Známá osobnost ze světa motorsportu Ross Brawn potvrzuje, že se stahuje z Formule 1, kde v posledních šesti letech působil jako generální ředitel společnosti Liberty Media.
Dle svých slov bude F1 příští rok sledovat už pouze "ze svého gauče." Jako generální ředitel F1 přitom v posledních době dohlížel na velkou změnu pravidel a na starosti měl také zlepšení závodní podívané. Už dříve naznačoval, že plánuje skončit, až mu na konci sezóny 2022 vyprší smlouva s Liberty Media.
"Technická pravidla představovala velkou změnu. Přistoupili jsme k ním se svěžím pohledem. Prioritou bylo postavit lepší závodní auto, protože to v minulosti nikdy nebylo prioritou, což bylo jedním ze zdrojů mých frustrací," přiznává.
"V minulosti týmy mohly rozvíjet pravidla týkající se vozů. Prioritou FIA byla bezpečnost ve snaze zajistit, aby se rychlosti aut vždy pohybovaly v rozumném rozmezí. Nikdy neměla zdroje na to se podívat, jak závodní auto navrhujete - to nechávala na týmech. Týmy nikdy neměli za prioritu dobré závodění ani s tou nejlepší vůlí," vysvětluje odcházející šéf F1.
"Nyní je pro mě ten správný čas odejít. Udělali jsme množství práce a nyní jsme v období konsolidace. Nové auto přijde v roce 2026, ale to je až za 4 roky, pro mě docela daleko, proto je lepší, když si ho vezme na starost další skupina lidí. Věřím, že F1 opouštím ve skvělém stavu," popisuje Brawn.
"Miloval jsem každou minutu své 46leté kariér a měl jsem štěstí, že jsem mohl pracovat s mnoha skvělými týmy, skvělými jezdci a skvělými lidmi. Vůbec nic bych neměnil. Jedna věc je jisté - nemohl bych to dělat a ani bych to dělat nechtěl bez podpory mé ženy a mé rodiny," pokračuje.
"Nyní budu F1 sledovat ze svého gauče, fandit a proklínat jakožto její fanoušek potěšený tím, že se sport nachází ve skvělé formě a má tak fantastickou budoucnost," uvádí 68letý Brit, jenž během své kariéry v F1 působil u Marchu, Williamsu, Loly, Benettonu, Ferrari, Hondy, jejíž tým poté odkoupil, vedl a poté pokračoval s Mercedesem. V letech 2014 - 2016 si dal pauzu, než jej znovu ulovili současní majitelé F1.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.