"Týmy můžou přijít s fakt špatnými konstrukcemi vozů," varuje technický ředitel Mercedesu

Koncept Mercedesu F1 pro sezónu 2022
Koncept Mercedesu F1 pro sezónu 2022, foto: Formula1.com
Petr Hlawiczka 25. ledna 2022 07:00
Sdílej:

Formule 1 letos přechází na novou generací aut a technický ředitel Mercedesu James Allison očekává, že nejméně jeden tým se na její start postaví s mizerným monopostem. Rozdíly ve výkonnosti by tak mohly být ještě větší než minulý rok.

Stáje F1 finišují s přípravou nových aut, která se představí již příští měsíc. První společný test před novou sezónou je čeká ve španělské Barceloně od 23. února 2022.

Kvůli novým pravidlům začínají všichni od nuly. Počítá se s větším využitím přísavného efektu podlahy, aby se zkvalitnílo závodění, usnadnila jízda vozů za sebou a vyrovnalo pole, kterému delší dobu dominuje Mercedes s Red Bullem, zatímco ostatní hrají druhou ligu.

Allison však varuje, že kvůli rozsahu změn netrefí všichni své navrhované zbraně správně a některé stáje může čekat velmi náročný rok kvůli špatné interpretaci pravidel.

"Všichni v našem týmu a ve všech ostatních týmech odvedou co nejlepší možnou práci, aby přišli na tu nejlepší konstrukci a přístup, který bude tou správnou trefou dle této nové sady pravidel. A společně na startu této sezóny a v nadcházejících závodech zjistíme, jak přesně se to vyvrbí," uvádí Allison.

"Dokážu si představit, že jedno nebo dvě auta na roštu budou opravdu špatná kvůli tomu, jak jsou nová a odlišná. A bude je čekat příšerně bolestivý rok," varuje technický ředitel Mercedesu na prahu přelomové sezóny.

"Předpokládám, že my všichni do určité míry necháme něco na stole - něco, co jsme nečekali. Podíváme se na ostatní auta a pomyslíme si: 'Ou, proč jsme na to nepřišli?'" pokračuje Allison.

"Pak se budeme drbat na hlavě, jak bychom ten nápad co nejrychleji dostali na naše auto, abychom si mohli proklestit svou vlastní cestu kupředu z pozice,v níž se ocitneme v prvním závodu. Nebo, budeme-li mít dostatek štěstí, dostet se do čela a odrážet útoky smečky vlků za námí," líčí 53letý britský inženýr.

"Bude to honička a určitě nám to nedopřeje moc spánku po celou sezónu... Jde o příležitost. A samozřejmě také o ohoržení, když se budeme snažit přijít s autem, o němž doufáme, že nás opět vyhoupne do čela," uzavírá technický ředitel Mercedesu.

Stalo se
Novinky
Max Verstappen v Kanadě

Max Verstappen přiznává obavy z víkendu v Kanadě: I třetí místo bude úspěch

Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.

Novinky
Isack Hadjar v Kanadě

Isack Hadjar otevřeně o své budoucnosti: „Na Red Bull se ještě necítím“

Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.

Novinky
Fernando Alonso

Fernando Alonso o formě Aston Martinu: Problémy vozu zůstanou až do konce sezóny

Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.

Novinky
George Russell v Kanadě

George Russell: Závodní zákaz pro Verstappena by byl spravedlivý

George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.