Třetí volný trénink byl za poklidných podmínek. Teplota vzduchu se pohybovala pod 30 °C a trať byla vyhřáta na 50 °C. Tyto podmínky nejvíce sedly Verstappenovi, který s velkým náskokem dominoval celému tréninku. Druhý skončil Sainz a třetí byl Leclerc, ten bojoval s rychlým opotřebováním pneumatik.
Třetí volný trénink odstartoval svým časem Pérez, jeho kolo dosahovalo hodnoty 1:33,628. Přes vteřinu na Mexičana ztrácel Magnussen na měkké směsi. Poté stanovil nejrychlejší okruh Max Verstappen (1:32,837).
Po 15 minutách se začala trať plnit vozy F1, ale stále to vypadalo, že nejrychlejšími na trati jsou právě jezdci Red Bullu na střední směsi. To však změnil Carlos Sainz, který se prozatím umístil za Verstappena (+0,409). Navíc přišlo i oznámení, že Španěl bude v závodě startovat z poslední řady, protože měnil i další komponenty, za které poklesne na startu závodu. Jako jediný potenciál tvrdé směsi zkoušel Leclerc, ale chyboval v 12. zatáčce a roztočil svůj monopost.
Charles Leclerc finds himself in a spin 🔄😲We hope those tyres are alright....👀😅#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/yeAJSeOUjy
— Formula 1 (@F1) July 23, 2022Kvalifikační simulaci si na francouzském okruhu vyzkoušel Hamilton, přičemž jeho kolo (1:33,255) stačilo 20 minut před koncem tréninku na 3. pozici. Své kvalifikační pokusy si vyzkoušeli i Leclerc se Sainzem, ale ani jeden nedokázal překonat čas Verstappena. Ovšem příjemné bylo vidět oba jezdce Williamsu v TOP 10.
Poslední desetiminutovku odstartoval svým časem Sainz (1:32,626), čímž přeskočil Verstappena. Ale to nemělo dlouhého trvání, protože další kolo Verstappena (1:32,272) se stalo tím nejrychlejším až do konce třetího volného tréninku.
Super Max takes back P1 from Carlos 😅It's looking tasty in the Red Bull 🆚 Ferrari battle 👀#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/p7N5H0MXnU
— Formula 1 (@F1) July 23, 2022
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.