Do letní přestávky zbývají dva závody. Podle šéfa vývoje Red Bulllu Masašiho Jamamota v tom prvním z nich bude mít navrch Red Bull, v tom druhém pak Ferrari. Velmi dobrá forma se očekává také od Stříbrných šípů.
Poslední dvě velké ceny sice ovládli piloti Ferrari, tento víkend by tomu ale v Paul Ricard mělo být jinak: "Myslím si, že Francie sedí spíše Red Bullu, tam to tedy nemůžeme pustit. Půjde o klíčový okamžik," popisuje Jamamoto.
O týden později na Hungaroringu to už ale podle něj bude jinak: "V Maďarsku mám na druhou stranu pocit, že vyhraje Ferrari, protože má lepší trakci v pomalých a středně-rychlých zatáčkách. Ale myslím, že Red Bull proti tomu něco podnikne. Chci, abychom oba závody před letní přestávkou dokončili v dobré formě."
Verstappen po 11 podnicích vede šampionát s náskokem 38 bodů před druhým Charlesem Leclercem, jenž vyhrál poslední závod v Rakousku, mezi konstruktéry má Red Bull o 56 bodů více než Ferrari, za který zaostává třetí Mercedes o dalších 66 bodů. Ten ale v poslední době dosahuje největších pokroků.
"Očekáváme, že v Paul Ricard budou rychlí. Ukazují záblesky toho, že na to mají. Poslední dva závody pro ně byly dost slušné a podle mě už se už vůbec netrápili s poskakováním. Zdá se tedy, že se pomalu dostávají zpět do hry. Podle mě budou patřit mezi uchazeče. Pokračují v konzistentním sbírání bodů," komentuje šéf Red Bullu Christian Horner narůstající formu Stříbrných šípů.
Jejich hvězda Lewis Hamilton dokonce věří, že letos se jim určitě podaří aspoň jeden závod vyhrát: "Na počátku roku jsem si tím nebyl jistý. V posledních závodech jsme ale byli docela silní, a to nás povzbudilo v tom, že se opravdu ubíráme správným směrem a že má auto skutečně potenciál."
"S dalšími analýzami a trochou tvrdé práce se snad dostaneme ještě blíže k tomu, abychom měli šanci na vítězství v závodě. Opravdu tedy věřím, že letos můžeme vyhrát," uzavírá sedminásobný šampion, jemuž v šampionátu patří šestá příčka za jeho týmovým kolegou Georgem Russellem.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.