Stake F1 oznámil své plány pro sezónu 2025. Neponechá si pro ní ani jednoho ze svých současných jezdců. Kdo za něj tedy bude závodit?
Stáj z Hinwilu se letos rozloučí s Guanyu Zhouem i se zkušeným Valtterim Bottasem, který se k týmu přidal v roce 2022, kdy závodil ještě pod názvem Alfa Romeo. Fin se nejspíše vrátí k Mercedesu, kde bude působit jako rezervní pilot.
Stake, který se od roku 2026 promění v tovární tým Audi, již v průběhu roku oznámil, že pro nadcházející ročník angažoval Nica Hülkenberga, jenž letos jezdí s Haasem. Otázkou bylo, kdo se k němu přidá. Mezi kandidáty kromě setrvání Bottase patřil i nováček Williamsu Franco Colapinto.
Švýcarský tým dnes oznámil, že k Hülkenbergovi pro příští rok vezme Gabriela Bortoleta, který je členem mládežnického programu McLarenu. Letos úspěšně závodí za stáj Invicta Racing ve Formuli 2, kde 2 podniky před koncem vede šampionát s náskokem 4,5 bodů před Isackem Hadjarem. Dvacetiletého Brazilce mimochodem zastupuje společnost A14, kterou vlastní Fernando Alonso.
*Bortoleto has been added to the group chat*💬💚 pic.twitter.com/hIgBKTMuVN
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) November 6, 2024"Gabriel už v juniorských kategoriích předvedl, že má na to, aby se stál vítězným jezdcem. Jsme moc potěšeni tím, že se stane členem Sauberu a Audi," komentuje ředitel Sauberu Mattia Binotto, jenž naposledy v F1 působil na vedoucí pozici u Ferrari.
"Společně s Gabrielem jsme na cestě k úspěchu a proměníme se v sjednocenou sílu, která bude formovat novou éru Audi v motorsportu. Nico a Gabriel představují ideální kombinaci zkušeností a mládí, což pro budoucnost staví do silné pozice," pokračuje Binotto.
A mladý Bortoleto nadšeně popisuje: "Tohle je jeden z nejvíce vzrušujících projektů v motorsportu, pokud ne ve všech sportech vůbec. Přidat se k týmu, který spojuje bohatá sportovní historie Sauberu a Audi, to je skutečně pocta. Nechci být pouze členem, ale mým cílem je růst s tímto ambiciózním projektem a dosáhnout na špici motorsportu."
"Jsem neuvěřitelně vděčný za příležitost, kterou mi tým dává, a za šanci pracovat po boku zkušeného jezdce, jakým je Nico. Oba programy prokazatelně vychovávají mladé talenty a já jsem si jstý tím, že společně budeme psát náš společný úspěšný příběh," dodává Bortoleto.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.