Haas se pro sezonu 2023 rozhodl částečně obměnit svou jezdeckou dvojici, když Micka Schumachera nahradil Nico Hülkenberg. Bývalý závodník a nynější televizní komentátor Marc Surer si ale nemyslí, že je to dobrý krok.
Podle Surera si Haas měl Schumachera ponechat. Švýcar je toho názoru, že v Mickovi tkví potenciál, který ještě syn sedminásobného šampiona Michaela Schumachera neukázal.
Průběh loňské sezony dává Surerovi alespoň částečně zapravdu, v její úvodní polovině byl totiž Kevin Magnussen nepochybně lepší z obou pilotů americké stáje, postupně však Schumacher začal vystrkovat růžky. Už ale neměl k dispozici tak dobrý vůz, aby svou zlepšenou formu promítl i do bodového zisku. A tak se z Haasu pakoval.
„Myslím, že to nejlepší jsme od Micka ještě neviděli. Je evidentní, že má talent. Na místě Haasu bych se ho nezbavoval. Hulk je zkušený jezdec, lepší varianta k krátkodobé perspektivy, neboť je zkušený, ale Mick by podle mě byl lepší variantou směrem do budoucna," zamýšlí se Surer.
„Jestliže dostane dobré auto, které mu vyhovuje, je schopný předvést velké věci. Viděli jsme to ve Formuli 2 i ve Formuli 3. Nepatří však mezi piloty, kteří se věcem dokáží rychle přizpůsobit, on potřebuje čas. Vždy ale nakonec dokáže být rychlý, takže mi rozhodnutí Haasu zbavit se ho přišlo nelogické," dodává Marc Surer.
Pro úplnost dodejme, že příští rok bude Mick Schumacher zastávat pozici rezervního jezdce Mercedesu. Jeho úkolem tedy bude zejména práce na simulátoru a stejně tak marketingové aktivity Stříbrných šípů. Navíc se dá čekat, že dostane příležitost v některém z pátečních volných tréninků.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.