Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko nelibě nese rozdíl mezi piloty Ferrari, kde má letos zatím jasně navrch Charles Leclerc. Co říká na jejich formu a proč mu to vadí?
Sainz na Leclerca hodně ztrácíMladému monackému jezdci se podařilo vyhrát v Bahrajnu a v Saúdské Arábii dojel druhý, v šampionátu tak jasně vede - Carlos Sainz na něj ztrácí 12 bodů, Max Verstappen po odstoupení v letošní úvodní velké ceně dokonce 20 bodů.
Letošní rozdíl mezi týmovými kolegy Ferrari pro Red Bull není dobrou zprávou: "Loni jsem byl příjemně překvapený tím, že byl Sainz na stejné úrovni jako Leclerc, a vlastně jsem doufal, že tomu tak bude i letos," popisuje Marko.
"Jenže jak jste mohli vidět už při testech a jak můžete pozorovat v závodech, schází mu kolem tří až čtyř desetin. A to je pro nás nevýhodou, protože ti dva by se jinak obírali o body. Momentálně tomu tak není," pokračuje zasmušile odborný poradce Red Bullu.
"Ale Sainz je inteligentní, rychlý muž. Předpokládám, že si věci patřičně vyřeší a pak snad zrychlí," komentuje Marko počáteční vývoj šampionátu, v němž je Ferrari překvapivě vyrovnaným soupeřem Red Bullu, zatímco Mercedes znatelně ztrácí.
Pérez se zlepšil: více si věří a Red Bull jej lépe poznalVe svém týmu zatím dává oběma jezdcům stejnou šanci. Pérez zaujal vítězstvím v kvalifikaci v Džiddě, vedení si hlídal i v závodě až do smolně načasované zastávky v boxech, po níž havaroval Nicholas Latifi a na trať vyjel zpomalovací vůz, který soupeřům poskytl výhodu v podobě časově lacinější výměny pneumatik.
"Už v rané fázi před závodem v Saúdské Arábii, kdy oba měli nula bodů, jsme dali jasně najevo, že nesáhneme k týmové režii. Objevila se teorie, že nás Ferrari donutilo k brzké zastávce, ale tak tomu nebylo - šlo jen o to, že Pérez měl podstatně vyšší opotřebení pneumatik než Max," vysvětluje Marko.
"Možná k tomu přispělo úvodní tempo, protože měl chvílemi třísekundový náskok, a my jsme jej museli povolat do boxů. A na tvrdé směsi byl Max mnohem rychlejší než Pérez, takže se to podle mě vyřešilo samo," vrací se k průběhu posledního závodu.
Jejich mexický pilot je nicméně s letošním vozem o poznání spokojenější: "Když se podíváte na týmy kolem, někteří jezdci jsou si blíže, u Ferrari to je naopak. U Péreze podle mě hrají dva faktory. Zaprvé: auto mu sedí více, cítí se pohodlněji."
"A zadruhé: tým jej zná lépe. Jeho závodní inženýr s úkolem také povyrostl, takže si více věří a lépe vědí, jak na to. A obecně jsme s takovým vývojem velmi spokojení," dodává odborný poradce Red Bullu, který před třetím letošním závodem v Austrálii ztrácí v šampionátu na Ferrari 41 bodů.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.