Fernando Alonso by si rád na sklonku své kariéry ještě polepšil a přestoupil do týmu, kde by měl větší šanci na vítězství. Zamíří po sezóně k Mercedesu či Red Bullu nebo zůstane u Aston Martinu, který přešlapuje na místě?
I když jeho jméno se objevilo mezi potenciálními kandidáty na nahrazení Sergia Péreze, tak odborný poradce Red Bullu Helmut Marko jeho spojení s Maxem Verstappenem příští rok vylučuje.
Alonso již před sezónou uvedl, že u Aston Martinu zůstane pouze tehdy, pokud se přiblíží špičce Formule 1. Jenže po velkém pokrok v úvodu minulého ročníku to na další posun vpřed zatím moc nevypadá.
"Prvních pět závodů bereme jako ukazatel toho, jak na tom jsem. A zatím jsme celkově pátým nejrychlejším týmem. Možná máme někdy blízko tomu čtvrtému, což znamená, že normálně bojujete mezi sedmou a desátou příčkou," uznává šéf týmu Mike Krack.
A to nepředstavuje žádný pokrok ve srovnání s rokem 2023, kdy Aston Martin po skvělém úvodu skončil pátý za Red Bullem, Mercedesem, Ferrari a McLarenem.
"Musíme více zabrat. Bezpochyby toho musíme dosahovat více. Nicméně si myslím, že pokud bude moci bojovat a nebude se nacházet v území nikoho, pak už to bude pokrokem. A u toho nezůstaneme. Během sezóny budeme nasazovat nové věci, abychom udrželi jeho motivaci a spokojenost s Aston Martinem," slibuje Krack jejich jezdci Alonsovi.
Ten v Japonsku minulý víkend prohlásil, že pro něj Mercedes momentálně "není atraktivní." George Russell a Lewis Hamilton tak obsadili až sedmé a deváté místo a vedení bylo viditelně rozladěno z bídné rychlosti, kterou jejich letošní monopost předvádí.
"Když vidíte, co se odehrálo v posledních dvou či třech letech, pokrok, jaký tým udělaly, ta je sice fajn, že je u Mercedesu možnost, ale myslím si, že asi bude lepší zůstat tady," snaží se šéf Aston Martinu poradit hvězdnému Španělovi.
AktualizaceAston Martin s Fernandem Alonsem ve čtvrtek večer oznámili, že se dohodli na nové vícelété smlouvě. Španěl v týmu zůstane minimálně až do roku 2026, kdy začnou platit nová pravidla a jeho vůz bude opět poháněn Hondou.
"Částečným důvodem mého setrvání u Astonu je jejich spojení s Hondou v roce 2026. Pro mě to bylo velmi, velmi důležité. Honda je rozhodně výrobcem, který ve Formuli 1 a ve světě motorsportu dosáhl mnoha úspěchů. Jde o společnost, kterou jsem respektoval. Nefungovalo to s námi v McLarenu, když vstoupili do sportu, ale potom spravili všechny problémy momentálně sportu dominují," ohlíží se Alonso.
Myslím, že v roce 2026 budeme mít základ, který již bude velmi silný. Ale také oni mají v Sakuře kapacitu postavit něco opravdu hezkého. Nyní budeme mít ´příležitost opět spolupracovat, pro mě to bude skutečné potěšení," dodává pilot Aston Martinu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.