Šéf Ferrari Frederic Vasseur hodnotí výkonnost svého týmu po Velké ceně Mexika, do které startovali s oběma vozy z první řady. Své pozice však Charles Leclerc ani Carlos Sainz nedokázali udržet.
"No, řekl bych, že třetí a čtvrté místo není špatný výsledek, když jsme v sobotu vyhráli kvalifikaci a měli první řadu. Řekl bych, že z pohledu výkonnosti nešlo o špatný víkend," začíná své hodnocení Vasseur poté, co si z Mexika odvážejí 27 bodů, stejně jako Mercedes a o dva více než Red Bull.
"Určitě jsme zklamáni z toho, že jsme cílem projeli jako třetí a čtvrtí po startu z první řady a vývojem závodu, jelikož jsme podle mě byli v první části v dobré formě vzhledem k mírnému poškození voze Charlese," popisuje šéf Scuderie.
"A pak, když jsme nasadili tvrdé pneumatiky, jsme rozhodně nedokázali jezdit stejným tempem při porovnání s ostatními, vychází to relativně tak tak. Ale zaměřme se na to, že jsme dokázali získat čtvrté pole-position v šesti závodech a že jsme alespoň v prvním stintu dokázali dobře bojovat," hledá Vasseur dobré stránky na jejich výkonu v Mexiku.
Leclerc tam přežil úvodní kolizi se Sergiem Pérezem, jenž po ní musel odstoupit. Charles měl poškozené přední křídlo, přesto dokázal pokračovat. "Sendvič je pro to dobré slovo, když jsem ty tři sledoval v televizi. Měli jsme štěstí, že jsme neskončili jako panini," přirovnává s úsměvem Vasseur.
"Co můžete udělat, když takto jedete tři vedle sebe? Charles podle mě neměl kam uhnout a Checo musel také zatočit, Max byl blízko obrubníku. Myslím, že z toho není koho vinit," hodnotí incident v první zatáčce Velké ceny Mexika.
"Pojďme pokračovat ve vítězství v kvalifikacích, pokusme se mít stejné tempo jako na středně-tvrdých pneumatikách... a myslím, že nejsme daleko, jen musíme dát vše dohromady," uvádí Vasseur k náskoku Red Bullu, který podle něj není velký.
Pokud jde o body, soupeři už jsou samozřejmě bez šance: Ferrari na rakouský tým ztrácí 382 a Mercedes 360 bodů. Do konce sezóny přitom zbývá odjet již jen tři závody: Brazílii tento víkend se sprintérskou sobotou, nové Las Vegas a tradiční finále v Abú Zabí.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.