Úřadujícímu mistrovi světa Maxovi Verstappenovi se nelíbí plánované změny Formule 1. Kvůli nim hovoří o možném odchodu poté, co mu vyprší smlouva s Red Bullem.
S rakouskou stájí má podepsáno až do konce sezóny 2028, takže rozhodně nejde o bezprostřední hrozbu. Co se mu na současné Formuli 1 nelíbí, by ji opustil? "Pořád všechno mění a do kalendáře přidávají ty víkendy se sprintérskými závody," štve holandského pilota.
"Rozhodně nejsem jejich fanouškem. Pro mě je sprinterský závod o přežití, ne o závodění. Když máte rychlé auto, tak za mě není co riskovat. Raději jej udržuji v chodu a zajistím, abych měl dobré závodní auto v neděli," vysvětluje Verstappen, který nesnáší sobotní sprinty.
Formule 1 chce od Velké ceny Ázerbájdžánu změnit formát víkendu se sprintérským závodem tak, aby se v pátek jel jeden trénink a kvalifikace na nedělní velkou cenu s tím, že sobota bude vyhrazena kvalifikaci pro sprinterský závod, jenž by se jel odpoledne po ní. V neděli by pak byla na programu pouze velká cena jako doposud.
"I kdybyste změnili ten formát, tak to podle mě nepatří k DNA Formule 1, takové věci se sprinterskými závody. F1 je o tom, abyste z ní dostali co nejvíce v kvalifikaci, a pak měli úžasnou neděli s dobrými závodními vzdálenostmi," vysvětluje 25letý Holanďan.
Nezamlouvá se mu ani navyšování počtu podniků na sezónu, F1 jich na příští rok plánuje 25: "Myslím, že se všemi takovými věcmi bude víkend ještě intenzivnější a už tak máme tolik závodů. Podle mě to není správné přidávat další."
"Samozřejmě chápu, že chtějí, aby byl každý den vzrušující, ale pak je podle mě lepší zkrátka víkend zkrátit: závodit jen v sobotu a v neděli a udělat tyto dva dny vzrušující, protože pak se začnete mířit k sezóně s 24 nebo 25 závody, vlastně k ním už míříme, a pokud k nim pak začneme přidávat další věci, tak to z mého pohledu nebude stát za to," popisuje pilot Red Bullu.
"Nelíbí se mi to. Více akce získáte vyrovnanějšími auty, když bude moci o vítězství bojovat více týmů. A přirozeně s tím bude podle mě show skvělá. Když budete mít šest, sedm týmů, které bojují o vítězství, tak to bude šílené. Pak opravdu nepotřebujete nic měnit," zdůvodňuje Verstappen.
Svou hrozbu odchodu z F1 podporuje dalším hlediskem: "Chci ve svém životě dělat další věci. Jsem pořád mladý, chci si je užít a dělat je dobře," uzavírá dvojnásobný mistr světa, jenž po letošních třech závodech vede šampionát s náskokem 15 bodů před svým týmovým kolegou Sergiem Pérezem.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.