Juki Cunoda je jedním z pilotů, který by mohl nahradit trápícího se Sergia Péreze u Red Bullu. Jak reaguje na spekulace o jeho možné výměně, k níž by mohlo dojít ještě letos?
Pérez sice nedávno prodloužil svou smlouvu se stájí z Milton Keynes o další dva roky, existují v ní nicméně klauzule, které by mohlo vedení využít k tomu, aby se s ním předčasně rozloučilo. Mexičan v posledních 6 závodech získal pouhých 15 bodů, což roznítilo spekulace o jeho brzkém konci.
Jedna z klauzulí určuje, že před letní přestávkou nesmí Sergio ztrácet na Maxe Verstappena více než 100 bodů. Jeho manko nyní dosahuje 137 bodů a je málo pravděpodobné, že by to zvládl stáhnout do Velké ceny Belgie (včetně).
S Cunodou závodícím za dceřiný tým Visa Cash App RB (VCARB) jsou naproti tomu šéfové pokojeni. Japonec na dotaz, zda se cítí být připravený na to, aby postoupil výše, odpověděl: "Kdybych nebyl připravený, tak bych nemohl oznámit ani další spolupráci s VCARB. Já se cítím být připravený bojovat se špičkovými týmy, o vyšší pozice a dokonce i s Maxem [Verstappenem]!"
Fresh fit for media day 😮💨🇭🇺#HugoYourWay pic.twitter.com/ONM99Yq5ui
— Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) July 18, 2024"Nakonec to je Red Bull, který rozhodne. Je to jedna z věcí, které nemám pod kontrolou. Já se zkrátka soustředím v příštích dvou závodech na to, co musím udělat. Haas se opravdu přiblížil, takže musím zůstat soustředěný na náš tým," pokračuje Juki.
Na adresu možné výměny Péreze dále uvádí: "Oni s tím nespěchají. Checo byl oznámen pro rok 2025 před dvěma závody. Stále může podávat opravdu dobré výkony. A když pilot podává dobrá výkony, tak nemají důvod jezdce měnit."
"Nakonec to, co dělají, je pro Checa dobré, protože na něj nechtějí vytvářet žádný tlak. To je férové a také pokud jde o mě, chtějí, abych se soustředil na to, co momentálně dělám," komentuje Cunoda.
Samotný Pérez připouští, že je vyčerpaný z obrovské výzvy, které u Red Bullu čelí. Nic ovšem nevzdává: "Samozřejmě o svém kontraktu nemůžu hovořit. Uvedl jsem, že další dva závody pro mě budou důležité. Chci odjet na dovolenou v dobré náladě, což by podle mě bylo dobré i pro mou stranu garáže."
"O ničem jiném jsem nemluvil. Plně se soustředím na to, abych dosáhl dobrých výsledků. Jsem zde a budu zde opět i příští rok, to není nic nového. Jsem zkrátka plně oddaný sám sobě," uzavírá 34letý mexický pilot Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.