Šéf Ferrari Frederic Vasseur se ohlíží za uplynulou sezónou Formule 1, která jim nevyšla tak, jak si původně představovali. V jejím závěru se nicméně zlepšovali, proto do příštího ročníku míří jako obvykle s optimismem.
Vasseur převzal stáj z Maranella po svém předchůdci Mattiovi Binottovi na přelomu roku. Během sezóny doplácela nedostatek spolehlivostí i chyby, jichž se dopouštěli piloti či stratégové na boxové zídce. Proto nakonec boj o druhé místo mezi konstruktéry s Mercedesem těsně prohrála - v konečném účtování ji scházely 3 body. Vrcholným okamžikem bylo vítězství Carlose Sainze v Singapuru.
"Dnes nám nic neschází. Myslím, že jsme byli rozjeti před sezónou, v níž jsme se trápili podstatně více. Potýkali jsme se s problémy se spolehlivostí. Pouze poslední závod nedělá šampionát, ale celkově si odnáším jako pozitivum to, že se zlepšujeme," říká Vasseur.
"Když se podíváte na poslední tři či čtyři podniky, stáli jsme vždy v první řadě a bojovali jsme s Red Bullem . Musíme si udržet tento vzestupný trend pro příští rok," burcuje 55letý Francouz, který dříve vedl v F1 týmy Renault či Sauber.
"Myslím, že úroveň očekávání byla na počátku příliš vysoká a když jsme dorazili do Bahrajnu, bylo to celkem OK, ale potom v Džiddě a dále to bylo těžké. V tomto období sezóny jsme prožívali docela náročné okamžiky," popisuje.
"Ale pak jsme se vrátili a řekl bych, že po [letní] přestávce jsme absolvovali sedm nebo osm, nevím, velmi dobrých závodů. Vždy jsme stáli v první řadě, vždy jsme bojovali o pole-position, v posledních dvou či třech podnicích jsme bojovali s Red Bullem," vypočítává Vasseur.
"Myslím, že celkově jsme doplatili spíše na nějaké potíže se spolehlivostí v boji o druhé místo než na cokoliv jiného. Je to fajn mít prostor pro zlepšení i pro příští rok, ale nechtěl bych být příliš velkým optimistou. Nicméně když se podíváte na poslední část sezóny, tak podle mě musíme stavět na této dynamice," vyzdvihuje šéf Ferrari, které na konstruktérský titul dosáhl naposledy v roce 2008.
"Náladu závodního týmu musíte budovat na výsledcích, to je jedinou motivací.... Myslím, že i když zažijete zklamání, protože jsme do Abú Zabí přijeli s jasným cílem skončit druzí a nedosáhli jsme ho, ale na druhou stranu je to pro nás také asi lepší skončit třetí na dobré vlně než druzí zásluhou havárii ostatních," dodává Vasseur.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.