SINGAPUR - 2. TRÉNINK; Světly zalitý okruh Marina Bay přivítal podruhé kompletní startovní pole, aby si vyzkoušelo generálku na zítřejší kvalifikaci. Napětí panovalo hmatatelné - budou McLareny nadále na výši? Potvrdí Ferrari rostoucí formu? A jak bude hrozbě čelit Verstappen?
Ve tmě doprovázela piloty třicetistupňová teplota (trať vykazovala 34°C) a tradičně vysoká vlhkost vzduchu - 72 %. Vítr o síle 5,7 km/h vanul jižním směrem. Piloti měli k dispozici pneumatiky škály C5-C3 a z jejich přístupu bylo zřejmé, že tady s příliš čekat nebude.
Proto se na trať vydalo prakticky celé startovní pole, vedené Saubery Zhoua a Bottase, následované Gaslym a Cunodou. Zelené vozy však zajely časy hodně špatné, takže jakýs takýs limit stanovil až Gasly: 1:34,880. Bylo zajímavé, jak si některé týmy rozložily obutí - Red Bully jely na tvrdé směsi, Williams vyslal Albona na středně tvrdé a Colapinta na tvrdé, totéž předvedly McLareny v inovované livreji - Norris bílé, Piastri žluté, stejné řešení volili u VISA Cash App RB: Ricciardo středně tvrdé, Cunoda tvrdé. Že startovní pole hodlá využít plně kapacitu tréninku dokazuje i fakt, že během osmi minut měli všichni piloti zajetý čas.
Časy se z limitu 1:33,5 začaly snižovat, překvapivě rychlý byl Cunoda na tvrdé směsi (1:32,580), pak začal „zlobit“ Albon - 1:32,238. To se nelíbilo Ferrari a rudé oře převzaly vedení: Leclerc po všech fialových sektorech zajel nejrychlejší čas na žluté směsi - 1:31,665 a se Sainzem jr. (1:31,930) jako jediní pokořili hranici 1:32,0.
Po dvaceti minutách a prakticky ihned po nejrychlejším kole Leclerca převzal na chvíli vedení Albon a jako první zajel čas na měkké směsi, ale Ferrari se opět revanšovaly. Překvapivě slabý byl Red Bull - Verstappen si hned po výjezdu stěžoval na zaseknutý knoflík radiokomunikace, poté hlásil chybějící přítlak v pomalých zatáčkách. Pérez zase při výjezdu z boxů narazil na Strolla a objel ho přes bílou čáru - dostal varující černobílou vlajku.
Hamilton měl problémy se stabilitou vozu v zatáčkách 7, 8, 9 a 13 a označil auto za masivně nedotáčivé. V té době Norris jako první zajel čas pod 1:31,0 a přiblížili se k němu pouze piloti Ferrari. Sainz jr. měl smůlu, když chyboval v poslední šikaně, při druhém pokusu dokonce probrzdil a musel zamířit do únikové zóny, vzápětí informoval boxovou zídku o problemech s pravou přední brzdou.
Byli jsme svědky mnoha ťukanců, zejména v zatáčce 7, ale Norris se sám naprášil, že tvrdě bouchl do bariéry v zatáčce 14. U Landa to nebyl jediný hříšek - už při závodních simulacích měl problém v zatáčce 3 a deset minut před koncem se jemu a Sainzovi jr. pletli do cesty piloti Sauberu tak vydatně, že pilot McLarenu v „jedničce“ předvedl ukázkový slide smyk.
Poslední dvacetiminutovka byla ve znamení závodních simulací, což znamenalo časy zhruba o 5 - 7 vteřin pomalejší. Praktický konec druhého tréninku způsobil dvě minuty před koncem George Russell, jehož Mercedes v zatáčce 8 nejevil snahu zatočit. Brit narazil přídi do zdi, a když vycouval zpět, nechal na místě činu přední spoiler. Vedení proto ani nevyvěsilo červenou vlajku a nechalo piloty dojet na startovní rošt ke zkoušce startů.
Velkým překvapením tréninku byly vozy VISA Cash App RB a negativně zaujal Verstappen, jemuž se nepovedlo prolomit hranici 1:32,0 - jednou se musel v zatáčce 1 spasit výjezdem mimo trať. První dva piloti měli opravdu minimální rozdíl a kdyby Charles „nelízl“ v zatáčce 14 zeď, možná by obhájil triumf z prvního tréninkku.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.