Sezóna Formule 1 sotva začala a Ferrari již čelí první penalizaci za nasazení nadlimitního počtu komponent pohonné jednotky. Charles Leclerc bude v druhém závodě odsunut o 10 míst zpět.
Scuderia v neděli před Velkou cenou Bahrajnu objevila problém v řídicí elektronice pohonné jednotky, proto se ji rozhodla vyměnit. Monačan nakonec kvůli ztrátě pohonu musel ve 40. kole stejně odstoupit, na vině byla právě řídicí elektronika.
Na nespolehlivost přitom dopláceli již minulý rok, proto přes zimu usilovně pracovali na nápravě. Překvapení inženýři po závodě uvedli, že se s danou závadou dosud nesetkali, jejich motor přitom na dynamometru v pohodě zvládl přes 6 000 km. Do sezóny šli s tím, že se jim spolehlivě provozovat pohonnou jednotku s vyšším výkonem, podobně jako v závěru loňského šampionátu. Podle soupeřů má letos právě Ferrari nejvýkonnější motor.
Nový šéf Frederic Vasseur ihned slíbil pečlivou analýzu. Závěrem je, že i druhá jednotka řídicí elektroniky musí být vyměněna. Týmy přitom během sezóny mohou beztrestně použít pouze dva kusy. Leclerca tedy již tento víkend před druhým podnikem sezóny čeká trest - na startovním roštu jej komisaři odsunou o 10 míst dozadu.
"Při nastartování v neděli ráno došlo ke dvěma potížím. Žel dvakrát se jednalo o skříňku s krabičku s řídicí elektronikou, což jsme nikdy dříve nezažili. Doufám, že to už teď budeme mít pod kontrolou," popisuje Vasseur před Velkou cenou Saúdské Arábie.
"Provedli jsme v tomto směru hloubkovou analýzu, žel budeme muset v Džiddě dostat penalizaci, protože na sezónu máme k dispozici pouze dvě sady řídicí elektroniky," potvrzuje 54letý šéf závodního týmu Ferrari, jenž před sezónou přišel z Alfy Romeo na místo uvolněné po Mattiovi Binottovi.
Kromě stáje z Maranella zatím žádný jiný tým neměnil komponenty svých pohonných jednotek. Letošní sezóna čítá 23 závodů, pro Scuderii tedy nejde o nejlepší začátek, kdy navíc bude muset opět stahovat velký náskok Red Bullu a řešit nadměrné opotřebovávání pneumatik.
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.