Známá osobnost ze světa motorsportu Ross Brawn potvrzuje, že se stahuje z Formule 1, kde v posledních šesti letech působil jako generální ředitel společnosti Liberty Media.
Dle svých slov bude F1 příští rok sledovat už pouze "ze svého gauče." Jako generální ředitel F1 přitom v posledních době dohlížel na velkou změnu pravidel a na starosti měl také zlepšení závodní podívané. Už dříve naznačoval, že plánuje skončit, až mu na konci sezóny 2022 vyprší smlouva s Liberty Media.
"Technická pravidla představovala velkou změnu. Přistoupili jsme k ním se svěžím pohledem. Prioritou bylo postavit lepší závodní auto, protože to v minulosti nikdy nebylo prioritou, což bylo jedním ze zdrojů mých frustrací," přiznává.
"V minulosti týmy mohly rozvíjet pravidla týkající se vozů. Prioritou FIA byla bezpečnost ve snaze zajistit, aby se rychlosti aut vždy pohybovaly v rozumném rozmezí. Nikdy neměla zdroje na to se podívat, jak závodní auto navrhujete - to nechávala na týmech. Týmy nikdy neměli za prioritu dobré závodění ani s tou nejlepší vůlí," vysvětluje odcházející šéf F1.
"Nyní je pro mě ten správný čas odejít. Udělali jsme množství práce a nyní jsme v období konsolidace. Nové auto přijde v roce 2026, ale to je až za 4 roky, pro mě docela daleko, proto je lepší, když si ho vezme na starost další skupina lidí. Věřím, že F1 opouštím ve skvělém stavu," popisuje Brawn.
"Miloval jsem každou minutu své 46leté kariér a měl jsem štěstí, že jsem mohl pracovat s mnoha skvělými týmy, skvělými jezdci a skvělými lidmi. Vůbec nic bych neměnil. Jedna věc je jisté - nemohl bych to dělat a ani bych to dělat nechtěl bez podpory mé ženy a mé rodiny," pokračuje.
"Nyní budu F1 sledovat ze svého gauče, fandit a proklínat jakožto její fanoušek potěšený tím, že se sport nachází ve skvělé formě a má tak fantastickou budoucnost," uvádí 68letý Brit, jenž během své kariéry v F1 působil u Marchu, Williamsu, Loly, Benettonu, Ferrari, Hondy, jejíž tým poté odkoupil, vedl a poté pokračoval s Mercedesem. V letech 2014 - 2016 si dal pauzu, než jej znovu ulovili současní majitelé F1.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.