Formule 1 letos přechází na novou generací aut a technický ředitel Mercedesu James Allison očekává, že nejméně jeden tým se na její start postaví s mizerným monopostem. Rozdíly ve výkonnosti by tak mohly být ještě větší než minulý rok.
Stáje F1 finišují s přípravou nových aut, která se představí již příští měsíc. První společný test před novou sezónou je čeká ve španělské Barceloně od 23. února 2022.
Kvůli novým pravidlům začínají všichni od nuly. Počítá se s větším využitím přísavného efektu podlahy, aby se zkvalitnílo závodění, usnadnila jízda vozů za sebou a vyrovnalo pole, kterému delší dobu dominuje Mercedes s Red Bullem, zatímco ostatní hrají druhou ligu.
Allison však varuje, že kvůli rozsahu změn netrefí všichni své navrhované zbraně správně a některé stáje může čekat velmi náročný rok kvůli špatné interpretaci pravidel.
"Všichni v našem týmu a ve všech ostatních týmech odvedou co nejlepší možnou práci, aby přišli na tu nejlepší konstrukci a přístup, který bude tou správnou trefou dle této nové sady pravidel. A společně na startu této sezóny a v nadcházejících závodech zjistíme, jak přesně se to vyvrbí," uvádí Allison.
"Dokážu si představit, že jedno nebo dvě auta na roštu budou opravdu špatná kvůli tomu, jak jsou nová a odlišná. A bude je čekat příšerně bolestivý rok," varuje technický ředitel Mercedesu na prahu přelomové sezóny.
"Předpokládám, že my všichni do určité míry necháme něco na stole - něco, co jsme nečekali. Podíváme se na ostatní auta a pomyslíme si: 'Ou, proč jsme na to nepřišli?'" pokračuje Allison.
"Pak se budeme drbat na hlavě, jak bychom ten nápad co nejrychleji dostali na naše auto, abychom si mohli proklestit svou vlastní cestu kupředu z pozice,v níž se ocitneme v prvním závodu. Nebo, budeme-li mít dostatek štěstí, dostet se do čela a odrážet útoky smečky vlků za námí," líčí 53letý britský inženýr.
"Bude to honička a určitě nám to nedopřeje moc spánku po celou sezónu... Jde o příležitost. A samozřejmě také o ohoržení, když se budeme snažit přijít s autem, o němž doufáme, že nás opět vyhoupne do čela," uzavírá technický ředitel Mercedesu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.