Fernando Alonso by si rád na sklonku své kariéry ještě polepšil a přestoupil do týmu, kde by měl větší šanci na vítězství. Zamíří po sezóně k Mercedesu či Red Bullu nebo zůstane u Aston Martinu, který přešlapuje na místě?
I když jeho jméno se objevilo mezi potenciálními kandidáty na nahrazení Sergia Péreze, tak odborný poradce Red Bullu Helmut Marko jeho spojení s Maxem Verstappenem příští rok vylučuje.
Alonso již před sezónou uvedl, že u Aston Martinu zůstane pouze tehdy, pokud se přiblíží špičce Formule 1. Jenže po velkém pokrok v úvodu minulého ročníku to na další posun vpřed zatím moc nevypadá.
"Prvních pět závodů bereme jako ukazatel toho, jak na tom jsem. A zatím jsme celkově pátým nejrychlejším týmem. Možná máme někdy blízko tomu čtvrtému, což znamená, že normálně bojujete mezi sedmou a desátou příčkou," uznává šéf týmu Mike Krack.
A to nepředstavuje žádný pokrok ve srovnání s rokem 2023, kdy Aston Martin po skvělém úvodu skončil pátý za Red Bullem, Mercedesem, Ferrari a McLarenem.
"Musíme více zabrat. Bezpochyby toho musíme dosahovat více. Nicméně si myslím, že pokud bude moci bojovat a nebude se nacházet v území nikoho, pak už to bude pokrokem. A u toho nezůstaneme. Během sezóny budeme nasazovat nové věci, abychom udrželi jeho motivaci a spokojenost s Aston Martinem," slibuje Krack jejich jezdci Alonsovi.
Ten v Japonsku minulý víkend prohlásil, že pro něj Mercedes momentálně "není atraktivní." George Russell a Lewis Hamilton tak obsadili až sedmé a deváté místo a vedení bylo viditelně rozladěno z bídné rychlosti, kterou jejich letošní monopost předvádí.
"Když vidíte, co se odehrálo v posledních dvou či třech letech, pokrok, jaký tým udělaly, ta je sice fajn, že je u Mercedesu možnost, ale myslím si, že asi bude lepší zůstat tady," snaží se šéf Aston Martinu poradit hvězdnému Španělovi.
AktualizaceAston Martin s Fernandem Alonsem ve čtvrtek večer oznámili, že se dohodli na nové vícelété smlouvě. Španěl v týmu zůstane minimálně až do roku 2026, kdy začnou platit nová pravidla a jeho vůz bude opět poháněn Hondou.
"Částečným důvodem mého setrvání u Astonu je jejich spojení s Hondou v roce 2026. Pro mě to bylo velmi, velmi důležité. Honda je rozhodně výrobcem, který ve Formuli 1 a ve světě motorsportu dosáhl mnoha úspěchů. Jde o společnost, kterou jsem respektoval. Nefungovalo to s námi v McLarenu, když vstoupili do sportu, ale potom spravili všechny problémy momentálně sportu dominují," ohlíží se Alonso.
Myslím, že v roce 2026 budeme mít základ, který již bude velmi silný. Ale také oni mají v Sakuře kapacitu postavit něco opravdu hezkého. Nyní budeme mít ´příležitost opět spolupracovat, pro mě to bude skutečné potěšení," dodává pilot Aston Martinu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.