Sebastiana Vettela čeká druhý rok za volantem Aston Martinu. Ale jak to bude dál s jeho budoucností?
Němec se netají tím, že přišel k ambicióznímu projektu vyhrávat. Jenže než Aston Martin postaví vůz toho schopný, může to nějakou dobu trvat. Vettel je přitom už teď jedním z nejstarších pilotů současného startovního pole. Své největší úspěchy zažil u Red Bullu, kde získal čtyři mistrovské tituly. Následná mise u Ferrari mu však nevyšla.
„Vzhledem k mým úspěchům z minulosti je jasné, že chci vyhrávat. To je pro mě jediným cílem, o který mi jde. Taky proto tu teď stojím při představení nového auta. Od určitého bodu však začnu o své budoucnosti přemýšlet a uvidíme, jak se rozhodnu," říká Seb.
Aston Martin prošel v zimní přestávce několika změnami. Tým přivedl nové inženýry i sponzory. Hlavně ale došlo ke změně na postu nejvyšším, tedy na postu šéfa závodní stáje. Dlouhodobou stálici Otmara Szafnauera, který později zamířil k Alpine, nahradil Mike Krack. To samo o sobě přineslo dohady o tom, jak silná bude nyní Vettelova pozice. Čtyřnásobný šampion ale problém nevidí.
„Otmara mám moc rád. Vždy jsem s ním vycházel a dlouhé roky byl duší tohohle týmu. Ale Mike je taky skvělý. Těším se na obnovenou spolupráci s ním. Od každého, s kým kdy spolupracoval, tak má vysoké hodnocení. Jeho schopnosti proto nemůže nikdo zpochybnit. Věřím, že pro nás bude velkou posilou."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.