Kvalifikace ve Francii psala svůj příběh podle rudých not. První příčku si na startu nedělního závodu totiž vybojoval Charles Leclerc. V první řadě ho doplní Max Verstappen.
První měřený čas kvalifikace patřil Leclercovi. Monačan dokázal být o šest desetin rychlejší než Pérez, který se ve Francii trápí. To Verstappen už byl Leclercovi znatelně blíž. Rozdíl mezi nimi činil desetinu a půl ve prospěch pilota Ferrari.
Pět minut před koncem Q1 by se do Q2 nepodívali Zhou, Schumacher, Magnussen, a Latifi. Je však potřeba dodat, že Magnussen a Sainz odstartují do zítřejšího závodu za všech okolností z chvostu pole. Oba totiž čeká penalizace.
V závěrečných pokusech předvedl Albon hodiny. Po konci Q1 navíc začali úřadovat sportovní komisaři, kteří smazali několik časů. Právě kvůli této skutečnosti nepostoupili do prostřední části kvalifikace Gasly, Stroll, Zhou, Schumacher a Latifi.
Po úvodních pokusech v Q2 vedl Verstappen. Naproti tomu Russell byl až jedenáctý. Poté všem zamotal hlavu Sainz. Španěl se totiž dostal na první příčku, když byl oproti Verstappenovi rychlejší o devět desetin. Do Q3 by v tuto chvíli neproklouzli Vettel, Russell, Ocon, Albon a Cunoda.
Leclerc has the early advantage in Q3 but not by much! He's 0.008s faster than Verstappen after the first runs#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/8UspW9EMY6
— Formula 1 (@F1) July 23, 2022V závěrečných pokusech však řada pilotů zatopila pod kotlem. Výsledkem toho bylo, že do závěrečné části kvalifikace nepostoupili Ricciardo, Ocon, Bottas, Vettel a Albon.
Třetí část kvalifikace přinesla spolupráci pilotů Ferrari. Carols Sainz totiž na rovince poskytoval aerodynamický vak Leclercovi. A vyplatilo se. Monačan byl o téměř čtyři desetiny rychlejší než druhý Verstappen. Třetí příčka patří na startu závodu Pérezovi. Následují Hamilton a Norris.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.