Sebastiana Vettela čeká druhý rok za volantem Aston Martinu. Ale jak to bude dál s jeho budoucností?
Němec se netají tím, že přišel k ambicióznímu projektu vyhrávat. Jenže než Aston Martin postaví vůz toho schopný, může to nějakou dobu trvat. Vettel je přitom už teď jedním z nejstarších pilotů současného startovního pole. Své největší úspěchy zažil u Red Bullu, kde získal čtyři mistrovské tituly. Následná mise u Ferrari mu však nevyšla.
„Vzhledem k mým úspěchům z minulosti je jasné, že chci vyhrávat. To je pro mě jediným cílem, o který mi jde. Taky proto tu teď stojím při představení nového auta. Od určitého bodu však začnu o své budoucnosti přemýšlet a uvidíme, jak se rozhodnu," říká Seb.
Aston Martin prošel v zimní přestávce několika změnami. Tým přivedl nové inženýry i sponzory. Hlavně ale došlo ke změně na postu nejvyšším, tedy na postu šéfa závodní stáje. Dlouhodobou stálici Otmara Szafnauera, který později zamířil k Alpine, nahradil Mike Krack. To samo o sobě přineslo dohady o tom, jak silná bude nyní Vettelova pozice. Čtyřnásobný šampion ale problém nevidí.
„Otmara mám moc rád. Vždy jsem s ním vycházel a dlouhé roky byl duší tohohle týmu. Ale Mike je taky skvělý. Těším se na obnovenou spolupráci s ním. Od každého, s kým kdy spolupracoval, tak má vysoké hodnocení. Jeho schopnosti proto nemůže nikdo zpochybnit. Věřím, že pro nás bude velkou posilou."
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.