Kontroverzí přibývá, už v kvalifikačním reportu jsme nastínili zajímavou situaci v závěru Q2 ohledně delšího prodlení, než byla vyvěšena červená vlajka. Uškodilo to pouze jedinému pilotovi, ovšem kandidátu na titul mistra světa.
Zelený Aston Martin Lance Strolla projel cílovou čarou v čase 10:07 a zaznamenal v té chvíli pátý nejlepší čas. Kanaďan pokračoval dále, ale o tři zatáčky dále se jeho vůz roztočil a Lance narazil pozadu do bariéry. V prvním sektoru, ve zmíněném úseku zavlála žlutá vlajka.
V dané situaci byly v rychlém kole čtyři piloti: Norris, Albon, Lawson a Verstappen. První tři už se nacházeli za inkriminovaným místem, Max jím sice projel pomaleji, ale s ohledem na intermediates pořád neměl tak výraznou ztrátu, aby se nemohl pokusit vybojovat lepší čas. Jenže ve chvíli, kdy se nacházel za polovinou druhého sektoru, přesně po 41 vteřinách, se na monitorech rozsvítily červené vlajky a Q2 byla přerušena. Verstappen tak vypadl z boje o TOP 10, ovšem jeho rozhořčení, stejně jako celého týmu Red Bull spočívalo v tom, že během oné téměř třičtvrtě minuty mohli dokončit svá rychlá kola zmínění Norris, Albon a Lawson - všichni tři skončili před Verstappenem.
„Nechápu, proč to trvalo tak dlouho, než byla červená vlajka vyvěšena, vždyť to byla poměrně závažná nehoda. Trvalo čtyřicet vteřin, než byla červená, je to už druhý den, kdy jsme debatovali ohledně pozdní reakce, ať včerejší VSC nebo dnes tohle, přitom všechny ostatní červené vlajky byly aktivovány okamžitě. Jediná důležitá věc je soustředit se na bezpečnost. Nejde o to, zda necháme auta dokončit jejich kola. Stroll svoje auto vůbec neměl šanci rozjet. Je to zkrátka v háji,“ uvedl šéf Red Bullu Christian Horner pro stanici Sky Sport.
Ředitelství závodu se ocitlo v palbě dotazů, proč nechalo trojici dokončit kolo a Verstappena, jenž žádnou kritickou pasáží neprojížděl, nikoli. FIA ho hájila, že podle údajů ze Strollova vozu se Lance měl pokoušel odjet s poškozeným vozem do boxů. Pochopit by se to dalo s ohledem na změny časů jednotlivých pasáží závodního víkendu, že je v zájmu týmu dostat poškozené auto co nejrychleji do boxů k opravě. Havarovaný Williams Franca Colapinta zůstal za svodidly 90 minut, než byl dopraven do garáže. Stroll tedy dostal od svého inženýra pokyn, aby se snažil s autem odjet., ale poté byl instruován, aby monopost opustil.
Problém je v tom, že vůz měl viditelně zlomený závěs levého zadního kola, takže by se tak jako tak nerozjel, a zdemolovaný zadní spoiler, což by v případě jízdy přes prakticky celý okruh (ze zatáčky 3) znamenalo penalizaci za jízdu v nebezpečných podmínkách, za což byl třeba Pérez penalizován v Kanadě. Fanouška napadne, jak může inženýr takto zničený vůz vyhodnotit jako schopný jízdy a žádal pilota, aby s ním zkusil odjet.
Aston Martin, stejně jako Williams, má před GP Brazílie oba vozy ve značném stadiu poškození a lze předpokládat, že u některých bude start de facto vyloučen. Alex Albon s předstihem oznámil, že ho nehoda ze závodu vyřadila...
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.