O víkendu si to týmy rozdají na tradičním okruhu v Silverstone, kde většina vzhledem k blízkosti svých továren nasadí nové díly. Velký pokrok očekává Alpine i Mercedes, který však hodlá být o něco opatrnější ve svých experimentech v nastavení.
Francouzská stáj představila větší novinky na svém voze A522 minulý měsíc ve Španělsku, balík čítal zadní křídlo pro vysoký přítlak, upravené bočnice na předním křídle a přepracovaná křidélka na zadních brzdových kanálcích. Do Ázerbájdžánu pak přivezla nové bočnice, křídla pro nižší přítlak a v Montrealu nové spodní zadní křídlo nad difuzorem.
V posledních závodech její forma stoupá a v tomto trendu chce pokračovat i tento víkend, kde by měli zrychlit o další 2 desetiny: "Chystáme celkem dost novinek, takže by pro nás mělo jít o slušný pokrok. Ano, máme velké naděje, půjde o velký týden. Začne to pro nás v úterý na simulátoru, máme před sebou hodně práce. A snad podáme dobrý výkon, protože auto je tam, kde by být mělo," popisuje pilot Esteban Ocon.
McLaren na dosah, další v hledáčku: MercedesAlpine je pod taktovkou technického ředitele Pata Frye v šampionátu pátá, na čtvrtý McLaren ji schází osm bodů. Za posledních pět podniků stáhla na svého soupeře 16 bodů. Podle Ocona dosahuje větších pokroků než většina ostatních týmů: "Je to velmi povzbuzující. A hodně tlačíme na to, abychom dostali vylepšení brzy a ne tehdy, na kdy byla naplánována."
"A fungují, ubírá se to správným směrem. Myslím, že od začátku roku jsme se zlepšili více než mnoho jiných týmů. Takže ano, můžeme být spokojení, ubírá se to tím správným směrem," pokračuje francouzský jezdec, jenž je v šampionátu devátý před svým týmovým kolegou Alonsem.
Stáj velmi dobře zvládá poskakování, byť tomu částečně pomohla zvednutím světlé výšky na úkor výkonnosti - v Kanadě jej piloti ohodnotili dvojkou, přičemž měli vybírat ze známek od 1 do 10 (nejhorší). Vůz A522 vyniká aerodynamickou efektivitou. Spalovací motor mají po letošním přepracování a změně konceptu (došlo k rozdělení turba jako u všech ostatních kromě Ferrari) dle svých inženýrů už skoro na úrovni soupeřů, zaostávají ale v hybridní části
Po McLarenu svou pozornost začínají upínat na dalšího rivala - na Mercedes: "Ještě na ně nemáme, oba mě v Montrealu předjeli. Stále nám toho na ně dost schází. Ale ano, jsou naším cílem. Jsou dalšími na seznamu," přiznává Ocon.
Mercedes se ale také zlepšuje a postupně dostává pod kontrolu i poskakování. Více jej trápí to, které vychází z příliš tuhého zavěšení (anglicky "bouncing") než to, které způsobuje přísavný efekt podlahy (anglicky "porpoising"). Během pátečních tréninků občas experimentuje, ale to se mu moc nevyplácí.
Hamilton se už chce experimentování vyhnoutV pátek v Kanadě podle Lewise Hamiltona zkoušeli "něco relativně extrémního," výsledkem podle něj byla "katastrofa" v podobě neovladatelného vozu. Po návratu k nastavení týmového kolegy Georgea Russella sice dojel na pódiu, takovým experimentům v nastavení se však chce již vyhnout.
"Myslím, že příště budeme o něco opatrnější při dělání tolika experimentů, protože vám to je během víkendu na obtíž, obzvlášť když máte jen první a druhý trénink za sucha a třetí například už nikoliv. Z toho víkendu jsme se hodně naučili a můžeme hodně věcí před tím dalším zlepšit," popisuje sedminásobný šampion.
"Chci zkrátka bojovat s těmi kluky," odkazuje na piloty Red Bullu a Ferrari. "Když ke konci zajel safety car do boxů a my jsme znovu odstartovali, mým snem bylo se s nimi udržet v souboji a najít si cestu před ně, ale byli rychlí. Nakonec se tam ale dostaneme."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.