Víkend v Monte Carlu bude pro Red Bull zřejmě náročný. Odborný poradce týmu Helmut Marko nepředpokládá, že by si jejich Max Verstappen dojel pro snadné vítězství, a upozorňuje na zlepšující se soupeře - zejména McLaren a Ferrari, jež se snaží zrychlit vývoj svého monopostu.
Úřadující mistr světa zatím vyhrál pět z úvodních sedmi velkých cen a vede šampionát s náskokem 48 bodů před Charlesem Leclercem z Ferrari, které minulý víkend také nasadilo velký balík vylepšení. Rakouskou stáj nicméně řádně prohání McLaren - Lando Norris v Miami vyhrál a naposledy projel cílem jen o 0,7 sekundy později než Max Verstappen.
"Rozhodně se musíme postavit výzvě McLarenu. Nyní míříme do Monaka a tam to je v podstatě všechno o kvalifikaci," upozorňuje odborný poradce Red Bullu před nadcházejícím víkendem v úzkých uličkách Monte Carla, kde zítra začínají první tréninky.
"Myslím si, že pro nás půjde o zatím ten nejobtížnější závod, také kvůli tamějším hrbolům a obrubníkům. Očekávám toho hodně i od Ferrari a zejména od Charlese Leclerca," poukazuje Helmut Marko na hrozbu v podobě jezdce, jenž v Monaku bydlí.
"Náš technický tým musí tvrdě pracovat. Jak už jsem řekl, kvalifikace je neuvěřitelně důležité, protože tam můžete zpomalit o dvě až tři sekundy a přesto vyhrát, pokud jezdíte na čele. Musíme se začít zaměřovat zejména na obrubníky," vybízí své inženýry Marko.
Ferrari se snaží urychlit vývoj vozu SF-24"V Monaku bude klíčové nastavení. Výkonnost jezdce bude klíčová," doplňuje šéf Ferrari Frederic Vasseur. Scuderia se nyní bude snažit dostat z nového aerodynamického balíku maximum.
"Musíme urychlit vývoj, protože někdo může pro závod přivézt vylepšení a najednou může vyskočit z pátého na první místo, protože máte tři týmy v rámci jedné desetiny," komentuje šéf Scuderie.
"Musíme však také věnovat pozornost tomu, že se honíme za posledními setinkami. Vylepšení už nejsou o o pěti desetinách. Také to znamená, že si musíte být jistí tím funkčností toho, co přivážíte. To bude v dalších několika podnicích klíčovým faktorem," uzavírá Vasseur.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.