Haas se pro sezonu 2023 rozhodl částečně obměnit svou jezdeckou dvojici, když Micka Schumachera nahradil Nico Hülkenberg. Bývalý závodník a nynější televizní komentátor Marc Surer si ale nemyslí, že je to dobrý krok.
Podle Surera si Haas měl Schumachera ponechat. Švýcar je toho názoru, že v Mickovi tkví potenciál, který ještě syn sedminásobného šampiona Michaela Schumachera neukázal.
Průběh loňské sezony dává Surerovi alespoň částečně zapravdu, v její úvodní polovině byl totiž Kevin Magnussen nepochybně lepší z obou pilotů americké stáje, postupně však Schumacher začal vystrkovat růžky. Už ale neměl k dispozici tak dobrý vůz, aby svou zlepšenou formu promítl i do bodového zisku. A tak se z Haasu pakoval.
„Myslím, že to nejlepší jsme od Micka ještě neviděli. Je evidentní, že má talent. Na místě Haasu bych se ho nezbavoval. Hulk je zkušený jezdec, lepší varianta k krátkodobé perspektivy, neboť je zkušený, ale Mick by podle mě byl lepší variantou směrem do budoucna," zamýšlí se Surer.
„Jestliže dostane dobré auto, které mu vyhovuje, je schopný předvést velké věci. Viděli jsme to ve Formuli 2 i ve Formuli 3. Nepatří však mezi piloty, kteří se věcem dokáží rychle přizpůsobit, on potřebuje čas. Vždy ale nakonec dokáže být rychlý, takže mi rozhodnutí Haasu zbavit se ho přišlo nelogické," dodává Marc Surer.
Pro úplnost dodejme, že příští rok bude Mick Schumacher zastávat pozici rezervního jezdce Mercedesu. Jeho úkolem tedy bude zejména práce na simulátoru a stejně tak marketingové aktivity Stříbrných šípů. Navíc se dá čekat, že dostane příležitost v některém z pátečních volných tréninků.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.