Na odborného poradce Helmuta Marka Mercedes svým velkým balíkem vylepšení čítajícím ultra-úzké bočnice nikterak nezapůsobil, podle něj se počítají jen časy na kolo. Ferrari roli favorita odmítá.
Stříbrné šípy své rivaly minulý čtvrtek v Bahrajnu zaskočily, když vyjely se zcela přepracovaným vozem, který neobsahoval téměř žádné bočnice. Zaujaly také svou podlahou a novým řešením zrcátek. Nejrychlejší čas přesto nakonec patřil Red Bullu.
Jeho odborný poradce testování okomentoval s tím, že na výkonností nového Mercedesu s ultra-úzkými bočnicemi, v jejichž nitru byla k chlazení využitá technologie z raketových motorů, nebylo nic zvláštního: "Sledovali jsme výkonnost, nebyla tak působivá."
"To, co Mercedes přivezl, vypadá revolučně. Ale počítají se časy [na kolo]," upozorňuje Marko. Vylepšený Mercedes W13 trpěl nedotáčivostí, poskakoval po dráze a jeho chování si Lewis Hamilton moc nechválil.
Za tři dny zajel až 16. nejrychlejší čas a prohlásil, že "momentálně o vítězství bojovat nebudeme." I jeho týmový kolega George Russell uznal, že jsou "nemáme výkonnost a vypadá to, že jsem o krok pozadu za našimi soupeři."
Red Bull přivezl také nové bočnice odvádějící více vzduchu k podlaze. Ty fungovaly a Marko si na rozdíl od pilotů Mercedesu liboval: "Hlavní je, že jsme opět nejrychlejší."
Upozorňuje však na situaci z loňska, kdy Stříbrné šípy v předsezónním období také zaostávaly, ale hned první závod vyhrály: "Vzpomínám si na minulý rok, kdy byl Mercedes v testech také pozadu. Ale my se soustředíme hlavně na naše auto a daří se nám," věří v úspěch Red Bullu.
Podle Marka se jeho týmu vedeného v technické oblasti zkušeným konstruktérem Adrianem Neweym podařilo vyřešit problém poskakování (tzv. porpoising): "Máme to pod kontrolou. S novým autem a se všemi vylepšeními jsme naprosto spokojeni."
Max Verstappen přiznal, že i když předvedl nejrychlejší čas, tak stále nejeli naplno. To ani soupeři včetně Ferrari, které se zdá být před Mercedesem. Agresivnější módy motoru použily pouze jeho zákazníci, čímž vzbudili u konkurence pozornost.
Jak na tom kdo opravdu je, to se dozvíme již sobotu v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde letošní sezóna opět odstartuje. "Zkrátka už jen čekám na sobotu, kdy zvedneme výkon motoru a všechny karty budou na stole," těší se Marko.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.