AlphaTauri má nového hlavního sponzora. Stala se jím společnost ORLEN, která k týmu přechází od Alfy Romeo.
Jedná se o giganta působícího na poli ropných produktů, který, jak už bylo řečeno, ještě loni sponzoroval Alfu Romeo. Teď se však loga ORLEN budou objevovat na AlphaTauri.
„Jsem moc rád, že můžeme oznámit partnerství s ORLEN, těším se na okamžik, kdy jejich loga uvidím na našem voze. Věřím, že společně napíšeme vzrušující příběh, který pomůže rozvoji obou značek," říká šéf AlphaTauri Franz Tost.
ORLEN podporoval také Roberta Kubicu, ten ale k AlphaTauri zřejmě nezamíří. Polák si uvědomuje, že ve svém věku by jen těžko dostal možnost závodit ve Formuli 1. „Jsem spokojený s tím, jak to teď je. Jsem realistický, v osmatřiceti asi nedostanete moc možností jezdit, i když je pravda, že můj příběh ukázal, že nikdy neříkej nikdy," popisuje Polák, který v uplynulých letech působil jako testovací jezdec Alfy Romeo.
Alfa Romeo však smutnit nemusí. Portfolio jejich sponzorů nově rozšíří společnost Stake - významný hráč na světovém poli sázkových platforem. Bude zajímavé sledovat, jak se oba sponzorské přesuny projeví na nových zbarveních jednotlivých týmů pro sezonu 2023.
New year, new dawn, new identity.Say hello to Alfa Romeo F1 Team Stake - a fresh identity for the team ahead of the 2023 #F1 season thanks to a new title partnership with one of the world’s leading entertainment and lifestyle brands, @Stake.Tap to discover more. ⬇️ #GetCloser
— Alfa Romeo F1 Team Stake (@alfaromeoorlen) January 27, 2023all in with ORLEN 🤜🤛 excited to welcome @pkn_orlen as our new Principal Partner! ✌️ 👇
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) January 27, 2023Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.