Fernando Alonso by si rád na sklonku své kariéry ještě polepšil a přestoupil do týmu, kde by měl větší šanci na vítězství. Zamíří po sezóně k Mercedesu či Red Bullu nebo zůstane u Aston Martinu, který přešlapuje na místě?
I když jeho jméno se objevilo mezi potenciálními kandidáty na nahrazení Sergia Péreze, tak odborný poradce Red Bullu Helmut Marko jeho spojení s Maxem Verstappenem příští rok vylučuje.
Alonso již před sezónou uvedl, že u Aston Martinu zůstane pouze tehdy, pokud se přiblíží špičce Formule 1. Jenže po velkém pokrok v úvodu minulého ročníku to na další posun vpřed zatím moc nevypadá.
"Prvních pět závodů bereme jako ukazatel toho, jak na tom jsem. A zatím jsme celkově pátým nejrychlejším týmem. Možná máme někdy blízko tomu čtvrtému, což znamená, že normálně bojujete mezi sedmou a desátou příčkou," uznává šéf týmu Mike Krack.
A to nepředstavuje žádný pokrok ve srovnání s rokem 2023, kdy Aston Martin po skvělém úvodu skončil pátý za Red Bullem, Mercedesem, Ferrari a McLarenem.
"Musíme více zabrat. Bezpochyby toho musíme dosahovat více. Nicméně si myslím, že pokud bude moci bojovat a nebude se nacházet v území nikoho, pak už to bude pokrokem. A u toho nezůstaneme. Během sezóny budeme nasazovat nové věci, abychom udrželi jeho motivaci a spokojenost s Aston Martinem," slibuje Krack jejich jezdci Alonsovi.
Ten v Japonsku minulý víkend prohlásil, že pro něj Mercedes momentálně "není atraktivní." George Russell a Lewis Hamilton tak obsadili až sedmé a deváté místo a vedení bylo viditelně rozladěno z bídné rychlosti, kterou jejich letošní monopost předvádí.
"Když vidíte, co se odehrálo v posledních dvou či třech letech, pokrok, jaký tým udělaly, ta je sice fajn, že je u Mercedesu možnost, ale myslím si, že asi bude lepší zůstat tady," snaží se šéf Aston Martinu poradit hvězdnému Španělovi.
AktualizaceAston Martin s Fernandem Alonsem ve čtvrtek večer oznámili, že se dohodli na nové vícelété smlouvě. Španěl v týmu zůstane minimálně až do roku 2026, kdy začnou platit nová pravidla a jeho vůz bude opět poháněn Hondou.
"Částečným důvodem mého setrvání u Astonu je jejich spojení s Hondou v roce 2026. Pro mě to bylo velmi, velmi důležité. Honda je rozhodně výrobcem, který ve Formuli 1 a ve světě motorsportu dosáhl mnoha úspěchů. Jde o společnost, kterou jsem respektoval. Nefungovalo to s námi v McLarenu, když vstoupili do sportu, ale potom spravili všechny problémy momentálně sportu dominují," ohlíží se Alonso.
Myslím, že v roce 2026 budeme mít základ, který již bude velmi silný. Ale také oni mají v Sakuře kapacitu postavit něco opravdu hezkého. Nyní budeme mít ´příležitost opět spolupracovat, pro mě to bude skutečné potěšení," dodává pilot Aston Martinu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.