Je to přesně týden od posledního závodu Sebastiana Vettela ve Formuli 1. Čtyřnásobný šampion si teď chce dopřát více času s rodinou, zároveň ale začínají kolovat spekulace o jeho další budoucnosti.
Nerozpoutal je nikdo jiný než člověk, který Vettela přivedl do Red Bullu - Helmut Marko. Odborný poradce rudých býků sice ještě rozhodně neřekl poslední slovo, ovšem i on si uvědomuje, že přijde čas, kdy ho bude muset někdo nahradit Marko koneckonců brzy oslaví 80. narozeniny. A kdo by ten někdo mohl být? Ano... Sebastian Vettel.
Marko přiznal, že se společně s Vettelem na toto téma v Abú Zabí bavil, nešlo sice o nic konkrétního nebo závazného, ale neměli bychom být překvapeni, pokud se Seb do vrcholového motorsportu vrátí v roli manažera.
Předpoklady pro to bez debat má, čehož si je dobře vědom rovněž Helmut Marko. Vettel je v tomhle ohledu typickým Němcem - pořádek, pracovitost a morálka jsou mu vlastní. Lepší vlastnosti pro manažery nenajdete.
„Bavili jsme se na tohle téma. Z rozhovoru mám pocit, že Seb je manažerské pozici otevřený a že by ho lákala. Měl by pro ni i předpoklady, protože je silnou osobností. Teď ho ale necháme vysadit pár stromů a pak uvidíme, co se stane. Dveře má u nás otevřené, ale je třeba si uvědomit, že jako vysoký manažer přicházíte do továrny jako první a odcházíte z ní jako poslední. Dostanete přitom jen zlomek platu, který dostávají jezdci, takže nevím, jestli by tomu byl nakloněný," říká Marko.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?