Šéf Ferrari Frederic Vasseur se ohlíží za uplynulou sezónou Formule 1, která jim nevyšla tak, jak si původně představovali. V jejím závěru se nicméně zlepšovali, proto do příštího ročníku míří jako obvykle s optimismem.
Vasseur převzal stáj z Maranella po svém předchůdci Mattiovi Binottovi na přelomu roku. Během sezóny doplácela nedostatek spolehlivostí i chyby, jichž se dopouštěli piloti či stratégové na boxové zídce. Proto nakonec boj o druhé místo mezi konstruktéry s Mercedesem těsně prohrála - v konečném účtování ji scházely 3 body. Vrcholným okamžikem bylo vítězství Carlose Sainze v Singapuru.
"Dnes nám nic neschází. Myslím, že jsme byli rozjeti před sezónou, v níž jsme se trápili podstatně více. Potýkali jsme se s problémy se spolehlivostí. Pouze poslední závod nedělá šampionát, ale celkově si odnáším jako pozitivum to, že se zlepšujeme," říká Vasseur.
"Když se podíváte na poslední tři či čtyři podniky, stáli jsme vždy v první řadě a bojovali jsme s Red Bullem . Musíme si udržet tento vzestupný trend pro příští rok," burcuje 55letý Francouz, který dříve vedl v F1 týmy Renault či Sauber.
"Myslím, že úroveň očekávání byla na počátku příliš vysoká a když jsme dorazili do Bahrajnu, bylo to celkem OK, ale potom v Džiddě a dále to bylo těžké. V tomto období sezóny jsme prožívali docela náročné okamžiky," popisuje.
"Ale pak jsme se vrátili a řekl bych, že po [letní] přestávce jsme absolvovali sedm nebo osm, nevím, velmi dobrých závodů. Vždy jsme stáli v první řadě, vždy jsme bojovali o pole-position, v posledních dvou či třech podnicích jsme bojovali s Red Bullem," vypočítává Vasseur.
"Myslím, že celkově jsme doplatili spíše na nějaké potíže se spolehlivostí v boji o druhé místo než na cokoliv jiného. Je to fajn mít prostor pro zlepšení i pro příští rok, ale nechtěl bych být příliš velkým optimistou. Nicméně když se podíváte na poslední část sezóny, tak podle mě musíme stavět na této dynamice," vyzdvihuje šéf Ferrari, které na konstruktérský titul dosáhl naposledy v roce 2008.
"Náladu závodního týmu musíte budovat na výsledcích, to je jedinou motivací.... Myslím, že i když zažijete zklamání, protože jsme do Abú Zabí přijeli s jasným cílem skončit druzí a nedosáhli jsme ho, ale na druhou stranu je to pro nás také asi lepší skončit třetí na dobré vlně než druzí zásluhou havárii ostatních," dodává Vasseur.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.