SINGAPUR - 2. TRÉNINK; Světly zalitý okruh Marina Bay přivítal podruhé kompletní startovní pole, aby si vyzkoušelo generálku na zítřejší kvalifikaci. Napětí panovalo hmatatelné - budou McLareny nadále na výši? Potvrdí Ferrari rostoucí formu? A jak bude hrozbě čelit Verstappen?
Ve tmě doprovázela piloty třicetistupňová teplota (trať vykazovala 34°C) a tradičně vysoká vlhkost vzduchu - 72 %. Vítr o síle 5,7 km/h vanul jižním směrem. Piloti měli k dispozici pneumatiky škály C5-C3 a z jejich přístupu bylo zřejmé, že tady s příliš čekat nebude.
Proto se na trať vydalo prakticky celé startovní pole, vedené Saubery Zhoua a Bottase, následované Gaslym a Cunodou. Zelené vozy však zajely časy hodně špatné, takže jakýs takýs limit stanovil až Gasly: 1:34,880. Bylo zajímavé, jak si některé týmy rozložily obutí - Red Bully jely na tvrdé směsi, Williams vyslal Albona na středně tvrdé a Colapinta na tvrdé, totéž předvedly McLareny v inovované livreji - Norris bílé, Piastri žluté, stejné řešení volili u VISA Cash App RB: Ricciardo středně tvrdé, Cunoda tvrdé. Že startovní pole hodlá využít plně kapacitu tréninku dokazuje i fakt, že během osmi minut měli všichni piloti zajetý čas.
Časy se z limitu 1:33,5 začaly snižovat, překvapivě rychlý byl Cunoda na tvrdé směsi (1:32,580), pak začal „zlobit“ Albon - 1:32,238. To se nelíbilo Ferrari a rudé oře převzaly vedení: Leclerc po všech fialových sektorech zajel nejrychlejší čas na žluté směsi - 1:31,665 a se Sainzem jr. (1:31,930) jako jediní pokořili hranici 1:32,0.
Po dvaceti minutách a prakticky ihned po nejrychlejším kole Leclerca převzal na chvíli vedení Albon a jako první zajel čas na měkké směsi, ale Ferrari se opět revanšovaly. Překvapivě slabý byl Red Bull - Verstappen si hned po výjezdu stěžoval na zaseknutý knoflík radiokomunikace, poté hlásil chybějící přítlak v pomalých zatáčkách. Pérez zase při výjezdu z boxů narazil na Strolla a objel ho přes bílou čáru - dostal varující černobílou vlajku.
Hamilton měl problémy se stabilitou vozu v zatáčkách 7, 8, 9 a 13 a označil auto za masivně nedotáčivé. V té době Norris jako první zajel čas pod 1:31,0 a přiblížili se k němu pouze piloti Ferrari. Sainz jr. měl smůlu, když chyboval v poslední šikaně, při druhém pokusu dokonce probrzdil a musel zamířit do únikové zóny, vzápětí informoval boxovou zídku o problemech s pravou přední brzdou.
Byli jsme svědky mnoha ťukanců, zejména v zatáčce 7, ale Norris se sám naprášil, že tvrdě bouchl do bariéry v zatáčce 14. U Landa to nebyl jediný hříšek - už při závodních simulacích měl problém v zatáčce 3 a deset minut před koncem se jemu a Sainzovi jr. pletli do cesty piloti Sauberu tak vydatně, že pilot McLarenu v „jedničce“ předvedl ukázkový slide smyk.
Poslední dvacetiminutovka byla ve znamení závodních simulací, což znamenalo časy zhruba o 5 - 7 vteřin pomalejší. Praktický konec druhého tréninku způsobil dvě minuty před koncem George Russell, jehož Mercedes v zatáčce 8 nejevil snahu zatočit. Brit narazil přídi do zdi, a když vycouval zpět, nechal na místě činu přední spoiler. Vedení proto ani nevyvěsilo červenou vlajku a nechalo piloty dojet na startovní rošt ke zkoušce startů.
Velkým překvapením tréninku byly vozy VISA Cash App RB a negativně zaujal Verstappen, jemuž se nepovedlo prolomit hranici 1:32,0 - jednou se musel v zatáčce 1 spasit výjezdem mimo trať. První dva piloti měli opravdu minimální rozdíl a kdyby Charles „nelízl“ v zatáčce 14 zeď, možná by obhájil triumf z prvního tréninkku.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.