Druhý trénink na GP Francie patřil stáji z Maranella. První příčku obsadil Sainz, druhý byl Leclerc. Red Bull ztrácí.
Druhý francouzský trénink započal v klidném tempu. Většina pilotů kroužila v jeho úvodu na žlutých pneumatikách a pilovala delší stinty. V době, kdy ještě nekroužily elitní týmy, vedl Alonso před Oconem. Slušná kola zajížděli také piloti Haasu.
Po třinácti minutách zaujal první pozici Russell s náskokem půl vteřiny na druhého Magnussena. To Mick Schumacher měl krizový moment. Mladý Němec vyletěl z trati, k jeho štěstí ale zaúřadovala úniková zóna, která zabránila jeho Haasu kontaktu s bariérou.
Carlos Sainz just has to bail out at Turn 8😖Just over 5 minutes of FP2 remain...#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/NcNsCJv68s
— Formula 1 (@F1) July 22, 2022Mezitím zajel nejrychlejší čas Leclerc. Ten měl hodnotu 1:34,182. Leclercův největší soupeř Verstappen však dokázal být ještě o deset tisícin rychlejší. Kvalifikační simulace odstartoval Sainz. Španěl zajel čas 1:33,322. Leclerc však dokázal Sainzův čas ještě o 186 tisícin vylepšit. Rodák z Madridu si to ale nenechal líbit a hodnotu nejlepšího času dokázal znovu stlačit výrazně pod 1:33.
Verstappen byl třetí. Na jezdce Ferrari ztrácel půl vteřiny a do týmového rádia si stěžoval na velkou nedotáčivost svého vozu. Ještě hůř si vedl Pérez. Mexičan se po svém rychlém kole zařadil jen na desátou příčku. Umístění v elitní desítce patřilo také oběma vozům Mercedesu a McLarenu.
Závěr druhého tréninku už nic zajímavého nepřinesl. Zdá se, že minimálně pro sobotu je největším favoritem Ferrari, ale je jasné, že výsledky z pátku je třeba brát rezervovaně.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.