Sebastiana Vettela čeká druhý rok za volantem Aston Martinu. Ale jak to bude dál s jeho budoucností?
Němec se netají tím, že přišel k ambicióznímu projektu vyhrávat. Jenže než Aston Martin postaví vůz toho schopný, může to nějakou dobu trvat. Vettel je přitom už teď jedním z nejstarších pilotů současného startovního pole. Své největší úspěchy zažil u Red Bullu, kde získal čtyři mistrovské tituly. Následná mise u Ferrari mu však nevyšla.
„Vzhledem k mým úspěchům z minulosti je jasné, že chci vyhrávat. To je pro mě jediným cílem, o který mi jde. Taky proto tu teď stojím při představení nového auta. Od určitého bodu však začnu o své budoucnosti přemýšlet a uvidíme, jak se rozhodnu," říká Seb.
Aston Martin prošel v zimní přestávce několika změnami. Tým přivedl nové inženýry i sponzory. Hlavně ale došlo ke změně na postu nejvyšším, tedy na postu šéfa závodní stáje. Dlouhodobou stálici Otmara Szafnauera, který později zamířil k Alpine, nahradil Mike Krack. To samo o sobě přineslo dohady o tom, jak silná bude nyní Vettelova pozice. Čtyřnásobný šampion ale problém nevidí.
„Otmara mám moc rád. Vždy jsem s ním vycházel a dlouhé roky byl duší tohohle týmu. Ale Mike je taky skvělý. Těším se na obnovenou spolupráci s ním. Od každého, s kým kdy spolupracoval, tak má vysoké hodnocení. Jeho schopnosti proto nemůže nikdo zpochybnit. Věřím, že pro nás bude velkou posilou."
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.