Druhý trénink na GP Francie patřil stáji z Maranella. První příčku obsadil Sainz, druhý byl Leclerc. Red Bull ztrácí.
Druhý francouzský trénink započal v klidném tempu. Většina pilotů kroužila v jeho úvodu na žlutých pneumatikách a pilovala delší stinty. V době, kdy ještě nekroužily elitní týmy, vedl Alonso před Oconem. Slušná kola zajížděli také piloti Haasu.
Po třinácti minutách zaujal první pozici Russell s náskokem půl vteřiny na druhého Magnussena. To Mick Schumacher měl krizový moment. Mladý Němec vyletěl z trati, k jeho štěstí ale zaúřadovala úniková zóna, která zabránila jeho Haasu kontaktu s bariérou.
Carlos Sainz just has to bail out at Turn 8😖Just over 5 minutes of FP2 remain...#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/NcNsCJv68s
— Formula 1 (@F1) July 22, 2022Mezitím zajel nejrychlejší čas Leclerc. Ten měl hodnotu 1:34,182. Leclercův největší soupeř Verstappen však dokázal být ještě o deset tisícin rychlejší. Kvalifikační simulace odstartoval Sainz. Španěl zajel čas 1:33,322. Leclerc však dokázal Sainzův čas ještě o 186 tisícin vylepšit. Rodák z Madridu si to ale nenechal líbit a hodnotu nejlepšího času dokázal znovu stlačit výrazně pod 1:33.
Verstappen byl třetí. Na jezdce Ferrari ztrácel půl vteřiny a do týmového rádia si stěžoval na velkou nedotáčivost svého vozu. Ještě hůř si vedl Pérez. Mexičan se po svém rychlém kole zařadil jen na desátou příčku. Umístění v elitní desítce patřilo také oběma vozům Mercedesu a McLarenu.
Závěr druhého tréninku už nic zajímavého nepřinesl. Zdá se, že minimálně pro sobotu je největším favoritem Ferrari, ale je jasné, že výsledky z pátku je třeba brát rezervovaně.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.