Šéf Ferrari Frederic Vasseur hodnotí výkonnost svého týmu po Velké ceně Mexika, do které startovali s oběma vozy z první řady. Své pozice však Charles Leclerc ani Carlos Sainz nedokázali udržet.
"No, řekl bych, že třetí a čtvrté místo není špatný výsledek, když jsme v sobotu vyhráli kvalifikaci a měli první řadu. Řekl bych, že z pohledu výkonnosti nešlo o špatný víkend," začíná své hodnocení Vasseur poté, co si z Mexika odvážejí 27 bodů, stejně jako Mercedes a o dva více než Red Bull.
"Určitě jsme zklamáni z toho, že jsme cílem projeli jako třetí a čtvrtí po startu z první řady a vývojem závodu, jelikož jsme podle mě byli v první části v dobré formě vzhledem k mírnému poškození voze Charlese," popisuje šéf Scuderie.
"A pak, když jsme nasadili tvrdé pneumatiky, jsme rozhodně nedokázali jezdit stejným tempem při porovnání s ostatními, vychází to relativně tak tak. Ale zaměřme se na to, že jsme dokázali získat čtvrté pole-position v šesti závodech a že jsme alespoň v prvním stintu dokázali dobře bojovat," hledá Vasseur dobré stránky na jejich výkonu v Mexiku.
Leclerc tam přežil úvodní kolizi se Sergiem Pérezem, jenž po ní musel odstoupit. Charles měl poškozené přední křídlo, přesto dokázal pokračovat. "Sendvič je pro to dobré slovo, když jsem ty tři sledoval v televizi. Měli jsme štěstí, že jsme neskončili jako panini," přirovnává s úsměvem Vasseur.
"Co můžete udělat, když takto jedete tři vedle sebe? Charles podle mě neměl kam uhnout a Checo musel také zatočit, Max byl blízko obrubníku. Myslím, že z toho není koho vinit," hodnotí incident v první zatáčce Velké ceny Mexika.
"Pojďme pokračovat ve vítězství v kvalifikacích, pokusme se mít stejné tempo jako na středně-tvrdých pneumatikách... a myslím, že nejsme daleko, jen musíme dát vše dohromady," uvádí Vasseur k náskoku Red Bullu, který podle něj není velký.
Pokud jde o body, soupeři už jsou samozřejmě bez šance: Ferrari na rakouský tým ztrácí 382 a Mercedes 360 bodů. Do konce sezóny přitom zbývá odjet již jen tři závody: Brazílii tento víkend se sprintérskou sobotou, nové Las Vegas a tradiční finále v Abú Zabí.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.