Vedení Red Bull ocenilo výkon Sergia Péreze ve Velké ceně Spojených států a promluvilo o případném požadavku na to, aby si jejich pilot udržel svou pozici po boku trojnásobného šampiona Maxe Verstappena.
Pérez se stále nedokáže přiblížit svému týmovému kolegovi, o vítězství v závodě nebojoval od Ázerbájdžánu a několikrát předčasně vypadl v kvalifikacích. Není divu, že se v padoku začalo spekulovat o jeho konci u Red Bullu, kde by ho mohl od příštího roku nahradit Daniel Ricciardo či Liam Lawson, byť mu má smlouva vypršet až na konci sezóny 2024.
Hovořilo se také o tom, že bezpodmínečně musí skončit v letošním šampionátu druhý za Maxem, před dotírajícím Lewisem Hamiltonem, který na něj ztrácí 39 bodů. Nebýt diskvalifikace v posledním podniku, mohl mu být ale mnohem blíže.
Musí skončit druhý?Tuto podmínku nicméně šéf Red Bullu Christian Horner popírá: "Nic takového předem nařízeno nebylo. V šampionátu jsme nikdy neskončili na prvním a druhém místě. Skončili jsme několikrát první a třetí s Markem [Webberem] a Sebastianem [Vettelem] a loni s Maxem a Checem."
"S tímto vozem to bude fantastické, protože v takové sezóně musíte skončit první a druzí. Ale Checo nemá nic předem určeno nic, co by říkalo: 'Musíš skončit druhý, jinak nebudeš příští rok řídit auto' - o tom jsme nikdy nehovořili," zdůrazňuje Horner.
Na otázku, zda má případné obavy o sehnání kvalitní náhrady za Péreze, odpovídá: "Určitě nám možnosti nechybí. Samozřejmě máme spoustu času se na to podívat a vyhodnotit to. Ale vstupuje do toho spousta faktorů."
Chvála MarkaPo Velké ceně Spojených států Sergia po delší době pochválil také odborný poradce Red Bullu Helmu Marko: "Z deváté místa na roštu dosáhl maximum. Na středně-tvrdých zajížděl stejné časy jako Max."
"Jeho závodní rychlost byla bezchybná, ale předjíždění je tady neuvěřitelně náročné. Jeho výkonnost byla uspokojivá, jasný vzestupný trend. Jeho celková výkonnost po celý víkend byla uspokojivá," dodává Marko před domácím závodem mexického jezdce.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.