Známá osobnost ze světa motorsportu Ross Brawn potvrzuje, že se stahuje z Formule 1, kde v posledních šesti letech působil jako generální ředitel společnosti Liberty Media.
Dle svých slov bude F1 příští rok sledovat už pouze "ze svého gauče." Jako generální ředitel F1 přitom v posledních době dohlížel na velkou změnu pravidel a na starosti měl také zlepšení závodní podívané. Už dříve naznačoval, že plánuje skončit, až mu na konci sezóny 2022 vyprší smlouva s Liberty Media.
"Technická pravidla představovala velkou změnu. Přistoupili jsme k ním se svěžím pohledem. Prioritou bylo postavit lepší závodní auto, protože to v minulosti nikdy nebylo prioritou, což bylo jedním ze zdrojů mých frustrací," přiznává.
"V minulosti týmy mohly rozvíjet pravidla týkající se vozů. Prioritou FIA byla bezpečnost ve snaze zajistit, aby se rychlosti aut vždy pohybovaly v rozumném rozmezí. Nikdy neměla zdroje na to se podívat, jak závodní auto navrhujete - to nechávala na týmech. Týmy nikdy neměli za prioritu dobré závodění ani s tou nejlepší vůlí," vysvětluje odcházející šéf F1.
"Nyní je pro mě ten správný čas odejít. Udělali jsme množství práce a nyní jsme v období konsolidace. Nové auto přijde v roce 2026, ale to je až za 4 roky, pro mě docela daleko, proto je lepší, když si ho vezme na starost další skupina lidí. Věřím, že F1 opouštím ve skvělém stavu," popisuje Brawn.
"Miloval jsem každou minutu své 46leté kariér a měl jsem štěstí, že jsem mohl pracovat s mnoha skvělými týmy, skvělými jezdci a skvělými lidmi. Vůbec nic bych neměnil. Jedna věc je jisté - nemohl bych to dělat a ani bych to dělat nechtěl bez podpory mé ženy a mé rodiny," pokračuje.
"Nyní budu F1 sledovat ze svého gauče, fandit a proklínat jakožto její fanoušek potěšený tím, že se sport nachází ve skvělé formě a má tak fantastickou budoucnost," uvádí 68letý Brit, jenž během své kariéry v F1 působil u Marchu, Williamsu, Loly, Benettonu, Ferrari, Hondy, jejíž tým poté odkoupil, vedl a poté pokračoval s Mercedesem. V letech 2014 - 2016 si dal pauzu, než jej znovu ulovili současní majitelé F1.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.