Jaká bude budoucnost Lewise Hamiltona? To je otázka, která nyní hýbe celým světem Formule 1.
Sedminásobnému šampionovi končí v závěru letošní sezony smlouva s Mercedesem a novou zatím nepodepsal. Třebaže šéf stříbrných (černých) šípů Toto Wolff se nechal slyšet, že Lewisovo setrvání v týmu je pro něj prioritou.
Objevují se však také hlasy, které polemizují o Hamiltonově možném přesunu k Ferrari. Pokud by k němu došlo, bylo by to ve Formuli 1 vůbec poprvé, co by Hamilton sedlal jiný motor než Mercedes.
„Pokud by ve Ferrari došlo ke změně, pravděpodobně odejde Carlos Sainz, protože Leclerc odvádí lepší práci. Je však Ferrari pro Lewise správné místo? Často vypadali dobře, ale od roku 2007 nedokázali vyhrát jezdecký šampionát. Vždycky jim něco chybělo. Tak jako loni, kdy měli parádní úvod sezony, ale nakonec to všechno promrhali. Myslím, že Lewis má v Mercedesu lepší vyhlídky," říká Johnny Herbert.
Jsou však i tací, kteří si myslí, že by k pikantnímu jezdeckému přesunu opravdu mohlo dojít. Například Gerhard Berger, Rakušan, který v Maranellu dlouhé roky působil. „Každý jezdec sní alespoň jednou závodit ve Ferrari. Senna tam nešel, protože věděl, že s Ferrari nemůže vyhrát. Hamilton si to možná myslí taky, ale kdo ví? Pokud v Mercedesu ještě nějakou dobu nedostane vítězný vůz, možná si řekne, že Ferrari zkusí," zamýšlí se Rakušan.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.