Víkend v Monte Carlu bude pro Red Bull zřejmě náročný. Odborný poradce týmu Helmut Marko nepředpokládá, že by si jejich Max Verstappen dojel pro snadné vítězství, a upozorňuje na zlepšující se soupeře - zejména McLaren a Ferrari, jež se snaží zrychlit vývoj svého monopostu.
Úřadující mistr světa zatím vyhrál pět z úvodních sedmi velkých cen a vede šampionát s náskokem 48 bodů před Charlesem Leclercem z Ferrari, které minulý víkend také nasadilo velký balík vylepšení. Rakouskou stáj nicméně řádně prohání McLaren - Lando Norris v Miami vyhrál a naposledy projel cílem jen o 0,7 sekundy později než Max Verstappen.
"Rozhodně se musíme postavit výzvě McLarenu. Nyní míříme do Monaka a tam to je v podstatě všechno o kvalifikaci," upozorňuje odborný poradce Red Bullu před nadcházejícím víkendem v úzkých uličkách Monte Carla, kde zítra začínají první tréninky.
"Myslím si, že pro nás půjde o zatím ten nejobtížnější závod, také kvůli tamějším hrbolům a obrubníkům. Očekávám toho hodně i od Ferrari a zejména od Charlese Leclerca," poukazuje Helmut Marko na hrozbu v podobě jezdce, jenž v Monaku bydlí.
"Náš technický tým musí tvrdě pracovat. Jak už jsem řekl, kvalifikace je neuvěřitelně důležité, protože tam můžete zpomalit o dvě až tři sekundy a přesto vyhrát, pokud jezdíte na čele. Musíme se začít zaměřovat zejména na obrubníky," vybízí své inženýry Marko.
Ferrari se snaží urychlit vývoj vozu SF-24"V Monaku bude klíčové nastavení. Výkonnost jezdce bude klíčová," doplňuje šéf Ferrari Frederic Vasseur. Scuderia se nyní bude snažit dostat z nového aerodynamického balíku maximum.
"Musíme urychlit vývoj, protože někdo může pro závod přivézt vylepšení a najednou může vyskočit z pátého na první místo, protože máte tři týmy v rámci jedné desetiny," komentuje šéf Scuderie.
"Musíme však také věnovat pozornost tomu, že se honíme za posledními setinkami. Vylepšení už nejsou o o pěti desetinách. Také to znamená, že si musíte být jistí tím funkčností toho, co přivážíte. To bude v dalších několika podnicích klíčovým faktorem," uzavírá Vasseur.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.