AlphaTauri má nového hlavního sponzora. Stala se jím společnost ORLEN, která k týmu přechází od Alfy Romeo.
Jedná se o giganta působícího na poli ropných produktů, který, jak už bylo řečeno, ještě loni sponzoroval Alfu Romeo. Teď se však loga ORLEN budou objevovat na AlphaTauri.
„Jsem moc rád, že můžeme oznámit partnerství s ORLEN, těším se na okamžik, kdy jejich loga uvidím na našem voze. Věřím, že společně napíšeme vzrušující příběh, který pomůže rozvoji obou značek," říká šéf AlphaTauri Franz Tost.
ORLEN podporoval také Roberta Kubicu, ten ale k AlphaTauri zřejmě nezamíří. Polák si uvědomuje, že ve svém věku by jen těžko dostal možnost závodit ve Formuli 1. „Jsem spokojený s tím, jak to teď je. Jsem realistický, v osmatřiceti asi nedostanete moc možností jezdit, i když je pravda, že můj příběh ukázal, že nikdy neříkej nikdy," popisuje Polák, který v uplynulých letech působil jako testovací jezdec Alfy Romeo.
Alfa Romeo však smutnit nemusí. Portfolio jejich sponzorů nově rozšíří společnost Stake - významný hráč na světovém poli sázkových platforem. Bude zajímavé sledovat, jak se oba sponzorské přesuny projeví na nových zbarveních jednotlivých týmů pro sezonu 2023.
New year, new dawn, new identity.Say hello to Alfa Romeo F1 Team Stake - a fresh identity for the team ahead of the 2023 #F1 season thanks to a new title partnership with one of the world’s leading entertainment and lifestyle brands, @Stake.Tap to discover more. ⬇️ #GetCloser
— Alfa Romeo F1 Team Stake (@alfaromeoorlen) January 27, 2023all in with ORLEN 🤜🤛 excited to welcome @pkn_orlen as our new Principal Partner! ✌️ 👇
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) January 27, 2023
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.