Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko poprvé otevřeně promluvil o tom, proč se uprostřed rozjeté sezóny zbavují Nycka de Vriese, jehož již od Velké ceny Maďarska nahradí testovací pilot Daniel Ricciardo.
Mladý Holanďan projel cílem posledního závodu F1 v Silverstone jako poslední, opět za svým týmovým kolegou Jukim Cunodou, na něhož se stejnou technikou permanentně ztrácel.
Vedení Red Bullu s ním došla trpělivost a po "velmi působivých výkonech" v testu pneumatik na stejném místě a dle šéfa týmu Christiana Hornera "extrémně konkurenceschopných časech," jež by stačily na 1. řadu v GP Británie, na jeho místo povolala Daniela Ricciarda.
Helmut Marko nyní konečně promluvil o krutém rozhodnutí pro De Vriese, jenž kdysi ovládl šampionát Formule 2 i Formule E: "Nycka jsem podepsali, protože loni v Monze předvedl skvělý výkon. Čekali jsme, že letos bude alespoň na úrovni svého týmového kolegy, ale nedošlo k tomu."
"Vlastně byl vždycky o tři desetiny pomalejší. Nepozorovali jsme žádné zlepšení. Je mu 28 let, má spoustu zkušeností a také poznání jako testovací pilot různých F1 vozů. Nemyslím si, že jej můžete srovnávat s nováček," vysvětluje odborný poradce Red Bullu svůj rezolutní postoj.
"Na konci dubna v Baku začal velmi dobře a myslel jsem si, že začne předvádět lepší výkony, jenže potom znovu havaroval. Žel už nikdy nepředvedl žádné super kolo, kterým by nás ohromil," pokračuje Marko, jenž nemá problém s výměnou pilotů kdykoliv během sezóny.
Ricciardo díky jeho vyhazovu naskočí do rozjeté sezóny za AlphuTauri ani ne rok poté, co se jej kvůli podprůměrným výkonům zbavil McLaren. Proč Red Bull zareagoval tak rychle a nedal De Vriesovi šanci alespoň do GP Belgie, po níž začíná letní přestávka?
"Museli jsme něco udělat. Proč bychom měli čekat, jaký rozdíl by způsobily další dva závody? Nyck je velmi příjemným klukem, ale zkrátka nemá rychlost," odpovídá odborný poradce Red Bullu.
Co s ním s holandským jezdcem bude? "Myslím si, že to bude těžké. Zároveň to ale podle mě tušil. Může si vybudovat skvělou kariéru ve vytrvalostních závodech," domnívá se Marko.
Závěrem svou pozornost obrací k staronové posile, jež u týmy (tehdy Toro Rosso) již kdysi působila: "Jeho časy byly konkurenceschopné na třech odlišných sadách pneumatik. Pokud by Ricciardo neměl tu rychlost, zvažovali bychom něco jiného."
"Ale AlphaTauri není v dobré pozici, je poslední v šampionátu konstruktérů, takže jsme museli něco udělat pro zlepšení. K tomu často dochází po výměně jezdců. Ricciardo týmu přináší novou energii," dodává Marko, jenž by si přál vidět svou dceřinou stáj mnohem výše.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.