Šéf Ferrari Frederic Vasseur se ohlíží za uplynulou sezónou Formule 1, která jim nevyšla tak, jak si původně představovali. V jejím závěru se nicméně zlepšovali, proto do příštího ročníku míří jako obvykle s optimismem.
Vasseur převzal stáj z Maranella po svém předchůdci Mattiovi Binottovi na přelomu roku. Během sezóny doplácela nedostatek spolehlivostí i chyby, jichž se dopouštěli piloti či stratégové na boxové zídce. Proto nakonec boj o druhé místo mezi konstruktéry s Mercedesem těsně prohrála - v konečném účtování ji scházely 3 body. Vrcholným okamžikem bylo vítězství Carlose Sainze v Singapuru.
"Dnes nám nic neschází. Myslím, že jsme byli rozjeti před sezónou, v níž jsme se trápili podstatně více. Potýkali jsme se s problémy se spolehlivostí. Pouze poslední závod nedělá šampionát, ale celkově si odnáším jako pozitivum to, že se zlepšujeme," říká Vasseur.
"Když se podíváte na poslední tři či čtyři podniky, stáli jsme vždy v první řadě a bojovali jsme s Red Bullem . Musíme si udržet tento vzestupný trend pro příští rok," burcuje 55letý Francouz, který dříve vedl v F1 týmy Renault či Sauber.
"Myslím, že úroveň očekávání byla na počátku příliš vysoká a když jsme dorazili do Bahrajnu, bylo to celkem OK, ale potom v Džiddě a dále to bylo těžké. V tomto období sezóny jsme prožívali docela náročné okamžiky," popisuje.
"Ale pak jsme se vrátili a řekl bych, že po [letní] přestávce jsme absolvovali sedm nebo osm, nevím, velmi dobrých závodů. Vždy jsme stáli v první řadě, vždy jsme bojovali o pole-position, v posledních dvou či třech podnicích jsme bojovali s Red Bullem," vypočítává Vasseur.
"Myslím, že celkově jsme doplatili spíše na nějaké potíže se spolehlivostí v boji o druhé místo než na cokoliv jiného. Je to fajn mít prostor pro zlepšení i pro příští rok, ale nechtěl bych být příliš velkým optimistou. Nicméně když se podíváte na poslední část sezóny, tak podle mě musíme stavět na této dynamice," vyzdvihuje šéf Ferrari, které na konstruktérský titul dosáhl naposledy v roce 2008.
"Náladu závodního týmu musíte budovat na výsledcích, to je jedinou motivací.... Myslím, že i když zažijete zklamání, protože jsme do Abú Zabí přijeli s jasným cílem skončit druzí a nedosáhli jsme ho, ale na druhou stranu je to pro nás také asi lepší skončit třetí na dobré vlně než druzí zásluhou havárii ostatních," dodává Vasseur.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.