě pod názvem Alfa Romeo. Fin se nejspíše vrátí k Mercedesu, kde bude působit jako rezervní pilot.
Stake, který se od roku 2026 promění v tovární tým Audi, již v průběhu roku oznámil, že pro nadcházející ročník angažoval Nica Hülkenberga, jenž letos jezdí s Haasem. Otázkou bylo, kdo se k němu přidá. Mezi kandidáty kromě setrvání Bottase patřil i nováček Williamsu Franco Colapinto.
Švýcarský tým dnes oznámil, že k Hülkenbergovi pro příští rok vezme Gabriela Bortoleta, který je členem mládežnického programu McLarenu. Letos úspěšně závodí za stáj Invicta Racing ve Formuli 2, kde 2 podniky před koncem vede šampionát s náskokem 4,5 bodů před Isackem Hadjarem. Dvacetiletého Brazilce mimochodem zastupuje společnost A14, kterou vlastní Fernando Alonso.
*Bortoleto has been added to the group chat*💬💚 pic.twitter.com/hIgBKTMuVN
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) November 6, 2024"Gabriel už v juniorských kategoriích předvedl, že má na to, aby se stál vítězným jezdcem. Jsme moc potěšeni tím, že se stane členem Sauberu a Audi," komentuje ředitel Sauberu Mattia Binotto, jenž naposledy v F1 působil na vedoucí pozici u Ferrari.
"Společně s Gabrielem jsme na cestě k úspěchu a proměníme se v sjednocenou sílu, která bude formovat novou éru Audi v motorsportu. Nico a Gabriel představují ideální kombinaci zkušeností a mládí, což pro budoucnost staví do silné pozice," pokračuje Binotto.
A mladý Bortoleto nadšeně popisuje: "Tohle je jeden z nejvíce vzrušujících projektů v motorsportu, pokud ne ve všech sportech vůbec. Přidat se k týmu, který spojuje bohatá sportovní historie Sauberu a Audi, to je skutečně pocta. Nechci být pouze členem, ale mým cílem je růst s tímto ambiciózním projektem a dosáhnout na špici motorsportu."
"Jsem neuvěřitelně vděčný za příležitost, kterou mi tým dává, a za šanci pracovat po boku zkušeného jezdce, jakým je Nico. Oba programy prokazatelně vychovávají mladé talenty a já jsem si jstý tím, že společně budeme psát náš společný úspěšný příběh," dodává Bortoleto.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.