Sezóna Ferrari se otočila o 180° po sérii dalších technických závad - z vedení v šampionátu je najednou velká ztráta, kterou nyní komentuje odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
V Baku do cíle nedojel ani jeden z rudých vozů, a tak si pro vítězství v pohodě dojel Max Verstappen následovaný Sergiem Pérezem, bronz bral výtečný George Russell s Mercedesem před svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem.
Holanďanův náskok na čele šampionátu na Leclerca narostl na 34 bodů, Red Bull svému soupeři odskočil již na rozdíl 80 bodů. Přitom ještě po třetím podniku v Austrálii mělo Ferrari 49 bodový náskok před rakouským týmem a oba piloty dělilo 46 bodů, samozřejmě ve prospěch Charlese. Situace se tedy velmi rychle úplně otočila.
Russell vzorem, Leclerca čeká brzy trest"Ferrari teď mělo dva technické výpadky, my jich máme stejný počet, v tomto ohledu to je tedy remíza," hodnotí Marko. Za příklad spolehlivosti nyní dává Mercedes: "U Georgea Russella vidíte, co je možná díky konzistence. Není tak rychlý, ale zajíždí konzistentně, proto není bodově daleko."
Nicméně by si přál vyrovnanější souboj o titul. Ten jim trochu ulehčí tresty z nasazování nadlimitních součástí pohonných jednotek. "Chceme férový souboj, byť Leclerc už má svůj třetí motor. To všechno pro Ferrari není moc dobré vzhledem k nadcházejícím penalizacím - a to jsme sezónu opravdu teprve začali," pokračuje odborný poradce Red Bullu.
Auto je rychlé všude - Ferrari věří, že se situace může znovu obrátitFerrari během zimy dosáhlo velkého pokroku ve výkonnosti svého motoru, nyní se však zdá, že na to trochu doplácejí. V Maranellu však věří, že ztrátu zase doženou: "S autem, které máme, můžeme určitě získat zpět spoustu bodů. Dobré je to, že je rychlé na všech druzích tratí," uvádí bývalý pilot Scuderie Marc Gené.
"Přešli jsme z Monaka do Baku a vyhráli kvalifikaci a byli jsme nejrychlejší v závodě. Šlo o velmi rychlou trať, kde byste očekávali, že bude Red Bull silnější, a Charles mohl vyhrát.. Proč bychom tedy nemohli získat zpět těch 50 bodů?" táže se dále Gené, jenž ocenil také strategii stáje z Maranella, která měnila pneumatiky velmi brzy během první safety-car fáze.
"Tvrdé pneumatiky vydržely do konce, spoustu kol, jak jsme viděli u Ricciarda a Gaslyho. Rychlost jsme měli, to je to hlavní. Musíte mít rychlost, a pak také spolehlivost. Byli jsme však agresivnější než Red Bull. Jsem si jistý, že šlo o to správné strategické rozhodnutí. Ukazuje to, že tým není tak moc ovlivněn tak náročným týdnem, který přišel po Monaku," dodává veterán Ferrari.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.