Vedení Red Bull ocenilo výkon Sergia Péreze ve Velké ceně Spojených států a promluvilo o případném požadavku na to, aby si jejich pilot udržel svou pozici po boku trojnásobného šampiona Maxe Verstappena.
Pérez se stále nedokáže přiblížit svému týmovému kolegovi, o vítězství v závodě nebojoval od Ázerbájdžánu a několikrát předčasně vypadl v kvalifikacích. Není divu, že se v padoku začalo spekulovat o jeho konci u Red Bullu, kde by ho mohl od příštího roku nahradit Daniel Ricciardo či Liam Lawson, byť mu má smlouva vypršet až na konci sezóny 2024.
Hovořilo se také o tom, že bezpodmínečně musí skončit v letošním šampionátu druhý za Maxem, před dotírajícím Lewisem Hamiltonem, který na něj ztrácí 39 bodů. Nebýt diskvalifikace v posledním podniku, mohl mu být ale mnohem blíže.
Musí skončit druhý?Tuto podmínku nicméně šéf Red Bullu Christian Horner popírá: "Nic takového předem nařízeno nebylo. V šampionátu jsme nikdy neskončili na prvním a druhém místě. Skončili jsme několikrát první a třetí s Markem [Webberem] a Sebastianem [Vettelem] a loni s Maxem a Checem."
"S tímto vozem to bude fantastické, protože v takové sezóně musíte skončit první a druzí. Ale Checo nemá nic předem určeno nic, co by říkalo: 'Musíš skončit druhý, jinak nebudeš příští rok řídit auto' - o tom jsme nikdy nehovořili," zdůrazňuje Horner.
Na otázku, zda má případné obavy o sehnání kvalitní náhrady za Péreze, odpovídá: "Určitě nám možnosti nechybí. Samozřejmě máme spoustu času se na to podívat a vyhodnotit to. Ale vstupuje do toho spousta faktorů."
Chvála MarkaPo Velké ceně Spojených států Sergia po delší době pochválil také odborný poradce Red Bullu Helmu Marko: "Z deváté místa na roštu dosáhl maximum. Na středně-tvrdých zajížděl stejné časy jako Max."
"Jeho závodní rychlost byla bezchybná, ale předjíždění je tady neuvěřitelně náročné. Jeho výkonnost byla uspokojivá, jasný vzestupný trend. Jeho celková výkonnost po celý víkend byla uspokojivá," dodává Marko před domácím závodem mexického jezdce.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.