SINGAPUR - 2. TRÉNINK; Světly zalitý okruh Marina Bay přivítal podruhé kompletní startovní pole, aby si vyzkoušelo generálku na zítřejší kvalifikaci. Napětí panovalo hmatatelné - budou McLareny nadále na výši? Potvrdí Ferrari rostoucí formu? A jak bude hrozbě čelit Verstappen?
Ve tmě doprovázela piloty třicetistupňová teplota (trať vykazovala 34°C) a tradičně vysoká vlhkost vzduchu - 72 %. Vítr o síle 5,7 km/h vanul jižním směrem. Piloti měli k dispozici pneumatiky škály C5-C3 a z jejich přístupu bylo zřejmé, že tady s příliš čekat nebude.
Proto se na trať vydalo prakticky celé startovní pole, vedené Saubery Zhoua a Bottase, následované Gaslym a Cunodou. Zelené vozy však zajely časy hodně špatné, takže jakýs takýs limit stanovil až Gasly: 1:34,880. Bylo zajímavé, jak si některé týmy rozložily obutí - Red Bully jely na tvrdé směsi, Williams vyslal Albona na středně tvrdé a Colapinta na tvrdé, totéž předvedly McLareny v inovované livreji - Norris bílé, Piastri žluté, stejné řešení volili u VISA Cash App RB: Ricciardo středně tvrdé, Cunoda tvrdé. Že startovní pole hodlá využít plně kapacitu tréninku dokazuje i fakt, že během osmi minut měli všichni piloti zajetý čas.
Časy se z limitu 1:33,5 začaly snižovat, překvapivě rychlý byl Cunoda na tvrdé směsi (1:32,580), pak začal „zlobit“ Albon - 1:32,238. To se nelíbilo Ferrari a rudé oře převzaly vedení: Leclerc po všech fialových sektorech zajel nejrychlejší čas na žluté směsi - 1:31,665 a se Sainzem jr. (1:31,930) jako jediní pokořili hranici 1:32,0.
Po dvaceti minutách a prakticky ihned po nejrychlejším kole Leclerca převzal na chvíli vedení Albon a jako první zajel čas na měkké směsi, ale Ferrari se opět revanšovaly. Překvapivě slabý byl Red Bull - Verstappen si hned po výjezdu stěžoval na zaseknutý knoflík radiokomunikace, poté hlásil chybějící přítlak v pomalých zatáčkách. Pérez zase při výjezdu z boxů narazil na Strolla a objel ho přes bílou čáru - dostal varující černobílou vlajku.
Hamilton měl problémy se stabilitou vozu v zatáčkách 7, 8, 9 a 13 a označil auto za masivně nedotáčivé. V té době Norris jako první zajel čas pod 1:31,0 a přiblížili se k němu pouze piloti Ferrari. Sainz jr. měl smůlu, když chyboval v poslední šikaně, při druhém pokusu dokonce probrzdil a musel zamířit do únikové zóny, vzápětí informoval boxovou zídku o problemech s pravou přední brzdou.
Byli jsme svědky mnoha ťukanců, zejména v zatáčce 7, ale Norris se sám naprášil, že tvrdě bouchl do bariéry v zatáčce 14. U Landa to nebyl jediný hříšek - už při závodních simulacích měl problém v zatáčce 3 a deset minut před koncem se jemu a Sainzovi jr. pletli do cesty piloti Sauberu tak vydatně, že pilot McLarenu v „jedničce“ předvedl ukázkový slide smyk.
Poslední dvacetiminutovka byla ve znamení závodních simulací, což znamenalo časy zhruba o 5 - 7 vteřin pomalejší. Praktický konec druhého tréninku způsobil dvě minuty před koncem George Russell, jehož Mercedes v zatáčce 8 nejevil snahu zatočit. Brit narazil přídi do zdi, a když vycouval zpět, nechal na místě činu přední spoiler. Vedení proto ani nevyvěsilo červenou vlajku a nechalo piloty dojet na startovní rošt ke zkoušce startů.
Velkým překvapením tréninku byly vozy VISA Cash App RB a negativně zaujal Verstappen, jemuž se nepovedlo prolomit hranici 1:32,0 - jednou se musel v zatáčce 1 spasit výjezdem mimo trať. První dva piloti měli opravdu minimální rozdíl a kdyby Charles „nelízl“ v zatáčce 14 zeď, možná by obhájil triumf z prvního tréninkku.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?
Ferrari zažilo víkend plný zklamání, když tým vlastními chybami zabil šance oběma svým hvězdným jezdcům na dobré umístění v rámci během Velké ceny Číny. Tým způsobil jejich vyloučení ze závodu kvůli zbytečným a neuváženým porušením pravidel.