Technický ředitel Mercedesu James Allison odhaluje, co stalo za kolísavou výkonností jejich monopostů v Austinu. Nyní se přesouvají do Mexika, kde se hned o tomto víkendu pojede další závod. V tréninku místo Lewise Hamiltona nastoupí opět Kimi Antonelli.
Stříbrné šípy do Spojených států přivezly svůj poslední balík vylepšení pro vůz W15. Oba piloti se ale trápili s jeho ovladatelností, což vedlo k haváriím v zatáčce č. 19 - Hamilton odstoupil ze závodu již v 2. kole.
Podle Allisona k potížím ale vedlo nastavení, kdy bylo auto příliš nízko nad zemí, nikoliv nové díly samotné: "Prožili jsme kostrbatý víkend. Na voze jsme měli nové šaty, naše vylepšení č. 19, z něhož jsme byli docela nadšení a stále jsme."
"Ale měli jsme také hromadu věcí, které nejsou normální. Lewis dostal smyk ve volném tréninku. George také málem ztratil kontrolu nad zadní části vozu. Havaroval v kvalifikaci, Lewis v závodě. Všechny věci, které jsme zkontrolovali, naznačují, že balík vylepšení se choval tak, jak bychom očekávali. Přítlak tam byl," pokračuje technický ředitel Mercedesu.
"Před smyky jsme neviděli nic, co by narušovalo struktury průtoku pod vozem. Máme všechny důvody si myslet, že vylepšení byla dobrá a my si je ve zbytku roku užijeme. Špičky, které nás poslaly do bariér při neobvyklých příležitostech, způsobovalo to, že auto bylo příliš nízko, bylo příliš tuhé. Kvůli tomu se nepřijatelně zhoršovala ovladatelnost," prozrazuje Allison.
"Kvůli sprintovému formátu víkendu máte na vyladění méně času. V dalších závodech se budeme držet vylepšení a pokud budeme končit ve štěrku, tak si dáme dohromady dvě a dvě. Ale podle mě k tomu nedojde. Podle mě se místo nepříjemného víkendu dočkáme více toho příslibu, který jsme viděli u Lewise v kvalifikaci před sprintem a u George, jenž byl také velmi blízko čela," věří 56letý Brit.
Antonelli místo HamiltonaTento víkend se v 1. tréninku posadí za volant Hamiltonova vozu mladý Kimi Antonelli, jenž v Monze krátce po svém debutu s W15 havaroval. Příští rok u Mercedesu nahradí Lewise na pozici závodního pilota, proto potřebuje sbírat další zkušenosti.
"Těším se na jízdu v 1. tréninku a na to, že sehraju svou roli v pomoci týmu s dobrým začátkem na trati tento víkend. Pro mě půjde o nový okruh, na který jsem se tvrdě připravoval. Nadmořská výška jej činí unikátním a jde o výzvu, na kterou se moc těším. Chci poděkovat týmu za poskytnutí této příležitosti k mému příspěvku," komentuje 18letý rodák z italské Bologni.
Druhý trénink bude prodloužen o 30 minut za účelem pomoci Pirelli s vývojem pneumatik pro sezónu 2025, kdy by měly být směsi o něco měkčí. Italský výrobce také zvažuje zavedení šesté směsi C6. Každý pilot v Mexiku dostane pro tento účel dvě sady pneumatik navíc - jednu letošní jako základ pro srovnání a jednu vyvíjenou pro rok 2025 (ani jedna nebude mít na bočnicích barevné značení).
Should have Lewis started from the pit lane? Did the new upgrade package work? 🤔James answers the big questions after a difficult Austin weekend in this week’s @akkodis_global Race Debrief 👊Click the link below to watch the full video 👇
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 23, 2024Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.