Je to přesně týden od posledního závodu Sebastiana Vettela ve Formuli 1. Čtyřnásobný šampion si teď chce dopřát více času s rodinou, zároveň ale začínají kolovat spekulace o jeho další budoucnosti.
Nerozpoutal je nikdo jiný než člověk, který Vettela přivedl do Red Bullu - Helmut Marko. Odborný poradce rudých býků sice ještě rozhodně neřekl poslední slovo, ovšem i on si uvědomuje, že přijde čas, kdy ho bude muset někdo nahradit Marko koneckonců brzy oslaví 80. narozeniny. A kdo by ten někdo mohl být? Ano... Sebastian Vettel.
Marko přiznal, že se společně s Vettelem na toto téma v Abú Zabí bavil, nešlo sice o nic konkrétního nebo závazného, ale neměli bychom být překvapeni, pokud se Seb do vrcholového motorsportu vrátí v roli manažera.
Předpoklady pro to bez debat má, čehož si je dobře vědom rovněž Helmut Marko. Vettel je v tomhle ohledu typickým Němcem - pořádek, pracovitost a morálka jsou mu vlastní. Lepší vlastnosti pro manažery nenajdete.
„Bavili jsme se na tohle téma. Z rozhovoru mám pocit, že Seb je manažerské pozici otevřený a že by ho lákala. Měl by pro ni i předpoklady, protože je silnou osobností. Teď ho ale necháme vysadit pár stromů a pak uvidíme, co se stane. Dveře má u nás otevřené, ale je třeba si uvědomit, že jako vysoký manažer přicházíte do továrny jako první a odcházíte z ní jako poslední. Dostanete přitom jen zlomek platu, který dostávají jezdci, takže nevím, jestli by tomu byl nakloněný," říká Marko.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.