Kontroverzí přibývá, už v kvalifikačním reportu jsme nastínili zajímavou situaci v závěru Q2 ohledně delšího prodlení, než byla vyvěšena červená vlajka. Uškodilo to pouze jedinému pilotovi, ovšem kandidátu na titul mistra světa.
Zelený Aston Martin Lance Strolla projel cílovou čarou v čase 10:07 a zaznamenal v té chvíli pátý nejlepší čas. Kanaďan pokračoval dále, ale o tři zatáčky dále se jeho vůz roztočil a Lance narazil pozadu do bariéry. V prvním sektoru, ve zmíněném úseku zavlála žlutá vlajka.
V dané situaci byly v rychlém kole čtyři piloti: Norris, Albon, Lawson a Verstappen. První tři už se nacházeli za inkriminovaným místem, Max jím sice projel pomaleji, ale s ohledem na intermediates pořád neměl tak výraznou ztrátu, aby se nemohl pokusit vybojovat lepší čas. Jenže ve chvíli, kdy se nacházel za polovinou druhého sektoru, přesně po 41 vteřinách, se na monitorech rozsvítily červené vlajky a Q2 byla přerušena. Verstappen tak vypadl z boje o TOP 10, ovšem jeho rozhořčení, stejně jako celého týmu Red Bull spočívalo v tom, že během oné téměř třičtvrtě minuty mohli dokončit svá rychlá kola zmínění Norris, Albon a Lawson - všichni tři skončili před Verstappenem.
„Nechápu, proč to trvalo tak dlouho, než byla červená vlajka vyvěšena, vždyť to byla poměrně závažná nehoda. Trvalo čtyřicet vteřin, než byla červená, je to už druhý den, kdy jsme debatovali ohledně pozdní reakce, ať včerejší VSC nebo dnes tohle, přitom všechny ostatní červené vlajky byly aktivovány okamžitě. Jediná důležitá věc je soustředit se na bezpečnost. Nejde o to, zda necháme auta dokončit jejich kola. Stroll svoje auto vůbec neměl šanci rozjet. Je to zkrátka v háji,“ uvedl šéf Red Bullu Christian Horner pro stanici Sky Sport.
Ředitelství závodu se ocitlo v palbě dotazů, proč nechalo trojici dokončit kolo a Verstappena, jenž žádnou kritickou pasáží neprojížděl, nikoli. FIA ho hájila, že podle údajů ze Strollova vozu se Lance měl pokoušel odjet s poškozeným vozem do boxů. Pochopit by se to dalo s ohledem na změny časů jednotlivých pasáží závodního víkendu, že je v zájmu týmu dostat poškozené auto co nejrychleji do boxů k opravě. Havarovaný Williams Franca Colapinta zůstal za svodidly 90 minut, než byl dopraven do garáže. Stroll tedy dostal od svého inženýra pokyn, aby se snažil s autem odjet., ale poté byl instruován, aby monopost opustil.
Problém je v tom, že vůz měl viditelně zlomený závěs levého zadního kola, takže by se tak jako tak nerozjel, a zdemolovaný zadní spoiler, což by v případě jízdy přes prakticky celý okruh (ze zatáčky 3) znamenalo penalizaci za jízdu v nebezpečných podmínkách, za což byl třeba Pérez penalizován v Kanadě. Fanouška napadne, jak může inženýr takto zničený vůz vyhodnotit jako schopný jízdy a žádal pilota, aby s ním zkusil odjet.
Aston Martin, stejně jako Williams, má před GP Brazílie oba vozy ve značném stadiu poškození a lze předpokládat, že u některých bude start de facto vyloučen. Alex Albon s předstihem oznámil, že ho nehoda ze závodu vyřadila...
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.