LAS VEGAS - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Mistrovský bod navíc za nejrychlejší kolo Velké ceny Las Vegas si odváží Oscar Piastri s McLarenem, jenž předčil i vítězného Maxe Verstappena. Jaké strategie volily týmy?
Australan v 47. kole z celkových 50 zajel čas 1:35,490 min, čímž hvězdu Red Bullu překonal o 0,124 sekundy. Měl však čerstvější gumy než Verstappen, protože Piastri ke své poslední zastávce zamířil až ve 43. kole, kdy nasadil ojetou středně-měkkou směs.
Poté vyrazil ke stíhací jízdě za body, během níž předjel Alexandera Albona i Pierra Gaslyho a finišoval jako desátý. I to byl pro něj úspěch vzhledem k tomu, že do závodu startoval jako osmnáctý.
Třetí nejrychlejší kolo předvedl v samotném závěru Charles Leclerc, jenž v krásném souboji předjel Sergia Péreze a vybojoval stříbro, Lewis Hamilton byl se svým Mercedesem o 2 kola dříve o 47 tisícin sekundy pomalejší.
Pneumatiky a strategieVětšina pilotů šla do velké ceny na středně-tvrdé (C4) směsi, výjimko byli pouze Cunoda se Strollem startující na měkké (C5) a Zhou začínající na tvrdé směsi.
Verstappen si dojel pro své letošní 18. vítězství s využitím dvouzastávkové strategie, v celkovém počtu se vyrovnal Sebastianovi Vettelovi okupujícímu s 53 triumfy třetí příčku v historických tabulkách.
Většina pilotů měla v plánu jedinou zastávku, ke změně pomohly dvě safety-car fáze a zejména ta druhá po kolizi mezi Russellem a Maxem nahrála těm, kteří se v boxech objevili brzy.
Nejdelší stint jsme viděli u Sargeanta, jenž ujel 35 kol na tvrdých pneumatikách, Bottas na středně-tvrdých 26 kol. Za zmínku stojí také 21 kol, které na středně-tvrdých (C4) zvládl na začátku s těžkým vozem Leclerc.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.