Kvalifikace ve Francii psala svůj příběh podle rudých not. První příčku si na startu nedělního závodu totiž vybojoval Charles Leclerc. V první řadě ho doplní Max Verstappen.
První měřený čas kvalifikace patřil Leclercovi. Monačan dokázal být o šest desetin rychlejší než Pérez, který se ve Francii trápí. To Verstappen už byl Leclercovi znatelně blíž. Rozdíl mezi nimi činil desetinu a půl ve prospěch pilota Ferrari.
Pět minut před koncem Q1 by se do Q2 nepodívali Zhou, Schumacher, Magnussen, a Latifi. Je však potřeba dodat, že Magnussen a Sainz odstartují do zítřejšího závodu za všech okolností z chvostu pole. Oba totiž čeká penalizace.
V závěrečných pokusech předvedl Albon hodiny. Po konci Q1 navíc začali úřadovat sportovní komisaři, kteří smazali několik časů. Právě kvůli této skutečnosti nepostoupili do prostřední části kvalifikace Gasly, Stroll, Zhou, Schumacher a Latifi.
Po úvodních pokusech v Q2 vedl Verstappen. Naproti tomu Russell byl až jedenáctý. Poté všem zamotal hlavu Sainz. Španěl se totiž dostal na první příčku, když byl oproti Verstappenovi rychlejší o devět desetin. Do Q3 by v tuto chvíli neproklouzli Vettel, Russell, Ocon, Albon a Cunoda.
Leclerc has the early advantage in Q3 but not by much! He's 0.008s faster than Verstappen after the first runs#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/8UspW9EMY6
— Formula 1 (@F1) July 23, 2022V závěrečných pokusech však řada pilotů zatopila pod kotlem. Výsledkem toho bylo, že do závěrečné části kvalifikace nepostoupili Ricciardo, Ocon, Bottas, Vettel a Albon.
Třetí část kvalifikace přinesla spolupráci pilotů Ferrari. Carols Sainz totiž na rovince poskytoval aerodynamický vak Leclercovi. A vyplatilo se. Monačan byl o téměř čtyři desetiny rychlejší než druhý Verstappen. Třetí příčka patří na startu závodu Pérezovi. Následují Hamilton a Norris.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.