Úřadujícímu mistrovi světa Maxovi Verstappenovi se nelíbí plánované změny Formule 1. Kvůli nim hovoří o možném odchodu poté, co mu vyprší smlouva s Red Bullem.
S rakouskou stájí má podepsáno až do konce sezóny 2028, takže rozhodně nejde o bezprostřední hrozbu. Co se mu na současné Formuli 1 nelíbí, by ji opustil? "Pořád všechno mění a do kalendáře přidávají ty víkendy se sprintérskými závody," štve holandského pilota.
"Rozhodně nejsem jejich fanouškem. Pro mě je sprinterský závod o přežití, ne o závodění. Když máte rychlé auto, tak za mě není co riskovat. Raději jej udržuji v chodu a zajistím, abych měl dobré závodní auto v neděli," vysvětluje Verstappen, který nesnáší sobotní sprinty.
Formule 1 chce od Velké ceny Ázerbájdžánu změnit formát víkendu se sprintérským závodem tak, aby se v pátek jel jeden trénink a kvalifikace na nedělní velkou cenu s tím, že sobota bude vyhrazena kvalifikaci pro sprinterský závod, jenž by se jel odpoledne po ní. V neděli by pak byla na programu pouze velká cena jako doposud.
"I kdybyste změnili ten formát, tak to podle mě nepatří k DNA Formule 1, takové věci se sprinterskými závody. F1 je o tom, abyste z ní dostali co nejvíce v kvalifikaci, a pak měli úžasnou neděli s dobrými závodními vzdálenostmi," vysvětluje 25letý Holanďan.
Nezamlouvá se mu ani navyšování počtu podniků na sezónu, F1 jich na příští rok plánuje 25: "Myslím, že se všemi takovými věcmi bude víkend ještě intenzivnější a už tak máme tolik závodů. Podle mě to není správné přidávat další."
"Samozřejmě chápu, že chtějí, aby byl každý den vzrušující, ale pak je podle mě lepší zkrátka víkend zkrátit: závodit jen v sobotu a v neděli a udělat tyto dva dny vzrušující, protože pak se začnete mířit k sezóně s 24 nebo 25 závody, vlastně k ním už míříme, a pokud k nim pak začneme přidávat další věci, tak to z mého pohledu nebude stát za to," popisuje pilot Red Bullu.
"Nelíbí se mi to. Více akce získáte vyrovnanějšími auty, když bude moci o vítězství bojovat více týmů. A přirozeně s tím bude podle mě show skvělá. Když budete mít šest, sedm týmů, které bojují o vítězství, tak to bude šílené. Pak opravdu nepotřebujete nic měnit," zdůvodňuje Verstappen.
Svou hrozbu odchodu z F1 podporuje dalším hlediskem: "Chci ve svém životě dělat další věci. Jsem pořád mladý, chci si je užít a dělat je dobře," uzavírá dvojnásobný mistr světa, jenž po letošních třech závodech vede šampionát s náskokem 15 bodů před svým týmovým kolegou Sergiem Pérezem.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.