Je to přesně týden od posledního závodu Sebastiana Vettela ve Formuli 1. Čtyřnásobný šampion si teď chce dopřát více času s rodinou, zároveň ale začínají kolovat spekulace o jeho další budoucnosti.
Nerozpoutal je nikdo jiný než člověk, který Vettela přivedl do Red Bullu - Helmut Marko. Odborný poradce rudých býků sice ještě rozhodně neřekl poslední slovo, ovšem i on si uvědomuje, že přijde čas, kdy ho bude muset někdo nahradit Marko koneckonců brzy oslaví 80. narozeniny. A kdo by ten někdo mohl být? Ano... Sebastian Vettel.
Marko přiznal, že se společně s Vettelem na toto téma v Abú Zabí bavil, nešlo sice o nic konkrétního nebo závazného, ale neměli bychom být překvapeni, pokud se Seb do vrcholového motorsportu vrátí v roli manažera.
Předpoklady pro to bez debat má, čehož si je dobře vědom rovněž Helmut Marko. Vettel je v tomhle ohledu typickým Němcem - pořádek, pracovitost a morálka jsou mu vlastní. Lepší vlastnosti pro manažery nenajdete.
„Bavili jsme se na tohle téma. Z rozhovoru mám pocit, že Seb je manažerské pozici otevřený a že by ho lákala. Měl by pro ni i předpoklady, protože je silnou osobností. Teď ho ale necháme vysadit pár stromů a pak uvidíme, co se stane. Dveře má u nás otevřené, ale je třeba si uvědomit, že jako vysoký manažer přicházíte do továrny jako první a odcházíte z ní jako poslední. Dostanete přitom jen zlomek platu, který dostávají jezdci, takže nevím, jestli by tomu byl nakloněný," říká Marko.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.