Do letní přestávky zbývají dva závody. Podle šéfa vývoje Red Bulllu Masašiho Jamamota v tom prvním z nich bude mít navrch Red Bull, v tom druhém pak Ferrari. Velmi dobrá forma se očekává také od Stříbrných šípů.
Poslední dvě velké ceny sice ovládli piloti Ferrari, tento víkend by tomu ale v Paul Ricard mělo být jinak: "Myslím si, že Francie sedí spíše Red Bullu, tam to tedy nemůžeme pustit. Půjde o klíčový okamžik," popisuje Jamamoto.
O týden později na Hungaroringu to už ale podle něj bude jinak: "V Maďarsku mám na druhou stranu pocit, že vyhraje Ferrari, protože má lepší trakci v pomalých a středně-rychlých zatáčkách. Ale myslím, že Red Bull proti tomu něco podnikne. Chci, abychom oba závody před letní přestávkou dokončili v dobré formě."
Verstappen po 11 podnicích vede šampionát s náskokem 38 bodů před druhým Charlesem Leclercem, jenž vyhrál poslední závod v Rakousku, mezi konstruktéry má Red Bull o 56 bodů více než Ferrari, za který zaostává třetí Mercedes o dalších 66 bodů. Ten ale v poslední době dosahuje největších pokroků.
"Očekáváme, že v Paul Ricard budou rychlí. Ukazují záblesky toho, že na to mají. Poslední dva závody pro ně byly dost slušné a podle mě už se už vůbec netrápili s poskakováním. Zdá se tedy, že se pomalu dostávají zpět do hry. Podle mě budou patřit mezi uchazeče. Pokračují v konzistentním sbírání bodů," komentuje šéf Red Bullu Christian Horner narůstající formu Stříbrných šípů.
Jejich hvězda Lewis Hamilton dokonce věří, že letos se jim určitě podaří aspoň jeden závod vyhrát: "Na počátku roku jsem si tím nebyl jistý. V posledních závodech jsme ale byli docela silní, a to nás povzbudilo v tom, že se opravdu ubíráme správným směrem a že má auto skutečně potenciál."
"S dalšími analýzami a trochou tvrdé práce se snad dostaneme ještě blíže k tomu, abychom měli šanci na vítězství v závodě. Opravdu tedy věřím, že letos můžeme vyhrát," uzavírá sedminásobný šampion, jemuž v šampionátu patří šestá příčka za jeho týmovým kolegou Georgem Russellem.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.