Na odborného poradce Helmuta Marka Mercedes svým velkým balíkem vylepšení čítajícím ultra-úzké bočnice nikterak nezapůsobil, podle něj se počítají jen časy na kolo. Ferrari roli favorita odmítá.
Stříbrné šípy své rivaly minulý čtvrtek v Bahrajnu zaskočily, když vyjely se zcela přepracovaným vozem, který neobsahoval téměř žádné bočnice. Zaujaly také svou podlahou a novým řešením zrcátek. Nejrychlejší čas přesto nakonec patřil Red Bullu.
Jeho odborný poradce testování okomentoval s tím, že na výkonností nového Mercedesu s ultra-úzkými bočnicemi, v jejichž nitru byla k chlazení využitá technologie z raketových motorů, nebylo nic zvláštního: "Sledovali jsme výkonnost, nebyla tak působivá."
"To, co Mercedes přivezl, vypadá revolučně. Ale počítají se časy [na kolo]," upozorňuje Marko. Vylepšený Mercedes W13 trpěl nedotáčivostí, poskakoval po dráze a jeho chování si Lewis Hamilton moc nechválil.
Za tři dny zajel až 16. nejrychlejší čas a prohlásil, že "momentálně o vítězství bojovat nebudeme." I jeho týmový kolega George Russell uznal, že jsou "nemáme výkonnost a vypadá to, že jsem o krok pozadu za našimi soupeři."
Red Bull přivezl také nové bočnice odvádějící více vzduchu k podlaze. Ty fungovaly a Marko si na rozdíl od pilotů Mercedesu liboval: "Hlavní je, že jsme opět nejrychlejší."
Upozorňuje však na situaci z loňska, kdy Stříbrné šípy v předsezónním období také zaostávaly, ale hned první závod vyhrály: "Vzpomínám si na minulý rok, kdy byl Mercedes v testech také pozadu. Ale my se soustředíme hlavně na naše auto a daří se nám," věří v úspěch Red Bullu.
Podle Marka se jeho týmu vedeného v technické oblasti zkušeným konstruktérem Adrianem Neweym podařilo vyřešit problém poskakování (tzv. porpoising): "Máme to pod kontrolou. S novým autem a se všemi vylepšeními jsme naprosto spokojeni."
Max Verstappen přiznal, že i když předvedl nejrychlejší čas, tak stále nejeli naplno. To ani soupeři včetně Ferrari, které se zdá být před Mercedesem. Agresivnější módy motoru použily pouze jeho zákazníci, čímž vzbudili u konkurence pozornost.
Jak na tom kdo opravdu je, to se dozvíme již sobotu v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde letošní sezóna opět odstartuje. "Zkrátka už jen čekám na sobotu, kdy zvedneme výkon motoru a všechny karty budou na stole," těší se Marko.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.