Red Bull má v hledáčku Landa Norrise jako potenciálního nástupce Sergia Péreze, kterému letos vyprší smlouva. Bývalý pilot Formule 1 Johnny Herbert však před tímto krokem mladého Brita varuje.
Norris letos u McLarenu stabilně předváděl výtečné výkony a v šampionátu skončil s 205 body nakonec šestý před Carlosem Sainzem z Ferrari či Georgem Russellem z Mercedesu. S vozem MCL60 to dotáhl osmkrát na pódium a ve druhé část sezóny po nasazení novinek bodově předčil dokonce všechny kromě Maxe Verstappena.
Není divu, že zaujal i odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka, který se jej snaží zlákat do svého týmu. Ten má Norrise za nejlepšího mladého pilota současnosti a podle něj by velmi dobře zapadl k Maxovi Verstappenovi. Případný přestup mu však řada lidí nedoporučuje.
"Myslím, že z jezdeckého hlediska se neustále snažíte přijít na to, z čeho byste měli největší užitek. Stojí nyní risk přestupu k Red Bullu za to vzhledem k situaci, v jaké se nachází?" táže se například Johnny Herbert.
Podle něj nikoliv, jelikož současný zaměstnavatel dělá maximum pro to, aby byl spokojený: "McLaren si vede opravdu dobře. Má jej v týmu rád. On předvádí dobré výkony, když auto funguje řádně. Stojí tedy ten risk za to? Osobně si myslím, že nikoliv," pokračuje bývalý pilot Lotusu, Benettonu, Sauberu, Stewartu či Jaguaru.
"Stále je mladý, stále se se bude zlepšovat a McLaren je momentálně na velmi dobré cestě k tomu, aby byl v příštím ročníku ještě v lepší pozici. Musíme si samozřejmě počkat, ale nevidím důvod, proč by si měl svůj život ztěžovat, když je momentálně vlastně ve velmi dobré pozici," usuzuje Herbert.
Norris svůj případný přestup k Verstappenovi do Red Bullu před časem komentoval slovy: "Rozhodně bych tomu byl v budoucnu otevřený." Na závazné rozhodnutí má ale ještě chvíli čas, jelikož s McLarenem, který si jej velmi cení a bude usilovat o jeho setrvání, podepsal smlouvu do konce sezóny 2025.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.