Juki Cunoda je jedním z pilotů, který by mohl nahradit trápícího se Sergia Péreze u Red Bullu. Jak reaguje na spekulace o jeho možné výměně, k níž by mohlo dojít ještě letos?
Pérez sice nedávno prodloužil svou smlouvu se stájí z Milton Keynes o další dva roky, existují v ní nicméně klauzule, které by mohlo vedení využít k tomu, aby se s ním předčasně rozloučilo. Mexičan v posledních 6 závodech získal pouhých 15 bodů, což roznítilo spekulace o jeho brzkém konci.
Jedna z klauzulí určuje, že před letní přestávkou nesmí Sergio ztrácet na Maxe Verstappena více než 100 bodů. Jeho manko nyní dosahuje 137 bodů a je málo pravděpodobné, že by to zvládl stáhnout do Velké ceny Belgie (včetně).
S Cunodou závodícím za dceřiný tým Visa Cash App RB (VCARB) jsou naproti tomu šéfové pokojeni. Japonec na dotaz, zda se cítí být připravený na to, aby postoupil výše, odpověděl: "Kdybych nebyl připravený, tak bych nemohl oznámit ani další spolupráci s VCARB. Já se cítím být připravený bojovat se špičkovými týmy, o vyšší pozice a dokonce i s Maxem [Verstappenem]!"
Fresh fit for media day 😮💨🇭🇺#HugoYourWay pic.twitter.com/ONM99Yq5ui
— Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) July 18, 2024"Nakonec to je Red Bull, který rozhodne. Je to jedna z věcí, které nemám pod kontrolou. Já se zkrátka soustředím v příštích dvou závodech na to, co musím udělat. Haas se opravdu přiblížil, takže musím zůstat soustředěný na náš tým," pokračuje Juki.
Na adresu možné výměny Péreze dále uvádí: "Oni s tím nespěchají. Checo byl oznámen pro rok 2025 před dvěma závody. Stále může podávat opravdu dobré výkony. A když pilot podává dobrá výkony, tak nemají důvod jezdce měnit."
"Nakonec to, co dělají, je pro Checa dobré, protože na něj nechtějí vytvářet žádný tlak. To je férové a také pokud jde o mě, chtějí, abych se soustředil na to, co momentálně dělám," komentuje Cunoda.
Samotný Pérez připouští, že je vyčerpaný z obrovské výzvy, které u Red Bullu čelí. Nic ovšem nevzdává: "Samozřejmě o svém kontraktu nemůžu hovořit. Uvedl jsem, že další dva závody pro mě budou důležité. Chci odjet na dovolenou v dobré náladě, což by podle mě bylo dobré i pro mou stranu garáže."
"O ničem jiném jsem nemluvil. Plně se soustředím na to, abych dosáhl dobrých výsledků. Jsem zde a budu zde opět i příští rok, to není nic nového. Jsem zkrátka plně oddaný sám sobě," uzavírá 34letý mexický pilot Red Bullu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.