Fernando Alonso by si rád na sklonku své kariéry ještě polepšil a přestoupil do týmu, kde by měl větší šanci na vítězství. Zamíří po sezóně k Mercedesu či Red Bullu nebo zůstane u Aston Martinu, který přešlapuje na místě?
I když jeho jméno se objevilo mezi potenciálními kandidáty na nahrazení Sergia Péreze, tak odborný poradce Red Bullu Helmut Marko jeho spojení s Maxem Verstappenem příští rok vylučuje.
Alonso již před sezónou uvedl, že u Aston Martinu zůstane pouze tehdy, pokud se přiblíží špičce Formule 1. Jenže po velkém pokrok v úvodu minulého ročníku to na další posun vpřed zatím moc nevypadá.
"Prvních pět závodů bereme jako ukazatel toho, jak na tom jsem. A zatím jsme celkově pátým nejrychlejším týmem. Možná máme někdy blízko tomu čtvrtému, což znamená, že normálně bojujete mezi sedmou a desátou příčkou," uznává šéf týmu Mike Krack.
A to nepředstavuje žádný pokrok ve srovnání s rokem 2023, kdy Aston Martin po skvělém úvodu skončil pátý za Red Bullem, Mercedesem, Ferrari a McLarenem.
"Musíme více zabrat. Bezpochyby toho musíme dosahovat více. Nicméně si myslím, že pokud bude moci bojovat a nebude se nacházet v území nikoho, pak už to bude pokrokem. A u toho nezůstaneme. Během sezóny budeme nasazovat nové věci, abychom udrželi jeho motivaci a spokojenost s Aston Martinem," slibuje Krack jejich jezdci Alonsovi.
Ten v Japonsku minulý víkend prohlásil, že pro něj Mercedes momentálně "není atraktivní." George Russell a Lewis Hamilton tak obsadili až sedmé a deváté místo a vedení bylo viditelně rozladěno z bídné rychlosti, kterou jejich letošní monopost předvádí.
"Když vidíte, co se odehrálo v posledních dvou či třech letech, pokrok, jaký tým udělaly, ta je sice fajn, že je u Mercedesu možnost, ale myslím si, že asi bude lepší zůstat tady," snaží se šéf Aston Martinu poradit hvězdnému Španělovi.
AktualizaceAston Martin s Fernandem Alonsem ve čtvrtek večer oznámili, že se dohodli na nové vícelété smlouvě. Španěl v týmu zůstane minimálně až do roku 2026, kdy začnou platit nová pravidla a jeho vůz bude opět poháněn Hondou.
"Částečným důvodem mého setrvání u Astonu je jejich spojení s Hondou v roce 2026. Pro mě to bylo velmi, velmi důležité. Honda je rozhodně výrobcem, který ve Formuli 1 a ve světě motorsportu dosáhl mnoha úspěchů. Jde o společnost, kterou jsem respektoval. Nefungovalo to s námi v McLarenu, když vstoupili do sportu, ale potom spravili všechny problémy momentálně sportu dominují," ohlíží se Alonso.
Myslím, že v roce 2026 budeme mít základ, který již bude velmi silný. Ale také oni mají v Sakuře kapacitu postavit něco opravdu hezkého. Nyní budeme mít ´příležitost opět spolupracovat, pro mě to bude skutečné potěšení," dodává pilot Aston Martinu.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.