Šéf Ferrari Frederic Vasseur hodnotí výkonnost svého týmu po Velké ceně Mexika, do které startovali s oběma vozy z první řady. Své pozice však Charles Leclerc ani Carlos Sainz nedokázali udržet.
"No, řekl bych, že třetí a čtvrté místo není špatný výsledek, když jsme v sobotu vyhráli kvalifikaci a měli první řadu. Řekl bych, že z pohledu výkonnosti nešlo o špatný víkend," začíná své hodnocení Vasseur poté, co si z Mexika odvážejí 27 bodů, stejně jako Mercedes a o dva více než Red Bull.
"Určitě jsme zklamáni z toho, že jsme cílem projeli jako třetí a čtvrtí po startu z první řady a vývojem závodu, jelikož jsme podle mě byli v první části v dobré formě vzhledem k mírnému poškození voze Charlese," popisuje šéf Scuderie.
"A pak, když jsme nasadili tvrdé pneumatiky, jsme rozhodně nedokázali jezdit stejným tempem při porovnání s ostatními, vychází to relativně tak tak. Ale zaměřme se na to, že jsme dokázali získat čtvrté pole-position v šesti závodech a že jsme alespoň v prvním stintu dokázali dobře bojovat," hledá Vasseur dobré stránky na jejich výkonu v Mexiku.
Leclerc tam přežil úvodní kolizi se Sergiem Pérezem, jenž po ní musel odstoupit. Charles měl poškozené přední křídlo, přesto dokázal pokračovat. "Sendvič je pro to dobré slovo, když jsem ty tři sledoval v televizi. Měli jsme štěstí, že jsme neskončili jako panini," přirovnává s úsměvem Vasseur.
"Co můžete udělat, když takto jedete tři vedle sebe? Charles podle mě neměl kam uhnout a Checo musel také zatočit, Max byl blízko obrubníku. Myslím, že z toho není koho vinit," hodnotí incident v první zatáčce Velké ceny Mexika.
"Pojďme pokračovat ve vítězství v kvalifikacích, pokusme se mít stejné tempo jako na středně-tvrdých pneumatikách... a myslím, že nejsme daleko, jen musíme dát vše dohromady," uvádí Vasseur k náskoku Red Bullu, který podle něj není velký.
Pokud jde o body, soupeři už jsou samozřejmě bez šance: Ferrari na rakouský tým ztrácí 382 a Mercedes 360 bodů. Do konce sezóny přitom zbývá odjet již jen tři závody: Brazílii tento víkend se sprintérskou sobotou, nové Las Vegas a tradiční finále v Abú Zabí.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.