Daniel Ricciardo si v Mexiku dojel pro nejlepší výsledek od svého návratu do Formule 1. Došlo k tomu v době, kdy AlphaTauri začíná více rozumět jeho jízdnímu stylu a omezením jejich současného vozu.
Italská stáj potvrdila, že dosáhla průlomu v nastavování vozu AT04, který jejich australské posile umožnil využít dosud netušeného potenciálu auta a vyždímat z něj více výkonnosti poté, co v kokpitu ve Velké ceně Maďarska nahradil Nycka de Vriese. V Holandsku však havaroval a došlo ke smolnému zranění, z něhož se dostal až minulý týden v Austinu.
Tam i kvůli sprintovému formátu víkendu a nedostatku času kvůli pouze jednomu tréninku raději kopíroval nastavení svého týmového kolegy Jukiho Cunody, Mexiku si již však měl možnost pohrát s monopostem, který patřil k nejpomalejším na roštu, než ho inženýři díky několika menším vylepšením posunuli blíže k bodům.
Ricciardo v každé části v Mexiku končil v první desítce, v kvalifikaci všechny překvapil čtvrtým časem, když porazil Red Bull Sergia Péreze a oba Mercedesy i McLareny! V závodu zajížděl konzistentní časy, dobře se staral o pneumatiky a cílem projel jako sedmý, což je jeho i týmový výsledek sezóny - AlphaTauri díky tomu předstihla mezi konstruktéry Alfu Romeo.
some big points in Mexico and a huge effort from the team means we move up a couple of places in the constructors' standings. bring on Brazil 💪#XMTrading #MexicoGP pic.twitter.com/1Hx5ROycRH
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) October 30, 2023"Jedním z největších omezení byl návrat přední části. Směřovalo to k tomu, abychom pro něj zlepšili přední část, akceptovali kompromis ve stabilitě. Ale to pak má dopad na teploty pneumatik v zatáčkách a během kola," popisuje šéf traťových inženýr Jonathan Eddolls. To Ricciardovi dodalo větší sebedůvěru, kterou během let u McLarenu někdy postrádal.
"Myslím, že pokud jde o vlastnosti vozu, tak možná nemáme takový přítlak nebo efektivitu, jako některé špičkové týmy. Ale auto nemá žádnou velkou slabinu, kromě toho, že mu schází trocha toho přítlaku. Skutečnost, že v každém kolo, zatáčku od zatáčky dělá totéž, mu dodává důvěru v to, že auto může házet do zatáček s vědomím, že bude mít přilnavost a udělá pokaždé tu stejnou věc," rozebírá Eddolls.
Poté srovnává jeho jízdní styl s tím, jak jezdí jeho japonský týmový kolega: "Způsob, jakým atakuje zatáčky, dupe na brzdy, jízdní styl je odlišný. Nejen z pohledu mechanické či aerodynamické platformy, ale velmi citlivé jsou i pneumatiky Pirelli, jak víme."
"U stylu, jakým jezdí, pozorujeme odlišné teploty pneumatiky a odlišné vyvážení jejich teplot. Nejde o velká čísla, rozdíly nicméně pozorujeme při způsobu, jakým jezdí a jakým dosahuje časy na kolo v různých částech zatáčky," dodává šéfinženýr stáje AlphaTauri na adresu Ricciarda.
A jeho bývalý šéf Christian Horner ho pochválil slovy: "Je to skvělé vidět, jak Daniel předvádí tak dobré výkony a plně osvětluje důvod, proč jsme jej povolali zpět do AlphaTauri. Myslím, že byl celý víkend výjimečný, bojoval s Mercedesem ve voze AlphaTauri a nebýt červených vlajek, skončil by ještě výše! Takže šlo o skvělý výkon a rozhodně o víkendu vypadal na toho starého dobrého Daniela!
"Když se podíváme na časové dostupy na Maxe, scházela mu méně než desetina, šlo o jeho výtečnou výkonnost. Je zpět jako kdysi, můžete vidět, že je uvolněný, že si věří a že se o víkendu po náročném Austinu vrátil po zranění plně motivovaný. Myslím, že o víkendu předvedl skvělou práci," dodává šéf Red Bullu.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.