Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko nelibě nese rozdíl mezi piloty Ferrari, kde má letos zatím jasně navrch Charles Leclerc. Co říká na jejich formu a proč mu to vadí?
Sainz na Leclerca hodně ztrácíMladému monackému jezdci se podařilo vyhrát v Bahrajnu a v Saúdské Arábii dojel druhý, v šampionátu tak jasně vede - Carlos Sainz na něj ztrácí 12 bodů, Max Verstappen po odstoupení v letošní úvodní velké ceně dokonce 20 bodů.
Letošní rozdíl mezi týmovými kolegy Ferrari pro Red Bull není dobrou zprávou: "Loni jsem byl příjemně překvapený tím, že byl Sainz na stejné úrovni jako Leclerc, a vlastně jsem doufal, že tomu tak bude i letos," popisuje Marko.
"Jenže jak jste mohli vidět už při testech a jak můžete pozorovat v závodech, schází mu kolem tří až čtyř desetin. A to je pro nás nevýhodou, protože ti dva by se jinak obírali o body. Momentálně tomu tak není," pokračuje zasmušile odborný poradce Red Bullu.
"Ale Sainz je inteligentní, rychlý muž. Předpokládám, že si věci patřičně vyřeší a pak snad zrychlí," komentuje Marko počáteční vývoj šampionátu, v němž je Ferrari překvapivě vyrovnaným soupeřem Red Bullu, zatímco Mercedes znatelně ztrácí.
Pérez se zlepšil: více si věří a Red Bull jej lépe poznalVe svém týmu zatím dává oběma jezdcům stejnou šanci. Pérez zaujal vítězstvím v kvalifikaci v Džiddě, vedení si hlídal i v závodě až do smolně načasované zastávky v boxech, po níž havaroval Nicholas Latifi a na trať vyjel zpomalovací vůz, který soupeřům poskytl výhodu v podobě časově lacinější výměny pneumatik.
"Už v rané fázi před závodem v Saúdské Arábii, kdy oba měli nula bodů, jsme dali jasně najevo, že nesáhneme k týmové režii. Objevila se teorie, že nás Ferrari donutilo k brzké zastávce, ale tak tomu nebylo - šlo jen o to, že Pérez měl podstatně vyšší opotřebení pneumatik než Max," vysvětluje Marko.
"Možná k tomu přispělo úvodní tempo, protože měl chvílemi třísekundový náskok, a my jsme jej museli povolat do boxů. A na tvrdé směsi byl Max mnohem rychlejší než Pérez, takže se to podle mě vyřešilo samo," vrací se k průběhu posledního závodu.
Jejich mexický pilot je nicméně s letošním vozem o poznání spokojenější: "Když se podíváte na týmy kolem, někteří jezdci jsou si blíže, u Ferrari to je naopak. U Péreze podle mě hrají dva faktory. Zaprvé: auto mu sedí více, cítí se pohodlněji."
"A zadruhé: tým jej zná lépe. Jeho závodní inženýr s úkolem také povyrostl, takže si více věří a lépe vědí, jak na to. A obecně jsme s takovým vývojem velmi spokojení," dodává odborný poradce Red Bullu, který před třetím letošním závodem v Austrálii ztrácí v šampionátu na Ferrari 41 bodů.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.