Známá osobnost ze světa motorsportu Ross Brawn potvrzuje, že se stahuje z Formule 1, kde v posledních šesti letech působil jako generální ředitel společnosti Liberty Media.
Dle svých slov bude F1 příští rok sledovat už pouze "ze svého gauče." Jako generální ředitel F1 přitom v posledních době dohlížel na velkou změnu pravidel a na starosti měl také zlepšení závodní podívané. Už dříve naznačoval, že plánuje skončit, až mu na konci sezóny 2022 vyprší smlouva s Liberty Media.
"Technická pravidla představovala velkou změnu. Přistoupili jsme k ním se svěžím pohledem. Prioritou bylo postavit lepší závodní auto, protože to v minulosti nikdy nebylo prioritou, což bylo jedním ze zdrojů mých frustrací," přiznává.
"V minulosti týmy mohly rozvíjet pravidla týkající se vozů. Prioritou FIA byla bezpečnost ve snaze zajistit, aby se rychlosti aut vždy pohybovaly v rozumném rozmezí. Nikdy neměla zdroje na to se podívat, jak závodní auto navrhujete - to nechávala na týmech. Týmy nikdy neměli za prioritu dobré závodění ani s tou nejlepší vůlí," vysvětluje odcházející šéf F1.
"Nyní je pro mě ten správný čas odejít. Udělali jsme množství práce a nyní jsme v období konsolidace. Nové auto přijde v roce 2026, ale to je až za 4 roky, pro mě docela daleko, proto je lepší, když si ho vezme na starost další skupina lidí. Věřím, že F1 opouštím ve skvělém stavu," popisuje Brawn.
"Miloval jsem každou minutu své 46leté kariér a měl jsem štěstí, že jsem mohl pracovat s mnoha skvělými týmy, skvělými jezdci a skvělými lidmi. Vůbec nic bych neměnil. Jedna věc je jisté - nemohl bych to dělat a ani bych to dělat nechtěl bez podpory mé ženy a mé rodiny," pokračuje.
"Nyní budu F1 sledovat ze svého gauče, fandit a proklínat jakožto její fanoušek potěšený tím, že se sport nachází ve skvělé formě a má tak fantastickou budoucnost," uvádí 68letý Brit, jenž během své kariéry v F1 působil u Marchu, Williamsu, Loly, Benettonu, Ferrari, Hondy, jejíž tým poté odkoupil, vedl a poté pokračoval s Mercedesem. V letech 2014 - 2016 si dal pauzu, než jej znovu ulovili současní majitelé F1.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.