Sezóna Formule 1 sotva začala a Ferrari již čelí první penalizaci za nasazení nadlimitního počtu komponent pohonné jednotky. Charles Leclerc bude v druhém závodě odsunut o 10 míst zpět.
Scuderia v neděli před Velkou cenou Bahrajnu objevila problém v řídicí elektronice pohonné jednotky, proto se ji rozhodla vyměnit. Monačan nakonec kvůli ztrátě pohonu musel ve 40. kole stejně odstoupit, na vině byla právě řídicí elektronika.
Na nespolehlivost přitom dopláceli již minulý rok, proto přes zimu usilovně pracovali na nápravě. Překvapení inženýři po závodě uvedli, že se s danou závadou dosud nesetkali, jejich motor přitom na dynamometru v pohodě zvládl přes 6 000 km. Do sezóny šli s tím, že se jim spolehlivě provozovat pohonnou jednotku s vyšším výkonem, podobně jako v závěru loňského šampionátu. Podle soupeřů má letos právě Ferrari nejvýkonnější motor.
Nový šéf Frederic Vasseur ihned slíbil pečlivou analýzu. Závěrem je, že i druhá jednotka řídicí elektroniky musí být vyměněna. Týmy přitom během sezóny mohou beztrestně použít pouze dva kusy. Leclerca tedy již tento víkend před druhým podnikem sezóny čeká trest - na startovním roštu jej komisaři odsunou o 10 míst dozadu.
"Při nastartování v neděli ráno došlo ke dvěma potížím. Žel dvakrát se jednalo o skříňku s krabičku s řídicí elektronikou, což jsme nikdy dříve nezažili. Doufám, že to už teď budeme mít pod kontrolou," popisuje Vasseur před Velkou cenou Saúdské Arábie.
"Provedli jsme v tomto směru hloubkovou analýzu, žel budeme muset v Džiddě dostat penalizaci, protože na sezónu máme k dispozici pouze dvě sady řídicí elektroniky," potvrzuje 54letý šéf závodního týmu Ferrari, jenž před sezónou přišel z Alfy Romeo na místo uvolněné po Mattiovi Binottovi.
Kromě stáje z Maranella zatím žádný jiný tým neměnil komponenty svých pohonných jednotek. Letošní sezóna čítá 23 závodů, pro Scuderii tedy nejde o nejlepší začátek, kdy navíc bude muset opět stahovat velký náskok Red Bullu a řešit nadměrné opotřebovávání pneumatik.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.