Kvalifikace ve Francii psala svůj příběh podle rudých not. První příčku si na startu nedělního závodu totiž vybojoval Charles Leclerc. V první řadě ho doplní Max Verstappen.
První měřený čas kvalifikace patřil Leclercovi. Monačan dokázal být o šest desetin rychlejší než Pérez, který se ve Francii trápí. To Verstappen už byl Leclercovi znatelně blíž. Rozdíl mezi nimi činil desetinu a půl ve prospěch pilota Ferrari.
Pět minut před koncem Q1 by se do Q2 nepodívali Zhou, Schumacher, Magnussen, a Latifi. Je však potřeba dodat, že Magnussen a Sainz odstartují do zítřejšího závodu za všech okolností z chvostu pole. Oba totiž čeká penalizace.
V závěrečných pokusech předvedl Albon hodiny. Po konci Q1 navíc začali úřadovat sportovní komisaři, kteří smazali několik časů. Právě kvůli této skutečnosti nepostoupili do prostřední části kvalifikace Gasly, Stroll, Zhou, Schumacher a Latifi.
Po úvodních pokusech v Q2 vedl Verstappen. Naproti tomu Russell byl až jedenáctý. Poté všem zamotal hlavu Sainz. Španěl se totiž dostal na první příčku, když byl oproti Verstappenovi rychlejší o devět desetin. Do Q3 by v tuto chvíli neproklouzli Vettel, Russell, Ocon, Albon a Cunoda.
Leclerc has the early advantage in Q3 but not by much! He's 0.008s faster than Verstappen after the first runs#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/8UspW9EMY6
— Formula 1 (@F1) July 23, 2022V závěrečných pokusech však řada pilotů zatopila pod kotlem. Výsledkem toho bylo, že do závěrečné části kvalifikace nepostoupili Ricciardo, Ocon, Bottas, Vettel a Albon.
Třetí část kvalifikace přinesla spolupráci pilotů Ferrari. Carols Sainz totiž na rovince poskytoval aerodynamický vak Leclercovi. A vyplatilo se. Monačan byl o téměř čtyři desetiny rychlejší než druhý Verstappen. Třetí příčka patří na startu závodu Pérezovi. Následují Hamilton a Norris.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.