SÁCHÍR - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku sezóny 2022 s novými vozy předvedl překvapivě Pierre Gasly s AlphouTauri, na záda mu dýchala obě Ferrari. George Russell skončil s Mercedesem čtvrtý před mistrem světa Maxem Verstappenem s Red Bullem.
Počasí týmům v Bahrajnu přálo, trénink začínal za slunečního svitu, teplota vzduchu dosahovala 20 °C a trať 36 °C, situaci v zatáčkách však jezdcům komplikoval vítr. F1 letos přechází na 17" úzkoprofilové pneumatiky, Pirelli pro úvodní podnik sezóny konzervativně dovezlo to nejtvrdší ze svého portfolia - směsi C1, C2 a C3.
Do vozu Aston Martin usedl nečekaně Hülkenberg, protože závodní pilot Vettel měl včera pozitivní test na Covid-19. Ricciardo, jenž byl pozitivní minulý týden během testů, tentokrát už je v kokpitu McLarenu, jenž se předevčírem pochlubil víceletou smlouvou s novým významným sponzorem - počítačovou společností Google.
Na trať jako první vyrazil Leclerc s Bottasem, oba pohánění motorem Ferrari, který by měl být na počátku sezóny nejsilnější ze všech, zatímco loni na Mercedes ztrácel 25 koní. Scuderia v testech působila velmi dobrým dojmem, chtěla by bojovat o vítězství s Red Bullem. Ani v tréninku nepředstavila žádné větší vylepšení, pořád jezdí se základní verzí, kterou velmi dobře zná a dále optimalizuje.
První měřený čas si připsal Norris (1:36,584) s Ricciardem (1:36,918), oba na měkkých směsích. McLaren přivezl nové, byť stále jen dočasné, řešení brzd, jež se mu přehřívaly - rozpalovaly brzdovou kapalinu i ráfky. Za nimi se seřadilo duo Red Bullu Pérez (1:37,459) - Verstappen (1:37,766) na tvrdých pneumatikách.
Hamilton se trápí na výjezdu ze zatáčky č. 10, Mercedes je při akceleraci viditelně nervózní. "Auto je hodně ovlivňované větrem," hlásí jeho týmový kolega Russell. Stříbrné šípy přivezly nový nos a přední křídlo. Bottas, již u Alfy Romeo, si pro změnu stěžuje na vynechávání zapalování u svého motoru.
Po 7 minutách jsme se ale dočkali přerušení, jelikož se Oconovi rozpadla pravá bočnice a Aston Martin jedoucí za ním ji přejel. Alpine přivezlo nové řešení širokých bočnic mírně připomínající Ferrari, s kanály blízko středu monopostu usměrňujícími proudění vzduchu směrem ke spodní části.
Po nucené 13min přestávce věnované úklidu trati jsme se dočkali pokračování, všichni se hned vyhrnuli na trať, vláček vedl Sainz. Na první místo vystřelil Alonso (1:35,247) na měkké (C3 směsi). Alpine zvažuje, že se vrátí ke starší verzi bočnic, než přijde na příčinu selhání u Ocona.
Španělského veterána brzy o 4 desetiny překonal úřadující šampion Verstappen (1:34,783 a 1:34,742 min) na středně-tvrdých (C2) pneumatikách, Pérezovi patřila třetí příčka (1:35,241), za ním sekundová propast. Red Bull má v garáži celou řadu nových dílů.
Po 35 min se na čtvrté místo posunul Ocon (1:35,776) na měkké směsi, Alonsa přeskočil Pérez (1:35,050) na středně-tvrdé. Na páté pozici se držel Leclerc (1:36,157) před Norrisem (1:36,304).
17 min před koncem do čela vyskočil Russell (1:34,629) s Mercedesem na měkkých pneumatikách, o desetinu před Verstappena, zatímco Leclercovo Ferrari skončilo v zatáčce č. 11 v hodinách - Charles měl do té doby nakročeno k rekordnímu kolu. George při svém ostrém pokusu přišel o drobnou část karosérie.
V závěru na to přitlačili také další piloti: před Mercedes se dostala obě Ferrari na středně-tvrdých pneumatikách: Sainz (1:34,611) - Leclerc (1:34,557), a také Gasly (1:34,193) na měkkých. Hamilton (1:34,943) na svého týmového kolegu ztrácel tři desetiny, patřila mu sedmá pozice. Záď jeho vozu mu často ustřelovala. Má Mercedes opravdu vážnější potíže se svou rychlostí nebo svou formu stále ukrývá?
McLaren končí v hloubi pole, v závěru se však s větším množstvím paliva nehnal za nejrychlejšími časy. Na chvostu končí Haas, Alfě Romeo dává naději Zhou 11. časem. Smolař Bottas po dvou instalačních kolech vysedl kvůli závadě na motoru z vozu předčasně. Druhý trénink za 2 hodiny nabídne reprezentativnější podmínky, uvidíme i skutečně rychlé pokusy na čele.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.