Technický ředitel Mercedesu James Allison odhaluje, co stalo za kolísavou výkonností jejich monopostů v Austinu. Nyní se přesouvají do Mexika, kde se hned o tomto víkendu pojede další závod. V tréninku místo Lewise Hamiltona nastoupí opět Kimi Antonelli.
Stříbrné šípy do Spojených států přivezly svůj poslední balík vylepšení pro vůz W15. Oba piloti se ale trápili s jeho ovladatelností, což vedlo k haváriím v zatáčce č. 19 - Hamilton odstoupil ze závodu již v 2. kole.
Podle Allisona k potížím ale vedlo nastavení, kdy bylo auto příliš nízko nad zemí, nikoliv nové díly samotné: "Prožili jsme kostrbatý víkend. Na voze jsme měli nové šaty, naše vylepšení č. 19, z něhož jsme byli docela nadšení a stále jsme."
"Ale měli jsme také hromadu věcí, které nejsou normální. Lewis dostal smyk ve volném tréninku. George také málem ztratil kontrolu nad zadní části vozu. Havaroval v kvalifikaci, Lewis v závodě. Všechny věci, které jsme zkontrolovali, naznačují, že balík vylepšení se choval tak, jak bychom očekávali. Přítlak tam byl," pokračuje technický ředitel Mercedesu.
"Před smyky jsme neviděli nic, co by narušovalo struktury průtoku pod vozem. Máme všechny důvody si myslet, že vylepšení byla dobrá a my si je ve zbytku roku užijeme. Špičky, které nás poslaly do bariér při neobvyklých příležitostech, způsobovalo to, že auto bylo příliš nízko, bylo příliš tuhé. Kvůli tomu se nepřijatelně zhoršovala ovladatelnost," prozrazuje Allison.
"Kvůli sprintovému formátu víkendu máte na vyladění méně času. V dalších závodech se budeme držet vylepšení a pokud budeme končit ve štěrku, tak si dáme dohromady dvě a dvě. Ale podle mě k tomu nedojde. Podle mě se místo nepříjemného víkendu dočkáme více toho příslibu, který jsme viděli u Lewise v kvalifikaci před sprintem a u George, jenž byl také velmi blízko čela," věří 56letý Brit.
Antonelli místo HamiltonaTento víkend se v 1. tréninku posadí za volant Hamiltonova vozu mladý Kimi Antonelli, jenž v Monze krátce po svém debutu s W15 havaroval. Příští rok u Mercedesu nahradí Lewise na pozici závodního pilota, proto potřebuje sbírat další zkušenosti.
"Těším se na jízdu v 1. tréninku a na to, že sehraju svou roli v pomoci týmu s dobrým začátkem na trati tento víkend. Pro mě půjde o nový okruh, na který jsem se tvrdě připravoval. Nadmořská výška jej činí unikátním a jde o výzvu, na kterou se moc těším. Chci poděkovat týmu za poskytnutí této příležitosti k mému příspěvku," komentuje 18letý rodák z italské Bologni.
Druhý trénink bude prodloužen o 30 minut za účelem pomoci Pirelli s vývojem pneumatik pro sezónu 2025, kdy by měly být směsi o něco měkčí. Italský výrobce také zvažuje zavedení šesté směsi C6. Každý pilot v Mexiku dostane pro tento účel dvě sady pneumatik navíc - jednu letošní jako základ pro srovnání a jednu vyvíjenou pro rok 2025 (ani jedna nebude mít na bočnicích barevné značení).
Should have Lewis started from the pit lane? Did the new upgrade package work? 🤔James answers the big questions after a difficult Austin weekend in this week’s @akkodis_global Race Debrief 👊Click the link below to watch the full video 👇
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 23, 2024Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.