Víkend v Monte Carlu bude pro Red Bull zřejmě náročný. Odborný poradce týmu Helmut Marko nepředpokládá, že by si jejich Max Verstappen dojel pro snadné vítězství, a upozorňuje na zlepšující se soupeře - zejména McLaren a Ferrari, jež se snaží zrychlit vývoj svého monopostu.
Úřadující mistr světa zatím vyhrál pět z úvodních sedmi velkých cen a vede šampionát s náskokem 48 bodů před Charlesem Leclercem z Ferrari, které minulý víkend také nasadilo velký balík vylepšení. Rakouskou stáj nicméně řádně prohání McLaren - Lando Norris v Miami vyhrál a naposledy projel cílem jen o 0,7 sekundy později než Max Verstappen.
"Rozhodně se musíme postavit výzvě McLarenu. Nyní míříme do Monaka a tam to je v podstatě všechno o kvalifikaci," upozorňuje odborný poradce Red Bullu před nadcházejícím víkendem v úzkých uličkách Monte Carla, kde zítra začínají první tréninky.
"Myslím si, že pro nás půjde o zatím ten nejobtížnější závod, také kvůli tamějším hrbolům a obrubníkům. Očekávám toho hodně i od Ferrari a zejména od Charlese Leclerca," poukazuje Helmut Marko na hrozbu v podobě jezdce, jenž v Monaku bydlí.
"Náš technický tým musí tvrdě pracovat. Jak už jsem řekl, kvalifikace je neuvěřitelně důležité, protože tam můžete zpomalit o dvě až tři sekundy a přesto vyhrát, pokud jezdíte na čele. Musíme se začít zaměřovat zejména na obrubníky," vybízí své inženýry Marko.
Ferrari se snaží urychlit vývoj vozu SF-24"V Monaku bude klíčové nastavení. Výkonnost jezdce bude klíčová," doplňuje šéf Ferrari Frederic Vasseur. Scuderia se nyní bude snažit dostat z nového aerodynamického balíku maximum.
"Musíme urychlit vývoj, protože někdo může pro závod přivézt vylepšení a najednou může vyskočit z pátého na první místo, protože máte tři týmy v rámci jedné desetiny," komentuje šéf Scuderie.
"Musíme však také věnovat pozornost tomu, že se honíme za posledními setinkami. Vylepšení už nejsou o o pěti desetinách. Také to znamená, že si musíte být jistí tím funkčností toho, co přivážíte. To bude v dalších několika podnicích klíčovým faktorem," uzavírá Vasseur.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.