Mercedes prožil v Japonsku frustrující závod, když jeho piloti po nepovedené strategii skončili až na sedmém a devátém místě. Lewis Hamilton nedokázal udržet emoce pod kontrolou a odešel uprostřed tiskové konference, zklamání sršelo také ze slov šéfa týmu Tota Wolffa.
V Suzuce opět dominoval Max Verstappen, který vyhrál kvalifikaci a předvedl nejrychlejší kolo závodu, který také vyhrál před svým týmovým kolegou Sergiem Pérezem.
"Letos už Maxe nikdo nedostihne. Jeho jízda a auto jsou senzační. Vidíte, jak pečuje o pneumatiky. Tato sezóna je už v podstatě jen o tom, kdo bude nejlepší z ostatních. To je ten boj, o který jde," hodnotí Wolff po úvodních čtyřech podnicích sezóny 2024.
"Snad se budeme moci dotáhnout na McLareny a Ferrari a bojovat o druhou příčku. Tak už to letos je, tak to bylo loni, kdy jsme získali druhé místo," pokračuje šéf Mercedesu po zpackané Velké ceně Japonska, po níž jejich ztráta na třetí McLaren narostla na 35 bodů a na vedoucí Red Bull již na 107 bodů.
"Pro žádný tým to není uspokojující bojovat o druhé, třetí či čtvrté místo. Čistě ze sportovního hlediska záleží na prvním místě, ne na druhém, třetím či čtvrtém. Ale taková je nyní realita, které čelíme. Naší ambicí je vyhrávat letos závody a já bych se jí nechtěl vzdát, rozhodně ne pro příští rok. V roce 2026 dojde k velké změně pravidel, což poskytne tu nejreálnější možnost všem týmům porazit Red Bull," doufá Wolff.
Deváté místo z Japonska těžko trávil také Hamilton, který se v jednu chvíli dokonce sám svého týmu dotázal, zda nemá pustit před sebe svého týmového kolegu Georgea Russella.
Jednozastávková strategie, která Charlese Leclerca vystřelila na čtvrtou příčku, nefungovala ani u jednoho z nich, Lewis v závodě volal: "Změňte tuhle strategii!" Po přechodu na dvouzastávkovou pak dojel na konci první desítky.
Po závodě mu moc do řečí nebylo. "Bylo to OK," vyjádřil se k požadavku na shrnutí čtvrtého podniku letošní sezóny. Po další otázce, zda závidí Ferrari tak silné výkony, odpověděl podrážděně "Nemáte tam žádné lepší otázky?" a odešel z místnosti.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.