LAS VEGAS - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Mistrovský bod navíc za nejrychlejší kolo Velké ceny Las Vegas si odváží Oscar Piastri s McLarenem, jenž předčil i vítězného Maxe Verstappena. Jaké strategie volily týmy?
Australan v 47. kole z celkových 50 zajel čas 1:35,490 min, čímž hvězdu Red Bullu překonal o 0,124 sekundy. Měl však čerstvější gumy než Verstappen, protože Piastri ke své poslední zastávce zamířil až ve 43. kole, kdy nasadil ojetou středně-měkkou směs.
Poté vyrazil ke stíhací jízdě za body, během níž předjel Alexandera Albona i Pierra Gaslyho a finišoval jako desátý. I to byl pro něj úspěch vzhledem k tomu, že do závodu startoval jako osmnáctý.
Třetí nejrychlejší kolo předvedl v samotném závěru Charles Leclerc, jenž v krásném souboji předjel Sergia Péreze a vybojoval stříbro, Lewis Hamilton byl se svým Mercedesem o 2 kola dříve o 47 tisícin sekundy pomalejší.
Pneumatiky a strategieVětšina pilotů šla do velké ceny na středně-tvrdé (C4) směsi, výjimko byli pouze Cunoda se Strollem startující na měkké (C5) a Zhou začínající na tvrdé směsi.
Verstappen si dojel pro své letošní 18. vítězství s využitím dvouzastávkové strategie, v celkovém počtu se vyrovnal Sebastianovi Vettelovi okupujícímu s 53 triumfy třetí příčku v historických tabulkách.
Většina pilotů měla v plánu jedinou zastávku, ke změně pomohly dvě safety-car fáze a zejména ta druhá po kolizi mezi Russellem a Maxem nahrála těm, kteří se v boxech objevili brzy.
Nejdelší stint jsme viděli u Sargeanta, jenž ujel 35 kol na tvrdých pneumatikách, Bottas na středně-tvrdých 26 kol. Za zmínku stojí také 21 kol, které na středně-tvrdých (C4) zvládl na začátku s těžkým vozem Leclerc.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.