Také druhý trénink před GP Mexika zvládl nejlépe Max Verstappen. O největším favoritovi pro zbytek závodního víkendu je tedy jasno.
Druhý měřený trénink před GP Mexika využila řada pilotů pro otestování prototypových pneumatik na sezonu 2024. Na nových i aktuálních pneumatikách zářil Verstappen. Trojnásobný šampion je zdá se největším favoritem i tentokrát. Slušné tempo na středních (žlutých) pneumatikách ukazovalo také Ferrari. Zejména Leclerc si chce po diskvalifikaci v Austinu napravit chuť.
Po nasazení nejměkčích pneumatik zažil krizovou chvilku Alonso. Pilot Aston Martinu chyboval a dostal se do hodin. Zeď sice Španěl nepolíbil, ale i tak preventivně zajel do boxů. Vypadá to, že mizérie Aston Martinu bude pokračovat i v Mexiku, což je pro ambiciózní tým velké zklamání. Obzvláště když přihlédneme k jeho skvělé formě ze začátku ročníku.
That was a scary spin for Fernando! 😵💫A snap of oversteer almost puts Alonso in the barriers, but he turns it into a beautiful 360 and returns to the pits#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/JF7tV6CpGn
— Formula 1 (@F1) October 27, 2023I v rámci kvalifikačních simulací byl nejrychlejší Verstappen s časem 1:18,686. Druhý Norris ztrácel na hvězdu Red Bullu desetinu sekundy. Následoval třetí Leclerc s mankem dvou desetin sekundy. Pěkně zajel také čtvrtý Bottas a šestý Ricciardo. Naopak neviditelně působil Mercedes. Hamiltonovi patřila sedmá příčka, Russell byl až desátý. Ještě hůře na tom byl jedenáctý Sainz.
Z pohledu závodního tempa hrál prim Red Bull. Situace za Verstappenem však vypadá jako velmi vyrovnaná. V sobotu je na programu třetí trénink a kvalifikace, která opět začíná v nočních hodinách SEČ.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.