Úřadujícímu mistrovi světa Maxovi Verstappenovi se nelíbí plánované změny Formule 1. Kvůli nim hovoří o možném odchodu poté, co mu vyprší smlouva s Red Bullem.
S rakouskou stájí má podepsáno až do konce sezóny 2028, takže rozhodně nejde o bezprostřední hrozbu. Co se mu na současné Formuli 1 nelíbí, by ji opustil? "Pořád všechno mění a do kalendáře přidávají ty víkendy se sprintérskými závody," štve holandského pilota.
"Rozhodně nejsem jejich fanouškem. Pro mě je sprinterský závod o přežití, ne o závodění. Když máte rychlé auto, tak za mě není co riskovat. Raději jej udržuji v chodu a zajistím, abych měl dobré závodní auto v neděli," vysvětluje Verstappen, který nesnáší sobotní sprinty.
Formule 1 chce od Velké ceny Ázerbájdžánu změnit formát víkendu se sprintérským závodem tak, aby se v pátek jel jeden trénink a kvalifikace na nedělní velkou cenu s tím, že sobota bude vyhrazena kvalifikaci pro sprinterský závod, jenž by se jel odpoledne po ní. V neděli by pak byla na programu pouze velká cena jako doposud.
"I kdybyste změnili ten formát, tak to podle mě nepatří k DNA Formule 1, takové věci se sprinterskými závody. F1 je o tom, abyste z ní dostali co nejvíce v kvalifikaci, a pak měli úžasnou neděli s dobrými závodními vzdálenostmi," vysvětluje 25letý Holanďan.
Nezamlouvá se mu ani navyšování počtu podniků na sezónu, F1 jich na příští rok plánuje 25: "Myslím, že se všemi takovými věcmi bude víkend ještě intenzivnější a už tak máme tolik závodů. Podle mě to není správné přidávat další."
"Samozřejmě chápu, že chtějí, aby byl každý den vzrušující, ale pak je podle mě lepší zkrátka víkend zkrátit: závodit jen v sobotu a v neděli a udělat tyto dva dny vzrušující, protože pak se začnete mířit k sezóně s 24 nebo 25 závody, vlastně k ním už míříme, a pokud k nim pak začneme přidávat další věci, tak to z mého pohledu nebude stát za to," popisuje pilot Red Bullu.
"Nelíbí se mi to. Více akce získáte vyrovnanějšími auty, když bude moci o vítězství bojovat více týmů. A přirozeně s tím bude podle mě show skvělá. Když budete mít šest, sedm týmů, které bojují o vítězství, tak to bude šílené. Pak opravdu nepotřebujete nic měnit," zdůvodňuje Verstappen.
Svou hrozbu odchodu z F1 podporuje dalším hlediskem: "Chci ve svém životě dělat další věci. Jsem pořád mladý, chci si je užít a dělat je dobře," uzavírá dvojnásobný mistr světa, jenž po letošních třech závodech vede šampionát s náskokem 15 bodů před svým týmovým kolegou Sergiem Pérezem.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.