Stake F1 oznámil své plány pro sezónu 2025. Neponechá si pro ní ani jednoho ze svých současných jezdců. Kdo za něj tedy bude závodit?
Stáj z Hinwilu se letos rozloučí s Guanyu Zhouem i se zkušeným Valtterim Bottasem, který se k týmu přidal v roce 2022, kdy závodil ještě pod názvem Alfa Romeo. Fin se nejspíše vrátí k Mercedesu, kde bude působit jako rezervní pilot.
Stake, který se od roku 2026 promění v tovární tým Audi, již v průběhu roku oznámil, že pro nadcházející ročník angažoval Nica Hülkenberga, jenž letos jezdí s Haasem. Otázkou bylo, kdo se k němu přidá. Mezi kandidáty kromě setrvání Bottase patřil i nováček Williamsu Franco Colapinto.
Švýcarský tým dnes oznámil, že k Hülkenbergovi pro příští rok vezme Gabriela Bortoleta, který je členem mládežnického programu McLarenu. Letos úspěšně závodí za stáj Invicta Racing ve Formuli 2, kde 2 podniky před koncem vede šampionát s náskokem 4,5 bodů před Isackem Hadjarem. Dvacetiletého Brazilce mimochodem zastupuje společnost A14, kterou vlastní Fernando Alonso.
*Bortoleto has been added to the group chat*💬💚 pic.twitter.com/hIgBKTMuVN
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) November 6, 2024"Gabriel už v juniorských kategoriích předvedl, že má na to, aby se stál vítězným jezdcem. Jsme moc potěšeni tím, že se stane členem Sauberu a Audi," komentuje ředitel Sauberu Mattia Binotto, jenž naposledy v F1 působil na vedoucí pozici u Ferrari.
"Společně s Gabrielem jsme na cestě k úspěchu a proměníme se v sjednocenou sílu, která bude formovat novou éru Audi v motorsportu. Nico a Gabriel představují ideální kombinaci zkušeností a mládí, což pro budoucnost staví do silné pozice," pokračuje Binotto.
A mladý Bortoleto nadšeně popisuje: "Tohle je jeden z nejvíce vzrušujících projektů v motorsportu, pokud ne ve všech sportech vůbec. Přidat se k týmu, který spojuje bohatá sportovní historie Sauberu a Audi, to je skutečně pocta. Nechci být pouze členem, ale mým cílem je růst s tímto ambiciózním projektem a dosáhnout na špici motorsportu."
"Jsem neuvěřitelně vděčný za příležitost, kterou mi tým dává, a za šanci pracovat po boku zkušeného jezdce, jakým je Nico. Oba programy prokazatelně vychovávají mladé talenty a já jsem si jstý tím, že společně budeme psát náš společný úspěšný příběh," dodává Bortoleto.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.