Technický ředitel Mercedesu James Allison odhaluje, co stalo za kolísavou výkonností jejich monopostů v Austinu. Nyní se přesouvají do Mexika, kde se hned o tomto víkendu pojede další závod. V tréninku místo Lewise Hamiltona nastoupí opět Kimi Antonelli.
Stříbrné šípy do Spojených států přivezly svůj poslední balík vylepšení pro vůz W15. Oba piloti se ale trápili s jeho ovladatelností, což vedlo k haváriím v zatáčce č. 19 - Hamilton odstoupil ze závodu již v 2. kole.
Podle Allisona k potížím ale vedlo nastavení, kdy bylo auto příliš nízko nad zemí, nikoliv nové díly samotné: "Prožili jsme kostrbatý víkend. Na voze jsme měli nové šaty, naše vylepšení č. 19, z něhož jsme byli docela nadšení a stále jsme."
"Ale měli jsme také hromadu věcí, které nejsou normální. Lewis dostal smyk ve volném tréninku. George také málem ztratil kontrolu nad zadní části vozu. Havaroval v kvalifikaci, Lewis v závodě. Všechny věci, které jsme zkontrolovali, naznačují, že balík vylepšení se choval tak, jak bychom očekávali. Přítlak tam byl," pokračuje technický ředitel Mercedesu.
"Před smyky jsme neviděli nic, co by narušovalo struktury průtoku pod vozem. Máme všechny důvody si myslet, že vylepšení byla dobrá a my si je ve zbytku roku užijeme. Špičky, které nás poslaly do bariér při neobvyklých příležitostech, způsobovalo to, že auto bylo příliš nízko, bylo příliš tuhé. Kvůli tomu se nepřijatelně zhoršovala ovladatelnost," prozrazuje Allison.
"Kvůli sprintovému formátu víkendu máte na vyladění méně času. V dalších závodech se budeme držet vylepšení a pokud budeme končit ve štěrku, tak si dáme dohromady dvě a dvě. Ale podle mě k tomu nedojde. Podle mě se místo nepříjemného víkendu dočkáme více toho příslibu, který jsme viděli u Lewise v kvalifikaci před sprintem a u George, jenž byl také velmi blízko čela," věří 56letý Brit.
Antonelli místo HamiltonaTento víkend se v 1. tréninku posadí za volant Hamiltonova vozu mladý Kimi Antonelli, jenž v Monze krátce po svém debutu s W15 havaroval. Příští rok u Mercedesu nahradí Lewise na pozici závodního pilota, proto potřebuje sbírat další zkušenosti.
"Těším se na jízdu v 1. tréninku a na to, že sehraju svou roli v pomoci týmu s dobrým začátkem na trati tento víkend. Pro mě půjde o nový okruh, na který jsem se tvrdě připravoval. Nadmořská výška jej činí unikátním a jde o výzvu, na kterou se moc těším. Chci poděkovat týmu za poskytnutí této příležitosti k mému příspěvku," komentuje 18letý rodák z italské Bologni.
Druhý trénink bude prodloužen o 30 minut za účelem pomoci Pirelli s vývojem pneumatik pro sezónu 2025, kdy by měly být směsi o něco měkčí. Italský výrobce také zvažuje zavedení šesté směsi C6. Každý pilot v Mexiku dostane pro tento účel dvě sady pneumatik navíc - jednu letošní jako základ pro srovnání a jednu vyvíjenou pro rok 2025 (ani jedna nebude mít na bočnicích barevné značení).
Should have Lewis started from the pit lane? Did the new upgrade package work? 🤔James answers the big questions after a difficult Austin weekend in this week’s @akkodis_global Race Debrief 👊Click the link below to watch the full video 👇
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 23, 2024Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.