Do letní přestávky zbývají dva závody. Podle šéfa vývoje Red Bulllu Masašiho Jamamota v tom prvním z nich bude mít navrch Red Bull, v tom druhém pak Ferrari. Velmi dobrá forma se očekává také od Stříbrných šípů.
Poslední dvě velké ceny sice ovládli piloti Ferrari, tento víkend by tomu ale v Paul Ricard mělo být jinak: "Myslím si, že Francie sedí spíše Red Bullu, tam to tedy nemůžeme pustit. Půjde o klíčový okamžik," popisuje Jamamoto.
O týden později na Hungaroringu to už ale podle něj bude jinak: "V Maďarsku mám na druhou stranu pocit, že vyhraje Ferrari, protože má lepší trakci v pomalých a středně-rychlých zatáčkách. Ale myslím, že Red Bull proti tomu něco podnikne. Chci, abychom oba závody před letní přestávkou dokončili v dobré formě."
Verstappen po 11 podnicích vede šampionát s náskokem 38 bodů před druhým Charlesem Leclercem, jenž vyhrál poslední závod v Rakousku, mezi konstruktéry má Red Bull o 56 bodů více než Ferrari, za který zaostává třetí Mercedes o dalších 66 bodů. Ten ale v poslední době dosahuje největších pokroků.
"Očekáváme, že v Paul Ricard budou rychlí. Ukazují záblesky toho, že na to mají. Poslední dva závody pro ně byly dost slušné a podle mě už se už vůbec netrápili s poskakováním. Zdá se tedy, že se pomalu dostávají zpět do hry. Podle mě budou patřit mezi uchazeče. Pokračují v konzistentním sbírání bodů," komentuje šéf Red Bullu Christian Horner narůstající formu Stříbrných šípů.
Jejich hvězda Lewis Hamilton dokonce věří, že letos se jim určitě podaří aspoň jeden závod vyhrát: "Na počátku roku jsem si tím nebyl jistý. V posledních závodech jsme ale byli docela silní, a to nás povzbudilo v tom, že se opravdu ubíráme správným směrem a že má auto skutečně potenciál."
"S dalšími analýzami a trochou tvrdé práce se snad dostaneme ještě blíže k tomu, abychom měli šanci na vítězství v závodě. Opravdu tedy věřím, že letos můžeme vyhrát," uzavírá sedminásobný šampion, jemuž v šampionátu patří šestá příčka za jeho týmovým kolegou Georgem Russellem.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.