Také druhý trénink před GP Mexika zvládl nejlépe Max Verstappen. O největším favoritovi pro zbytek závodního víkendu je tedy jasno.
Druhý měřený trénink před GP Mexika využila řada pilotů pro otestování prototypových pneumatik na sezonu 2024. Na nových i aktuálních pneumatikách zářil Verstappen. Trojnásobný šampion je zdá se největším favoritem i tentokrát. Slušné tempo na středních (žlutých) pneumatikách ukazovalo také Ferrari. Zejména Leclerc si chce po diskvalifikaci v Austinu napravit chuť.
Po nasazení nejměkčích pneumatik zažil krizovou chvilku Alonso. Pilot Aston Martinu chyboval a dostal se do hodin. Zeď sice Španěl nepolíbil, ale i tak preventivně zajel do boxů. Vypadá to, že mizérie Aston Martinu bude pokračovat i v Mexiku, což je pro ambiciózní tým velké zklamání. Obzvláště když přihlédneme k jeho skvělé formě ze začátku ročníku.
That was a scary spin for Fernando! 😵💫A snap of oversteer almost puts Alonso in the barriers, but he turns it into a beautiful 360 and returns to the pits#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/JF7tV6CpGn
— Formula 1 (@F1) October 27, 2023I v rámci kvalifikačních simulací byl nejrychlejší Verstappen s časem 1:18,686. Druhý Norris ztrácel na hvězdu Red Bullu desetinu sekundy. Následoval třetí Leclerc s mankem dvou desetin sekundy. Pěkně zajel také čtvrtý Bottas a šestý Ricciardo. Naopak neviditelně působil Mercedes. Hamiltonovi patřila sedmá příčka, Russell byl až desátý. Ještě hůře na tom byl jedenáctý Sainz.
Z pohledu závodního tempa hrál prim Red Bull. Situace za Verstappenem však vypadá jako velmi vyrovnaná. V sobotu je na programu třetí trénink a kvalifikace, která opět začíná v nočních hodinách SEČ.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.