Mezinárodní automobilová federace dnes oznámila počet sprintů, který se pojede v následující sezoně. Nutno podotknout, že jich bude více než v ročníku 2022.
Konkrétně šest. Jen pro srovnání, letos se jely sprinty tři. Během následujícího roku tedy bude jejich počet dvojnásobný. Došlo tedy pouze k potvrzení toho, o čemž se spekulovalo před několika měsíci. Sprintové závody pro rok 2023 budou na programu v Rakousku, Brazílii, Kataru, Austinu, Spa a také v Baku.
„Během prvních dvou let existence sprintů jsme na ně zaznamenali obrovsky pozitivní reakce. Moc se proto těšíme, že díky nim budou moci fanoušci vidět ještě více akce a že jejich počet vzroste," říká šéf F1 Stefano Domenicali. Je pravdou, že letošní sprintové závody měly grády. Zejména v Rakousku a v Brazílii šlo o velmi dobrou show. A právě o to představitelům F1 jde.
Sprinty byly do programu závodních víkendů zařazeny v sezoně 2021 za účelem zvýšení atraktivnosti. Vedení královny motorsportu chtělo jejich prostřednictvím zvýšit návštěvnost během pátečního programu, který mnohdy nebyl divácky příliš vyhledáván. Ačkoliv se tahle novinka většině jezdců nezamlouvá, svůj efekt bez pochyb přinesla. Jaký názor máte na zvýšení počtu sprintových závodů vy?
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.