Šéf Ferrari Frederic Vasseur hodnotí výkonnost svého týmu po Velké ceně Mexika, do které startovali s oběma vozy z první řady. Své pozice však Charles Leclerc ani Carlos Sainz nedokázali udržet.
"No, řekl bych, že třetí a čtvrté místo není špatný výsledek, když jsme v sobotu vyhráli kvalifikaci a měli první řadu. Řekl bych, že z pohledu výkonnosti nešlo o špatný víkend," začíná své hodnocení Vasseur poté, co si z Mexika odvážejí 27 bodů, stejně jako Mercedes a o dva více než Red Bull.
"Určitě jsme zklamáni z toho, že jsme cílem projeli jako třetí a čtvrtí po startu z první řady a vývojem závodu, jelikož jsme podle mě byli v první části v dobré formě vzhledem k mírnému poškození voze Charlese," popisuje šéf Scuderie.
"A pak, když jsme nasadili tvrdé pneumatiky, jsme rozhodně nedokázali jezdit stejným tempem při porovnání s ostatními, vychází to relativně tak tak. Ale zaměřme se na to, že jsme dokázali získat čtvrté pole-position v šesti závodech a že jsme alespoň v prvním stintu dokázali dobře bojovat," hledá Vasseur dobré stránky na jejich výkonu v Mexiku.
Leclerc tam přežil úvodní kolizi se Sergiem Pérezem, jenž po ní musel odstoupit. Charles měl poškozené přední křídlo, přesto dokázal pokračovat. "Sendvič je pro to dobré slovo, když jsem ty tři sledoval v televizi. Měli jsme štěstí, že jsme neskončili jako panini," přirovnává s úsměvem Vasseur.
"Co můžete udělat, když takto jedete tři vedle sebe? Charles podle mě neměl kam uhnout a Checo musel také zatočit, Max byl blízko obrubníku. Myslím, že z toho není koho vinit," hodnotí incident v první zatáčce Velké ceny Mexika.
"Pojďme pokračovat ve vítězství v kvalifikacích, pokusme se mít stejné tempo jako na středně-tvrdých pneumatikách... a myslím, že nejsme daleko, jen musíme dát vše dohromady," uvádí Vasseur k náskoku Red Bullu, který podle něj není velký.
Pokud jde o body, soupeři už jsou samozřejmě bez šance: Ferrari na rakouský tým ztrácí 382 a Mercedes 360 bodů. Do konce sezóny přitom zbývá odjet již jen tři závody: Brazílii tento víkend se sprintérskou sobotou, nové Las Vegas a tradiční finále v Abú Zabí.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.