Na odborného poradce Helmuta Marka Mercedes svým velkým balíkem vylepšení čítajícím ultra-úzké bočnice nikterak nezapůsobil, podle něj se počítají jen časy na kolo. Ferrari roli favorita odmítá.
Stříbrné šípy své rivaly minulý čtvrtek v Bahrajnu zaskočily, když vyjely se zcela přepracovaným vozem, který neobsahoval téměř žádné bočnice. Zaujaly také svou podlahou a novým řešením zrcátek. Nejrychlejší čas přesto nakonec patřil Red Bullu.
Jeho odborný poradce testování okomentoval s tím, že na výkonností nového Mercedesu s ultra-úzkými bočnicemi, v jejichž nitru byla k chlazení využitá technologie z raketových motorů, nebylo nic zvláštního: "Sledovali jsme výkonnost, nebyla tak působivá."
"To, co Mercedes přivezl, vypadá revolučně. Ale počítají se časy [na kolo]," upozorňuje Marko. Vylepšený Mercedes W13 trpěl nedotáčivostí, poskakoval po dráze a jeho chování si Lewis Hamilton moc nechválil.
Za tři dny zajel až 16. nejrychlejší čas a prohlásil, že "momentálně o vítězství bojovat nebudeme." I jeho týmový kolega George Russell uznal, že jsou "nemáme výkonnost a vypadá to, že jsem o krok pozadu za našimi soupeři."
Red Bull přivezl také nové bočnice odvádějící více vzduchu k podlaze. Ty fungovaly a Marko si na rozdíl od pilotů Mercedesu liboval: "Hlavní je, že jsme opět nejrychlejší."
Upozorňuje však na situaci z loňska, kdy Stříbrné šípy v předsezónním období také zaostávaly, ale hned první závod vyhrály: "Vzpomínám si na minulý rok, kdy byl Mercedes v testech také pozadu. Ale my se soustředíme hlavně na naše auto a daří se nám," věří v úspěch Red Bullu.
Podle Marka se jeho týmu vedeného v technické oblasti zkušeným konstruktérem Adrianem Neweym podařilo vyřešit problém poskakování (tzv. porpoising): "Máme to pod kontrolou. S novým autem a se všemi vylepšeními jsme naprosto spokojeni."
Max Verstappen přiznal, že i když předvedl nejrychlejší čas, tak stále nejeli naplno. To ani soupeři včetně Ferrari, které se zdá být před Mercedesem. Agresivnější módy motoru použily pouze jeho zákazníci, čímž vzbudili u konkurence pozornost.
Jak na tom kdo opravdu je, to se dozvíme již sobotu v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde letošní sezóna opět odstartuje. "Zkrátka už jen čekám na sobotu, kdy zvedneme výkon motoru a všechny karty budou na stole," těší se Marko.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.