Jaká bude budoucnost Lewise Hamiltona? To je otázka, která nyní hýbe celým světem Formule 1.
Sedminásobnému šampionovi končí v závěru letošní sezony smlouva s Mercedesem a novou zatím nepodepsal. Třebaže šéf stříbrných (černých) šípů Toto Wolff se nechal slyšet, že Lewisovo setrvání v týmu je pro něj prioritou.
Objevují se však také hlasy, které polemizují o Hamiltonově možném přesunu k Ferrari. Pokud by k němu došlo, bylo by to ve Formuli 1 vůbec poprvé, co by Hamilton sedlal jiný motor než Mercedes.
„Pokud by ve Ferrari došlo ke změně, pravděpodobně odejde Carlos Sainz, protože Leclerc odvádí lepší práci. Je však Ferrari pro Lewise správné místo? Často vypadali dobře, ale od roku 2007 nedokázali vyhrát jezdecký šampionát. Vždycky jim něco chybělo. Tak jako loni, kdy měli parádní úvod sezony, ale nakonec to všechno promrhali. Myslím, že Lewis má v Mercedesu lepší vyhlídky," říká Johnny Herbert.
Jsou však i tací, kteří si myslí, že by k pikantnímu jezdeckému přesunu opravdu mohlo dojít. Například Gerhard Berger, Rakušan, který v Maranellu dlouhé roky působil. „Každý jezdec sní alespoň jednou závodit ve Ferrari. Senna tam nešel, protože věděl, že s Ferrari nemůže vyhrát. Hamilton si to možná myslí taky, ale kdo ví? Pokud v Mercedesu ještě nějakou dobu nedostane vítězný vůz, možná si řekne, že Ferrari zkusí," zamýšlí se Rakušan.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.