Red Bull má v hledáčku Landa Norrise jako potenciálního nástupce Sergia Péreze, kterému letos vyprší smlouva. Bývalý pilot Formule 1 Johnny Herbert však před tímto krokem mladého Brita varuje.
Norris letos u McLarenu stabilně předváděl výtečné výkony a v šampionátu skončil s 205 body nakonec šestý před Carlosem Sainzem z Ferrari či Georgem Russellem z Mercedesu. S vozem MCL60 to dotáhl osmkrát na pódium a ve druhé část sezóny po nasazení novinek bodově předčil dokonce všechny kromě Maxe Verstappena.
Není divu, že zaujal i odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka, který se jej snaží zlákat do svého týmu. Ten má Norrise za nejlepšího mladého pilota současnosti a podle něj by velmi dobře zapadl k Maxovi Verstappenovi. Případný přestup mu však řada lidí nedoporučuje.
"Myslím, že z jezdeckého hlediska se neustále snažíte přijít na to, z čeho byste měli největší užitek. Stojí nyní risk přestupu k Red Bullu za to vzhledem k situaci, v jaké se nachází?" táže se například Johnny Herbert.
Podle něj nikoliv, jelikož současný zaměstnavatel dělá maximum pro to, aby byl spokojený: "McLaren si vede opravdu dobře. Má jej v týmu rád. On předvádí dobré výkony, když auto funguje řádně. Stojí tedy ten risk za to? Osobně si myslím, že nikoliv," pokračuje bývalý pilot Lotusu, Benettonu, Sauberu, Stewartu či Jaguaru.
"Stále je mladý, stále se se bude zlepšovat a McLaren je momentálně na velmi dobré cestě k tomu, aby byl v příštím ročníku ještě v lepší pozici. Musíme si samozřejmě počkat, ale nevidím důvod, proč by si měl svůj život ztěžovat, když je momentálně vlastně ve velmi dobré pozici," usuzuje Herbert.
Norris svůj případný přestup k Verstappenovi do Red Bullu před časem komentoval slovy: "Rozhodně bych tomu byl v budoucnu otevřený." Na závazné rozhodnutí má ale ještě chvíli čas, jelikož s McLarenem, který si jej velmi cení a bude usilovat o jeho setrvání, podepsal smlouvu do konce sezóny 2025.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.