Daniel Ricciardo si v Mexiku dojel pro nejlepší výsledek od svého návratu do Formule 1. Došlo k tomu v době, kdy AlphaTauri začíná více rozumět jeho jízdnímu stylu a omezením jejich současného vozu.
Italská stáj potvrdila, že dosáhla průlomu v nastavování vozu AT04, který jejich australské posile umožnil využít dosud netušeného potenciálu auta a vyždímat z něj více výkonnosti poté, co v kokpitu ve Velké ceně Maďarska nahradil Nycka de Vriese. V Holandsku však havaroval a došlo ke smolnému zranění, z něhož se dostal až minulý týden v Austinu.
Tam i kvůli sprintovému formátu víkendu a nedostatku času kvůli pouze jednomu tréninku raději kopíroval nastavení svého týmového kolegy Jukiho Cunody, Mexiku si již však měl možnost pohrát s monopostem, který patřil k nejpomalejším na roštu, než ho inženýři díky několika menším vylepšením posunuli blíže k bodům.
Ricciardo v každé části v Mexiku končil v první desítce, v kvalifikaci všechny překvapil čtvrtým časem, když porazil Red Bull Sergia Péreze a oba Mercedesy i McLareny! V závodu zajížděl konzistentní časy, dobře se staral o pneumatiky a cílem projel jako sedmý, což je jeho i týmový výsledek sezóny - AlphaTauri díky tomu předstihla mezi konstruktéry Alfu Romeo.
some big points in Mexico and a huge effort from the team means we move up a couple of places in the constructors' standings. bring on Brazil 💪#XMTrading #MexicoGP pic.twitter.com/1Hx5ROycRH
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) October 30, 2023"Jedním z největších omezení byl návrat přední části. Směřovalo to k tomu, abychom pro něj zlepšili přední část, akceptovali kompromis ve stabilitě. Ale to pak má dopad na teploty pneumatik v zatáčkách a během kola," popisuje šéf traťových inženýr Jonathan Eddolls. To Ricciardovi dodalo větší sebedůvěru, kterou během let u McLarenu někdy postrádal.
"Myslím, že pokud jde o vlastnosti vozu, tak možná nemáme takový přítlak nebo efektivitu, jako některé špičkové týmy. Ale auto nemá žádnou velkou slabinu, kromě toho, že mu schází trocha toho přítlaku. Skutečnost, že v každém kolo, zatáčku od zatáčky dělá totéž, mu dodává důvěru v to, že auto může házet do zatáček s vědomím, že bude mít přilnavost a udělá pokaždé tu stejnou věc," rozebírá Eddolls.
Poté srovnává jeho jízdní styl s tím, jak jezdí jeho japonský týmový kolega: "Způsob, jakým atakuje zatáčky, dupe na brzdy, jízdní styl je odlišný. Nejen z pohledu mechanické či aerodynamické platformy, ale velmi citlivé jsou i pneumatiky Pirelli, jak víme."
"U stylu, jakým jezdí, pozorujeme odlišné teploty pneumatiky a odlišné vyvážení jejich teplot. Nejde o velká čísla, rozdíly nicméně pozorujeme při způsobu, jakým jezdí a jakým dosahuje časy na kolo v různých částech zatáčky," dodává šéfinženýr stáje AlphaTauri na adresu Ricciarda.
A jeho bývalý šéf Christian Horner ho pochválil slovy: "Je to skvělé vidět, jak Daniel předvádí tak dobré výkony a plně osvětluje důvod, proč jsme jej povolali zpět do AlphaTauri. Myslím, že byl celý víkend výjimečný, bojoval s Mercedesem ve voze AlphaTauri a nebýt červených vlajek, skončil by ještě výše! Takže šlo o skvělý výkon a rozhodně o víkendu vypadal na toho starého dobrého Daniela!
"Když se podíváme na časové dostupy na Maxe, scházela mu méně než desetina, šlo o jeho výtečnou výkonnost. Je zpět jako kdysi, můžete vidět, že je uvolněný, že si věří a že se o víkendu po náročném Austinu vrátil po zranění plně motivovaný. Myslím, že o víkendu předvedl skvělou práci," dodává šéf Red Bullu.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.