Víkend v Monte Carlu bude pro Red Bull zřejmě náročný. Odborný poradce týmu Helmut Marko nepředpokládá, že by si jejich Max Verstappen dojel pro snadné vítězství, a upozorňuje na zlepšující se soupeře - zejména McLaren a Ferrari, jež se snaží zrychlit vývoj svého monopostu.
Úřadující mistr světa zatím vyhrál pět z úvodních sedmi velkých cen a vede šampionát s náskokem 48 bodů před Charlesem Leclercem z Ferrari, které minulý víkend také nasadilo velký balík vylepšení. Rakouskou stáj nicméně řádně prohání McLaren - Lando Norris v Miami vyhrál a naposledy projel cílem jen o 0,7 sekundy později než Max Verstappen.
"Rozhodně se musíme postavit výzvě McLarenu. Nyní míříme do Monaka a tam to je v podstatě všechno o kvalifikaci," upozorňuje odborný poradce Red Bullu před nadcházejícím víkendem v úzkých uličkách Monte Carla, kde zítra začínají první tréninky.
"Myslím si, že pro nás půjde o zatím ten nejobtížnější závod, také kvůli tamějším hrbolům a obrubníkům. Očekávám toho hodně i od Ferrari a zejména od Charlese Leclerca," poukazuje Helmut Marko na hrozbu v podobě jezdce, jenž v Monaku bydlí.
"Náš technický tým musí tvrdě pracovat. Jak už jsem řekl, kvalifikace je neuvěřitelně důležité, protože tam můžete zpomalit o dvě až tři sekundy a přesto vyhrát, pokud jezdíte na čele. Musíme se začít zaměřovat zejména na obrubníky," vybízí své inženýry Marko.
Ferrari se snaží urychlit vývoj vozu SF-24"V Monaku bude klíčové nastavení. Výkonnost jezdce bude klíčová," doplňuje šéf Ferrari Frederic Vasseur. Scuderia se nyní bude snažit dostat z nového aerodynamického balíku maximum.
"Musíme urychlit vývoj, protože někdo může pro závod přivézt vylepšení a najednou může vyskočit z pátého na první místo, protože máte tři týmy v rámci jedné desetiny," komentuje šéf Scuderie.
"Musíme však také věnovat pozornost tomu, že se honíme za posledními setinkami. Vylepšení už nejsou o o pěti desetinách. Také to znamená, že si musíte být jistí tím funkčností toho, co přivážíte. To bude v dalších několika podnicích klíčovým faktorem," uzavírá Vasseur.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.