Souboje s Maxem Verstappenem nejsou podle Charlese Leclerca letos tak vypjaté jako v minulé sezóně. Ferrari přitom znovu nabírá dech poté, co se mu podařilo s novým zadním křídlem stáhnout náskok Red Bullu v maximálních rychlostech na rovinkách.
Holandský pilot vede šampionát s náskokem 38 bodů, v této sezóně přitom svedl již několik těsných duelů se svým nejbližším pronásledovatelem z Ferrari. Naposledy během Velké ceny Rakouska jej Leclerc předjel hned třikrát, ani jednou přitom nedošlo ke kontaktu jako minulý rok.
"Souboje s Maxem miluji. Známe se velmi dlouho, vždy jde o závodění na hraně. Mohli byste namítnout, že letos jsou mezi námi o něco méně agresivní než obvykle. Za ta léta jsme ale vyspěli, známe navzájem své slabiny - známe se tedy velmi dobře, a to je vzrušující. Mezi námi je ale spousta respektu," popisuje Leclerc, jenž se po osmi závodech konečně dočkal dalšího vítězství.
Ferrari nabírá na síleOd dubna, kdy triumfoval v Austrálii, se toho podle něj hodně změnilo: "Nasadili jsme nový balík v Barceloně, další pak přišel v Silverstone. A vždy fungovaly. Myslím, že výkonnost máme od Austrálie skvělou," pokračuje pilot Ferrari.
"Ale kromě Miami, kde jsme možná byli ve srovnání s Red Bullem trochu pozadu, jsme v posledních pěti závodech byli velmi silní, jen jsme nedokázali poskládat vše dohromady. Takže jo, je to skvělé, že jsme se teď konečně z mé strany dočkali normálního závodu," pochvaluje si 24letý Monačan.
"Myslím, že Barcelona byla jedním z těch závodů, kde jsme byli velmi silní. Velmi silní jsme byli i v Monaku, ale od té doby to je poprvé, co jsme vlastně byli znatelně rychlejší. Není to překvapením, protože pracujeme velmi tvrdě," popisuje Leclerc úsilí Scuderie při práci na vývoji letošního vozu F1-75.
Nové zadní křídlo pomohlo eliminovat klíčovou výhodu Red BulluJedna z věcí, která jim hodně pomohla, bylo nasazení nového zadního křídla s efektivnějším systémem pro snížení odporu (DRS) pro nižší přítlak v Kanadě. Do té doby sice Ferrari bylo silné v zatáčkách, ale v maximální rychlosti na rovinkách na Red Bull hodně ztrácelo. V závodech jej kvůli tomu často nemohlo předjet.
"Proti Red Bull jsme byli v oblasti maximálních rychlostí v nevýhodě, o tom není pochyb - obzvlášť v DRS zónách. Hodně jsme na tom pracovali. Proto přišlo nové zadní křídlo, které jsme představili u Charlese v Kanadě a které od Británie máme na obou vozech. S ním jsme jednoduše stáhli náskok v oblasti rychlosti. Stále mají drobnou výhodu, ale už je velmi malá nebo zanedbatelná," říká šéf týmu Mattia Binotto.
Křídlo je efektivní, s jeho nasazením tedy nedošlo k obětování přítlaku: "Je určeno pro průměrnou úroveň přítlaku, podobnou tomu, co jsme použili například v Miami nebo v Austrálii, na těchto tratích. Udržujeme si tedy úroveň přítlaku a budeme pracovat na efektivitě, abychom měl efektivnější zadní křídlo," prozrazuje Claudio Albertini, šéf závodních činností.
Ferrari společně s novým zadním křídlem sáhlo také po změně světlé výšky - ke kompromisu, který jim pomohl omezit poskakování a zlepšit výkonnost vozu zejména díky lepšímu managementu pneumatik.
Výsledkem je lepší distribuce tlaku pod podlahou, což se podepisuje také na dobré trakci při výjezdu ze zatáček. Společně s vysokým výkonem motoru jde o silné zbraně, které jim v Rakousku zajistily převahu nad Red Bullem.
#F1 Used-power unit components after #AustrianGP 🇦🇹:#Sainz can expect penalty in #FrenchGP after another #Ferrari's PU issue pic.twitter.com/G5XjoaucJt
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 11, 2022Spolehlivost pohonné jednotky vzbuzuje obavyMusí však zlepšit spolehlivost, pohonné jednotky italské stáji často odcházejí, naposledy na to doplatil Carlos Sainz, jenž v příští závodě bude muset zřejmě nasadit novou i za cenu penalizace. Tentokrát byl na vině motor s vnitřním spalováním (ICE), podobně jako u Leclerca, když vedl GP Ázerbájdžánu.
"Myslím, že zatím máme teprve dvě selhání motoru. Samozřejmě selhání pohonných jednotek bylo více, ale pokud jde o motor s vnitřním spalováním, pak byla dvě. Velmi pravděpodobně se stalo totéž, co Charlesovi v Baku," kroutí hlavou Binotto.
"Určitě to vzbuzuje obavy. Ale lidé v Maranellu pracují velmi tvrdě na nápravě. Zatím to nebylo vyřešeno a samozřejmě zkoumáme, co se stalo Carlosovi, ale zatím jsme to nevyřešili. Máme však nové komponenty a vím, jak usilovně pracují, jak jsou dobří. Můžu se na ně spolehnout, že to brzy vyřeší, snad co nejdříve," dodává šéf Ferrari.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.